Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotogent i Berlin
Fra : Mikkel Rasmussen

Dato : 03-05-01 13:45

Jeg skal til Berlin om et par uger. Er der nogen der har gode ideer til hvad
man kunne fotografere. Det *behøver* ikke at være Reichstag og andre
lignende seværdigheder, men måske nogle spændende ukendte gader eller
lignende.

Mange hilsener
Mikkel Rasmussen
http://hjem.get2net.dk/footech

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-05-01 15:10

Mikkel Rasmussen <footech@get2net.dk> wrote:

> [...]
> hvad man kunne fotografere. Det *behøver* ikke at være Reichstag og andre
> lignende seværdigheder, men måske nogle spændende ukendte gader eller

Museum für Naturkunde under Humboldt Universität i det tidligere
Østberlin lige nord for Brandeburger Tor. De har en Brachiosaurus, altså
som skelet, og det er den største offentligt udstillede dinosaurus. Den
er godt 11 meter høj og 22 meter lang. Den er et fantastisk syn i et
flot gammelt lokale på to etagers højde med ovenlys. Man kan tage
glimrende billeder med den eksisterende belysning, men tag en vidvinkel
med. Man kan ikke komme så langt væk, og den er STOR. Mine billeder med
et simpelt Yashica T4 blev overraskende gode. Der er flere mindre
dinosaurer som f.eks. Archaeopteryx, Compsognathus og Kentrosaurus.
Resten af museet er et lidt støvet og slidt men charmerende zoologisk
museum med nogle ganske sjældne udstoppede dyr, der i dag er uddøde.
Er du til levende dyr, er der en fin zoologisk have i Tiergarten
i centrum af Berlin for enden af Kurfürstendamm, og der er jo også den
sønderskudte kirke, Gedächnichtskirche tror jeg, for enden af "Ku'damm".
Ja, den kan du jo også se i Legoland
Udenfor byen ligger et mindre slot der, så vidt jeg husker,
hedder Charlottenburg. Der der måske ikke så meget ved det, men det har
en pæn lille park med mandarinænder i søen. Mere spændende er det, at
lige overfor ligger det ægyptiske museum med nogle flotte fund fra det
gamle Ægypten.
Nu er jeg ikke amatørzoolog eller -pantæontolog, men jeg har to
små drenge. Derfor de mange dyreoplevelser. Er du mere til mineralriget
er der det gamle olympiske stadion og Tempelhof lufthavnen, der er fine
eksempler på monumentale bygningsværker fra trediverne. Jeg kender nu
ellers ikke Berlin specielt godt. Gaderne i det gamle Østberlin nær
Brandeburger Tor og nær Reichstag kan vel være meget sjove at tage
billeder af, men jeg har nu ikke været der så meget. Checkpoint Charlie
synes jeg ikke, der er meget med. Men der bliver bygget meget nyt i det
område. Måske kan man få nogle gode billeder med de nye glas- og
betonpaladser, der er meget spændende bygget. De store multinationale
firmaer gør alt, hvad de kan, for at vise sig frem i Berlin, så der er
ikke sparet på noget. Måske kan man få noget gammelt med på billederne,
så man kan skildre kontrasten mellem det gamle og det ny Berlin.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Mikkel Rasmussen

Dato : 06-05-01 15:59

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote in message
> [...]
<snip fremragende forslag>
> --
> Venlig hilsen
> Henrik Münster
> Esbjerg

Mange tak for tipsene. Det bliver spændende at se hvad der kommer ud af det.

Jeg tager i hvert fald dine forslag med derned.

Mange hilsener
Mikkel Rasmussen
Fri musik i et år: www.mellon.dk