Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hacker sig til et bedre kamera
Fra : Niels

Dato : 04-06-04 10:27

Fra : Jack L.

Dato : 04-06-04 10:58

Niels wrote:
> http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=17996
>
> Mvh. Niels

Meget, meget interessant. Men det er stadig svært at få mig til at købe en
EOS 300D og derefter påbegynde en sådan operation. Det er sikkert det værd
at afprøve for kamera hvis garanti er udløbet.

--
Mvh / Best regards,
Jack, Copenhagen

The email address is for real. :)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-06-04 11:01

Niels wrote:
> http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=17996

Ja, og nyhederne har opdaget at hackerne har opdaget det allerede et
halvt år efter

I øvrigt er artiklen forkert, fordi der skal lidt mere end en enkelt
byte-ændring til.

// Hans, med hacket firmware.
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Fra : fam. Ager

Dato : 04-06-04 11:09

> // Hans, med hacket firmware.
> --
og dit kamera kører bare godt ??????
er lidt nysgerrig, for jeg overvejer selv at hacke mit 300d..

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-06-04 11:15

fam. Ager wrote:
> og dit kamera kører bare godt ??????
> er lidt nysgerrig, for jeg overvejer selv at hacke mit 300d..

Ja det virker ganske glimrende..

Mere info her:
http://www.jjmb.nl/content/content.php?Name=wasia
http://www.bahneman.com/liem/photos/tricks/digital-rebel-tricks.html

Man bliver ganske glad for at have FEC (Flash Exposure Compensation) samt
muligheden for at embedde en mindre JPEG i RAW-billeder.

iso3200 og Mirror-lockup har jeg ikke fået leget så meget med
endnu, men det kommer i weekenden.

Vær opmærksom på at den nyeste bios er beta, og der er funktioner
der endnu ikke virker, men som der er assignet knapper til.

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : Knud Bonke

Dato : 06-06-04 09:33

: og dit kamera kører bare godt ??????
: er lidt nysgerrig, for jeg overvejer selv at hacke mit 300d..

Jeg har også med held installeret den russiske firmware-crack,
og de 3200 iso virker fortrinligt. Flash synkronisation kan jeg ikke
afprøve for nærværende, men der er mulighed for fast 1/200 eller auto.
Jeg downloadede direkte på et cf-kort, udpakkede zip-filen samme
sted, stoppede kortet i kameraet og ved opstart installerede firmwaren
sig selv.
Så bare klø på.
mvh Knud

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-06-04 16:12

In article <slrncc0i21.1kq.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen wrote:

> Ja, og nyhederne har opdaget at hackerne har opdaget det allerede et
> halvt år efter
>
> I øvrigt er artiklen forkert, fordi der skal lidt mere end en enkelt
> byte-ændring til.

Korrekt. Ca 2 bytes per funktion man ønsker at få slået til.
Og garantien bortfalder måske, men reklamationsretten på 2 år
gør ikke. Og det er jo Canons eget software man kører på kameraet,
som de bevidst er disablet for at lave produktdifferenctiering.

Lidt ligesom at reklamationsretten på Muvo2 ikke bortfalder når
man bruger Microdrivet i sit kamera.

> // Hans, med hacket firmware.

Jeg har også kørt med det siden den første version var ude.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : Christian Catu

Dato : 08-06-04 12:18

On 04 Jun 2004 10:00:33 GMT, Hans Joergensen wrote:

> [...]
> halvt år efter
>
> I øvrigt er artiklen forkert, fordi der skal lidt mere end en enkelt

Hvad siger EXIF informationen om kameraet når du har taget et billede i den
høje ISO fx? Siger det 300D eller 10D

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-06-04 13:15

Christian Catu wrote:
> Hvad siger EXIF informationen om kameraet når du har taget et billede i den
> høje ISO fx? Siger det 300D eller 10D

300D, da det jo er hvad det er.

// Hans
--