Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Låste Muvo2 i DK ?
Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-06-04 16:31

Er der nogen der ved om de nye låste Creative Muvo2 er nået
til Danmark, eller de stadig kun er i USA ? Jeg modtager nemlig
en med posten i aften, som jeg regner med at bruge Microdrive fra.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : Tommy Jensen

Dato : 04-06-04 17:06

On Fri, 4 Jun 2004 15:30:49 +0000 (UTC), "Povl H. Pedersen"
<povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

>Er der nogen der ved om de nye låste Creative Muvo2 er nået
>til Danmark, eller de stadig kun er i USA ? Jeg modtager nemlig
>en med posten i aften, som jeg regner med at bruge Microdrive fra.

Er det bekræftet at de bliver låst eller er det endnu et rygte?

MVH Tommy

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-06-04 18:10

In article <le71c0tj0m2oj8623o2lrb36t5fa1nm0kb@4ax.com>, Tommy Jensen wrote:

> Er det bekræftet at de bliver låst eller er det endnu et rygte?

Bekræftet af Creative. De nye modeller startede med at blive sendt
ud i USA den 22. maj. Den nye model har et modificeret Microdrive,
da Hitachi ikke kan sælge dem til $499 når de kan fås i en MP3
afspiller til $199.

De nye hvor man ikke kan bruge Microdrive i kameraer har angiveligt
en ny indpakning, der specificerer at MD ikke kan bruges andre steder,
ligesom denne "forbedrede" model også kommer uden taske.

Creative DK sitet siger på produktbeskrivelsen at tasken er med,
men package contents siger at den ikke er det. Så det er ikke
helt til at vide.

Jeg har købt per postordre, og den stryger retur hvis det er
den nye model, og jeg finder så nok en gammel på lager et
eller andet sted.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : David List

Dato : 05-06-04 12:29

On Fri, 4 Jun 2004 17:09:51 +0000 (UTC),
wrote in <slrncc1b6v.ff.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local>:

> Bekræftet af Creative.

Hvem/hvad er din kilde?

--
Med venlig hilsen / Best regards
David List

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-06-04 08:43

In article <7cn8p1-8pd.ln1@initio.dk>, David List wrote:
> On Fri, 4 Jun 2004 17:09:51 +0000 (UTC),
> Povl H. Pedersen <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local>

> Hvem/hvad er din kilde?

Søgte på nettet, og fandt et webboard hvor en fra Creative USA
sagde at de første enheder havde clearet tolden d. 22 maj.

Creative er interesseret i tilfredse kunder, og vil ikke have
tusindvis af sure kunder. De laver det kun om fordi Hitachi presser
dem, da et løst Microdrive koster $499.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : David List

Dato : 06-06-04 18:12

On Sun, 6 Jun 2004 07:42:56 +0000 (UTC),
wrote in <slrncc5io4.gl.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local>:
> [...]

....<snip>...

> Søgte på nettet, og fandt et webboard hvor en fra Creative USA
> sagde at de første enheder havde clearet tolden d. 22 maj.

Ja, saa bliver jeg jo noedt til at spoerge hvilken sikkerhed vi har
for at denne person virkelig repraesenterede Creative?

Det er muligt jeg virker irriterende mistaenksom, men da jeg ogsaa
selv har fulgt med i diverse diskussions-fora paa Internettet, hvor
Muvo2 afspilleren blev diskuteret, kender jeg til et utal af eksempler
paa diverse fupmagere og plattenslagere der har forsoegt at bilde
andre diskussionsdeltagere de mest vanvittige ting ind. Formentlig i
et forsoeg paa at "beholde forretningen" for sig selv.

Et af de mest morsomme indslag jeg saa var en fyr, den sendte eet
eneste indlaeg om at hans seneste Muvo2 havde drevet loddet fast til
stikket. Efter at andre forum-brugere havde sendt omkring 20-30
indslag hvor de forsoegte at overtale ham til at sende et billede af
lodningen, maatte han endelig overgive sig og sendte et billede
hvorpaa der naturligvis ikke var skyggen af en lodning, som den ville
vaere blevet lavet paa en samlelinie, og drevet kunne man slet ikke se
paa billedet. Hvorfor? Fordi han havde forsoegt at laegge en stribe
loddetin langs kanten paa det skaermkobber, der daekker drevet i
afspilleren, i et forsoeg paa at fastholde historien om at drevet var
loddet fast.

PS: Der var stadig nogle i forum'et, der troede paa ham efter at han
havde sendt indlaegget med billedet!

Fra : Tommy Jensen

Dato : 06-06-04 18:26

On Sun, 6 Jun 2004 19:11:52 +0200, David List <david@davidlist.dk>
wrote:

> [...]
>andre diskussionsdeltagere de mest vanvittige ting ind. Formentlig i
>et forsoeg paa at "beholde forretningen" for sig selv.

Hvorfor tvivler du stadig? Der er een der her i gruppen har berettet
konkret at hans ikke virker samt at der står på indpakningen at kortet
ikke virker i blandt andet kameraer.

MVH Tommy

Fra : Brian k. lauritzen

Dato : 06-06-04 19:01

"Tommy Jensen" <toj@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor tvivler du stadig? Der er een der her i gruppen har berettet
> konkret at hans ikke virker samt at der står på indpakningen at kortet
> ikke virker i blandt andet kameraer.
>
> MVH Tommy

Jeg undrer mig også lidt...

Du kan evt købe min afspiller som jeg har sat tilsalg i dk.marked.privat.edb
og prøve den.

Den ordrette advarsel på indpakningen er:

"Notice,

The internal microdrive works only with your player and will not work with
other Compact flash devices."

Vh

Brian k lauritzen

Fra : HKJ

Dato : 06-06-04 18:27

"David List" <david@davidlist.dk> wrote in message

> [...]
> andre diskussionsdeltagere de mest vanvittige ting ind. Formentlig i
> et forsoeg paa at "beholde forretningen" for sig selv.

Men denne gang er der mange på dpreview som har bekræftiget at de nye Muvo2
afspillere ikke kan bruges mere og en del siger også, at der er kommet en
bemærkning på indpakningen, om det.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-06-04 23:49

In article <orvbp1-38s.ln1@initio.dk>, David List wrote:

> Ja, saa bliver jeg jo noedt til at spoerge hvilken sikkerhed vi har
> for at denne person virkelig repraesenterede Creative?

Kan ikke lige finde det igen. Men storage forumet på dpreview,
der har Phil Askey (som ejer sitet) selv fået fingre i en med
et Microdrive der har en 22C i slutningen af en af numrene på
en barcode. Det virker andre steder, men ikke i 300D.

På dette forum er der en del med samme erfaring.

Så jeg er overbevist om, at det er en ny firmware i disse MD.
Det undrer også at det MD der er i Apple iPod Mini ikke er pillet
ud og brugt.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : Jan Borgen

Dato : 07-06-04 07:13

Povl H. Pedersen wrote:

> [...]
> en barcode. Det virker andre steder, men ikke i 300D.
>
> På dette forum er der en del med samme erfaring.

Phil Askey's tråd er her:
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1023&message=8952809

--
Jan Borgen

Fjern det sidste domæne fra min mail adresse ved svar.
To mail me please remove the last domain from my e-mail address.

Fra : Peter Rongsted

Dato : 04-06-04 17:40

> [...]

>til Danmark, eller de stadig kun er i USA ? Jeg modtager nemlig
>en med posten i aften, som jeg regner med at bruge Microdrive fra.

Jeg fik min for ca 3 uger siden. Den var ikke låst. Tror iøvrigt, at det
bare er et rygte, at der findes låste MuVo2'er. Hvilken interesse skulle
Creative have? Et ønske om at sælge færre MuVo2 afspillere. Det lyder
ikke som et amerikansk firma. De kan da være fløjtende ligeglade, med
hvad folk bruger deres MuVo2 til. Når du har købt må du naturligvis
gerne bruge den under et havebord, der vipper. Du skal bare ikke
forvente, at de vil tage det økonomiske ansvar for de skader, der måtte
komme på den.

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-04 17:53

"Povl H. Pedersen" skrev i en meddelelse

> Er der nogen der ved om de nye låste Creative Muvo2 er nået
> til Danmark, eller de stadig kun er i USA ? Jeg modtager nemlig
> en med posten i aften, som jeg regner med at bruge Microdrive fra.

Det ser det ud til:
http://www.dvdpriser.dk/listprices.asp?ID=65608

--
Mvh Kajo

Fra : Tommy Jensen

Dato : 04-06-04 17:57

On Fri, 4 Jun 2004 18:53:07 +0200, "Kajo" <Fiffi.tiscali.dk> wrote:

>"Povl H. Pedersen" skrev i en meddelelse

>Det ser det ud til:
>http://www.dvdpriser.dk/listprices.asp?ID=65608

Hvor ser du at den skulle være låst?

MVH Tommy

Fra : Brian k. lauritzen

Dato : 04-06-04 18:25

> Hvor ser du at den skulle være låst?
>

> MVH Tommy

Hej i gruppen.

Jeg har modtaget min afspiller idag fra shg.dk.

Den er låst!

Det er ikke muligt at bruge drevet i andre CF enheder, da den funktion i
kortet er låst, det er kun via ATA kortet fungerer.

Vh

Brian k lauritzen

Fra : Tommy Jensen

Dato : 04-06-04 18:23

On Fri, 4 Jun 2004 19:25:01 +0200, "Brian k. lauritzen"
<brian.lauritzen@SLETMIGget2net.dk> wrote:

>Jeg har modtaget min afspiller idag fra shg.dk.
>
>Den er låst!
>
>Det er ikke muligt at bruge drevet i andre CF enheder, da den funktion i
>kortet er låst, det er kun via ATA kortet fungerer.

Det er jo trist.

Mon ikke det var et job for russeren der har hacked firmwaren i 300D,
han må da også kunne låse disse kort op

MVH Tommy

Fra : Brian k. lauritzen

Dato : 04-06-04 18:37

> Det er jo trist.
>
> Mon ikke det var et job for russeren der har hacked firmwaren i 300D,
> han må da også kunne låse disse kort op
>

> MVH Tommy

Hehe, ja der kommer nok noget igen,
men jeg har læst mig til at det er hardware mæssigt det er låst.

Men det er nu en udemærket afspiller

Vh

Brian k lauritzen

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-06-04 18:45

"Brian k. lauritzen" <brian.lauritzen@SLETMIGget2net.dk> skrev i en
meddelelse news:40c0b07c$0$304$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Det er ikke muligt at bruge drevet i andre CF enheder, da den funktion i
> kortet er låst, det er kun via ATA kortet fungerer.

Har du selv rent faktisk prøvet, eller er det, hvad du har fået fortalt?

--
-Jens B.

Fra : Brian k. lauritzen

Dato : 04-06-04 19:45

> Har du selv rent faktisk prøvet, eller er det, hvad du har fået fortalt?
>
> --
> -Jens B.

Hej,

Ja, jeg har haft drevet ude og prøvet det i min ipaq 2210, den popper op med
"ukendt kort" jeg kunne godt bruge kortet via en kortlæser og formatere det,
men ikke i ipaq´en

Senere fandt jeg ud af at der stod med meget små bogstaver på indpakningen
til afspilleren at drevet ikke kunne bruges i andre CF enheder. ;-/

Vh

Brian k lauritzen

Fra : Jan Borgen

Dato : 07-06-04 16:10

Brian k. lauritzen wrote:

> Senere fandt jeg ud af at der stod med meget små bogstaver på indpakningen
> til afspilleren at drevet ikke kunne bruges i andre CF enheder. ;-/

Brian: Hvad stod der præcist og hvor på pakningen stod det?

Fra : Brian k. lauritzen

Dato : 07-06-04 16:56

"Jan Borgen" <no_spam@tele2adsl.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Fjern det sidste domæne fra min mail adresse ved svar.
> To mail me please remove the last domain from my e-mail address.

Det står på bagsiden i nederste venstre hjørne,

Fra : Jan Borgen

Dato : 07-06-04 18:07

Brian k. lauritzen wrote:
> [...]
>
> "Notice,
>
> The internal microdrive works only with your player and will not work with

Takker. Jeg vil se om jeg kan finde et firma med "lav omsætning af
MuVo2" hvor de ligger inde med gamle modeller.

Fra : David List

Dato : 05-06-04 12:35

On Fri, 4 Jun 2004 19:25:01 +0200,
wrote in <40c0b07c$0$304$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:

> Jeg har modtaget min afspiller idag fra shg.dk.
>
> Den er låst!
>
> Det er ikke muligt at bruge drevet i andre CF enheder, da den funktion i
> kortet er låst, det er kun via ATA kortet fungerer.

Saa er det ogsaa muligt at bruge drevet i andre CF enheder - blot ikke
i et kamera, som forventer at kunne anvende drevet paa en anden maade
end via ATA/IDE interfacet.

Jeg har en Sharp Zaurus computer, hvori et microdrive bliver genkendt
som /dev/hda, altsaa en IDE enhed, blot for at tage et eksempel paa en
applikation hvor det du kalder et "laast" microdrive ville fungere fint.

Fra : Brian k. lauritzen

Dato : 06-06-04 00:46

> [...]
> som /dev/hda, altsaa en IDE enhed, blot for at tage et eksempel paa en
> applikation hvor det du kalder et "laast" microdrive ville fungere fint.

Som sagt, så virker det i en kortlæser.

Vh

Brian k lauritzen

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-04 18:56

"Tommy Jensen" skrev:

> [...]
Jeg gik udfra at spørgsmålet gik på om man kunne få den omtale Creative
Muvo2 i Danmark, ikke om den var låst eller ej.
Det er da muligt jeg misforstod spørgsmålet.

--
Mvh Kajo

Fra : fam. Ager

Dato : 05-06-04 08:58

meddelelse news:slrncc15df.ua.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...
Jeg modtager nemlig
> en med posten i aften, som jeg regner med at bruge Microdrive fra.
hej povl

se med stor glæde/sorg frem til at høre om det kan bruges i kameraet........
kommer dit microdrive fra danmark?

torben