Foto
IBM760 5420
Teil 3020
[Fototaske] Lowepro Mini Trekker AW?
Fra : KNL DtP

Dato : 04-06-04 14:22

Hej!

Som fotoudstyrspakken den senere tid er vokset, er det efterhånden ved at være
tid til at opgradere min nuværende fototaske. Jeg har i øjeblikket en ganske
rummelig skuldertaske, men med al udstyret vejer den så godt til, at den
bliver direkte upraktisk at slæbe rundt på den ene skulder.

I en tidligere tråd blev jeg anbefalet en Lowepro Photo Trekker AW II, men det
er både økonomiske og størrelsesmæssige lige i overkanten - så jeg har fundet
Mini Trekker AW i stedet:

<http://www.lowepro.com/pages/series/trekking/minitrkaw.htm>

Specielt da jeg så hvor meget udstyr en gut fra Dpreview.com havde pakket en i
den:

<http://home.comcast.net/~totom/photos/mini_trekk.html>

Nogen der har erfaring med denne taske eller andre i serien? Jeg har også kig
på Lowepro Photo Trekker Classic, men det ser ikke ud til at den har montering
til stativ:

<http://www.lowepro.com/pages/series/trekking/phtrekcl.htm>

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Martin Gleit

Dato : 04-06-04 14:30

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> wrote in message
> [...]
kig
> på Lowepro Photo Trekker Classic, men det ser ikke ud til at den har

Ja, bruger selv Mini Trekker...fandt den billigt i dba.dk. den er super
lækker, masser af plads og behagelig at have på rykken...findes næppe bedre
valg...

Fra : KNL DtP

Dato : 04-06-04 14:35

"Martin Gleit" <martingl@stofanet*REMOVETHIS*.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, bruger selv Mini Trekker...fandt den billigt i dba.dk. den er super
> lækker, masser af plads og behagelig at have på rykken...findes næppe bedre
> valg...

Hvor meget udstyr har du pakket i den? Der var nemlig noget snak frem og
tilbage i en tråd i DPreview's forum, hvor nogen påstod at f.eks. et Canon EOS
10D *med* batterigreb (kendt som Big-Ed) ikke kunne være i Mini
Trekker-taskerne, mens andre sagde go' for det.

Hvordan foregår påmonteringen af et stativ? Er det nemt og hurtigt at komme
ned i tasken?

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Martin Gleit

Dato : 04-06-04 14:42

> [...]
> 10D *med* batterigreb (kendt som Big-Ed) ikke kunne være i Mini
> Trekker-taskerne, mens andre sagde go' for det.

Kan have et 300D med påmonteret 70-200 L, 50 mm, kit lens, Tele converter,
modlysblænde, extra batteri, Flash og andre ting i. Er usikker på om du kan
have påmonteret battrigreb i....sådan et monstrum har jeg ikke..

> Hvordan foregår påmonteringen af et stativ? Er det nemt og hurtigt at
komme
> ned i tasken?

du kan ikke have et stativ i taken (med mindre det er et mini)...sådan er jo
længere end selve tasken...mit er i hvert fald...men der sidder nogle lommer
uden på hvor du kan sætte det fast om nødvendigt...

Fra : Ole C

Dato : 04-06-04 14:49

> [...]
lommer
> uden på hvor du kan sætte det fast om nødvendigt...

Sq en lækker taske, lige sådan en jeg leder efter - nogen som kender danske
forhandlere ?

Mvh Ole

Fra : Alex Jensen

Dato : 04-06-04 15:57

Glem danske forhandlere... www.adorama.com har alt...
selv med fragt, told og moms er det billigere end i dk.

køber man for 10.000 er rejsen derover betalt i sparet told/moms!!!

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-04 22:14

KNL DtP wrote:
> [...]
> 10D *med* batterigreb (kendt som Big-Ed) ikke kunne være i Mini
> Trekker-taskerne, mens andre sagde go' for det.

Et 10D med batterigreb kan godt være der. Det er dog lidt højere, end
tasken reelt er dyb, så man kan mærke det igennem ryggen af tasken.
Personligt synes jeg ikke det er det store problem. Det er faktisk kun
når at jeg bakker ind i den lille elevator vi har her i opgangen at jeg
mærker den når tasken bakker på :)

> Hvordan foregår påmonteringen af et stativ?

Der er en "klap" på fronten man kan slå ned, som stativet så hviler i.

> Er det nemt og hurtigt at komme ned i tasken?

Den øverste halvdel af tasken synes jeg ikke er noget problem. Skal man
i den nedste halvdel, så skal man først åbne to spænder - et på hver
side af tasken. Men de ting som jeg oftest får brug for (ekstra
batterier og hukommelseskort) , er alligvel i de øverste lommer, så for
mig er det ikke noget problem.

Jeg er personligt selv glad for tasken, da den også er behagelig både at
gå og cykle med. Har lige gået med den permanent her de sidste 4 timer
eller noget i den dur ifb. med Verdensbilleder 2004 i Århus, uden at den
har generet mig.

--
Dennis Skærup Højlund Andersen
http://euph.dk

Fra : KNL DtP

Dato : 05-06-04 13:15

"Dennis Skærup Højlund Andersen" <usenet@euph.dk> skrev i en meddelelse

> Et 10D med batterigreb kan godt være der.

Lyder godt.

> Det er faktisk kun
> når at jeg bakker ind i den lille elevator vi har her i opgangen at jeg
> mærker den når tasken bakker på :)

He he :)

> Der er en "klap" på fronten man kan slå ned, som stativet så hviler i.

Fint fint.

> Jeg er personligt selv glad for tasken, da den også er behagelig både at
> gå og cykle med.

Jeg kan høre, at det skal være en Mini Trekker. Tror jeg vil vælge AW-udgaven,
hvis man skulle komme i ubehageligt vejr. Tak for hjælpen!

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : ;o\)-max-

Dato : 04-06-04 15:48

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> på Lowepro Photo Trekker Classic, men det ser ikke ud til at den har montering

Phototrekker aw, kan lige holde det vigtigste, og går igennem
som håndbagage ved flyrejser. Phototrekker classic er stort
set samme størrelse, men uden regnslag, det kan man selv
lave. Ved ikke om der er stativ holder på Classic, men igen
det kan man selv lave, det der sidder på aw er ikke så
elegant ensige praktisk.. AW er behagelig at vade rundt med
også fuldt loaded, gætter classic er det samme.
Gutten fra dpr ser ikke ud til at bruge batteri ladere (kamera+flash)
eller ekstra batterier, han bruger heller ikke x-drive+ strømforsyning,
men det må du gøre dig et overblik over, hvad den skal bruges til,
om det bare er en daybag eller om den også skal kunne rejse. -max-

Fra : Peter Rongsted

Dato : 04-06-04 18:19

> [...]

><http://www.lowepro.com/pages/series/trekking/minitrkaw.htm>
>
>Specielt da jeg så hvor meget udstyr en gut fra Dpreview.com havde pakket en i

Der kan være en hel del i den.

> [...]
>på Lowepro Photo Trekker Classic, men det ser ikke ud til at den har montering

Jeg har en Mini Trekker (ikke AW), som jeg er meget glad for. Jeg har
også en Street and Field 300 AW, den bruger jeg, når jeg ikke skal have
min AF-S 80-200 med (ikke ofte). I Påsken havde jeg den med i Frankrig,
hvor indholdet var

Kamera: D70 og F100.
Objektiver: AF-S 80-200, AF 28-105, AF 24-50 og MF 35 f/1,4
SB-28 flash + div. småting

Det løb op i næsten 15 kilo, men den er alligevel behagelig at have på
ryggen.

Peter

Fra : KNL DtP

Dato : 05-06-04 13:18

"Peter Rongsted" <nulldev@rongsted.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har en Mini Trekker (ikke AW), som jeg er meget glad for.

Jeg tror jeg napper AW-udgaven - nu jeg skal ud og købe tasken.

> Det løb op i næsten 15 kilo, men den er alligevel behagelig at have på
> ryggen.

Så har det da også været læs på - godt at den er behagelig at have på. Tak for
hjælpen!

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-04 22:21

Undersøg omhyggeligt, hvordan stativet fastgøres. Jeg har en Rover, med et
meget smart system til stativ, men jeg har altid stativet over skulderen, i
en Manfrotto rem, fordi det er alt for besværligt at komme i rygsækken, når
stativet sidder på den.

poul B-H