Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
svaner
Fra : ;o\)-max-

Dato : 04-06-04 20:21

Fuji S2, Sigma 500/4,5 håndholdt.. -max-
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1250963

Fra : Claus Smith

Dato : 04-06-04 20:27

Det må jeg sige. Ret flot billede :)

Claus Smith

Fra :

Dato : 04-06-04 20:45

> Fuji S2, Sigma 500/4,5 håndholdt.. -max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1250963

Fantastisk,jeg har 75/300 og den er svær at holde,men øvelse gør vel mester
Henrik

Fra : ;o\)-max-

Dato : 04-06-04 21:29

"HØ" <hh@city.dk> skrev i en meddelelse news:c9qjf3$2i52$1@news.cybercity.dk...

> "-max-" <ma22x3@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>

> Fantastisk,jeg har 75/300 og den er svær at holde,men øvelse gør vel mester
> Henrik

Jaja, jeg bruger altså også begge hænder og holder nogle
gode lange drikke pauser ;) - Inden min sidste rejse brugte
jeg altid stativ med den linse, men en måned med fugle-
fotografering stort set hver dag, syns jeg har forbedret min
teknik meget.. Misserne viser jeg jo ikke frem, men dem
er der også mange af.. -max-

Fra : Bo Bjerre

Dato : 05-06-04 08:08

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message

> Jaja, jeg bruger altså også begge hænder og holder nogle
> gode lange drikke pauser ;)

-kan vi få at vide hvad du drikker ?
Jeg har læst på de flasker, der indeholder GamelDansk, og der står: "tilsat
stabilisator". Som gammel kajakroer, VED jeg at det IKKE virker )

> Misserne viser jeg jo ikke frem, men dem
> er der også mange af.. -max-

-fotograferer du osse "misser" ?

Bo //
- godt morgen foto humør

Fra : ;o\)-max-

Dato : 05-06-04 09:09

"Bo Bjerre"

> [...]
> Jeg har læst på de flasker, der indeholder GamelDansk, og der står: "tilsat
> stabilisator". Som gammel kajakroer, VED jeg at det IKKE virker )

Hehe - så skarp man er, lige fra morgenstunden -max-

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-04 20:54

> Fuji S2, Sigma 500/4,5 håndholdt.. -max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1250963

Flot flot.

Det er en stor fryd for øjet, hvergang du "udstiller" dine fuglebilleder.
/Carsten

Fra : Alex W

Dato : 04-06-04 22:08

> Fuji S2, Sigma 500/4,5 håndholdt.. -max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1250963

Hvad er der med dig og svaner Max .....

Meget flot billede .... Imponerende faktisk ..

Tak for kigget....

/Alex W

Fra : ;o\)-max-

Dato : 04-06-04 22:48

"Alex W"

> "-max-" <ma22x3@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Hvad er der med dig og svaner Max .....
>
> Meget flot billede .... Imponerende faktisk ..
>
> Tak for kigget....
>
> /Alex W

Alex, mange tak - jeg tager bare billeder af det der er
ved hånden, ænder er for svære med det udstyr jeg
bruger, så det blir ofte svanerne der må stå model,
og nu er der ællinger over det hele, så dem vil jeg
prøve at følge i den kommende tid, jeg har et hvor
ællingen sidder på morens ryg og kigger ud mellem
vingefjerene.. Det er osse en svane..)-max-

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-06-04 08:09

"Alex W" <alex@(slet)skriverstuen.dk> skrev i en meddelelse

> "-max-" <ma22x3@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Hvad er der med dig og svaner Max .....
>
> Meget flot billede .... Imponerende faktisk ..
>
> Tak for kigget....
>
> /Alex W

Hej Alex W

Lad os gætte, de har begge en lille fjer på...

Sorry Max, ku' ik' la' vær'

M.V.H.....Benny..

Fra : Ole

Dato : 05-06-04 22:29

> Hvad er der med dig og svaner Max .....

Det kan være han selv har været "den grimme ælling" engang.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 05-06-04 23:26

"Ole"

> Det kan være han selv har været "den grimme ælling" engang.

Et billed fra min barndom, det er mig der styrer.. )-max-
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1251885

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 04-06-04 22:54

-max- wrote:

> Fuji S2, Sigma 500/4,5 håndholdt.. -max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1250963

Nu må lige ta' og styre dig, får når du laver den slags billeder på
samlebånd, så kan jeg jo ikke blive ved med at kalde det fotografi i
særklasse...

Kunne du ikke smide et par stykke på www.fotokritik.dk - der er der
ca. 6.000 fotografer med førehund og hvid stok, som ville ha' godt
af at se, hvordan de skal gøre...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 04-06-04 23:37

> [...]
>
> Kunne du ikke smide et par stykke på www.fotokritik.dk - der er der
> ca. 6.000 fotografer med førehund og hvid stok, som ville ha' godt

Hehe, tak for kommentaren Niels, tror lige du har fået
6000 nye venner ovre på fotokritik, den er sjov )-max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 04-06-04 23:19

Meget flot!! Det ser ud til at du bor i svanernes lufthavn
Af en eller anden grund så minder de mig om en concorde (selvom det er slut)
der er på vej til at lette. Meget elegant.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : ;o\)-max-

Dato : 04-06-04 23:41

"Hans Kruse"
> [...]
> Af en eller anden grund så minder de mig om en concorde (selvom det er slut)
> der er på vej til at lette. Meget elegant.

Tak Hans, jad her er fint med svaner, men jeg vil nu godt
op og fotografere traner ved Hornborga søen, du ved ikke
om de samles om efteråret også? -max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 05-06-04 06:12

> Tak Hans, jad her er fint med svaner, men jeg vil nu godt
> op og fotografere traner ved Hornborga søen, du ved ikke
> om de samles om efteråret også? -max-

Ifølge statistikken her http://www.hornborga.com/transtat.asp
så er der også et pænt antal i september, men om de danser ved jeg ikke.
Tranerne findes her
http://www.hornborga.com/besok_info.asp?kategori=trandans
og ikke ved det andet naturum. Det kan være interessant, hvis du skal finde
hotel indenfor en passende afstand.
Ellers er der meget at læse på denne site om Hornborga og der er mange andre
fugle end tranerne.

Mvh, Hans

Fra : Emil

Dato : 04-06-04 23:26

-max- skrev:

>Fuji S2, Sigma 500/4,5 håndholdt.. -max-
>http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1250963

Ja, så er der jo ikke megen dybdeskarphed, og det er vanskligt at
komponere billedet "on the fly" med den brændvidde, hvis du
forstår. Resultatet er ikke så ringe.

Det undrer mig, at der mangler reflekser i vandet fra den
bagerste fugl. Falder de sammen med dem fra den forreste?

Er billedet manipuleret (altså bortset fra crop, lys, kontrast,
farve og evt. filtre)?

m.v.h. Emil

Fra : ;o\)-max-

Dato : 04-06-04 23:51

"Emil"

> [...]
> bagerste fugl. Falder de sammen med dem fra den forreste?
>
> Er billedet manipuleret (altså bortset fra crop, lys, kontrast,

Der er beskåret ca 10% fra og justeret en anelse i levels
og curves og lidt usm. Måske reflektionerne er bedre i dette
fra samme serie. -max-
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1251117

Fra : Peter Loumann

Dato : 05-06-04 08:57

-max- skrev:

>dette fra samme serie. -max-
>http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1251117

Nej, nu må du sgu stoppe, Max! Ellers ender det med at manandre sælger
ens kamera og køber en hvid stok og en førerhund for pengene.

http://huse-i-naestved.dk