Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Objektiver i Canada??
Fra : NIL

Dato : 04-06-04 00:35

Hej gruppe...

Kan nogen hér anbefale et sted i Canada til indkøb af objektiver til Nikon?
Hvordan ligger Canada prismæssigt mht. fotoudstyr?

Hilsen
NIL

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-06-04 07:35

"NIL" <nilau4@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan ligger Canada prismæssigt mht. fotoudstyr?

Dyyyrt! Ofte dyrere end her i DK.

--
-Jens B.

(Juhuu, mangler ikke længere mit 1D Mark II, så bare vent...)

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 04-06-04 11:11

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> writes:
> "NIL" <nilau4@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Dyyyrt! Ofte dyrere end her i DK.

Hvor har du det fra? En af mine venner købte da et Canon EOS 300D kit
til ca. 6000kr... Det skal man da vist bløde 8000kr (dengang vist
9000kr) for herhjemme. Men det kan selvfølgelig have været specielt
for den model. Der var dog flere forretninger der havde samme pris...

--
Jesper
http://www.veloce.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-06-04 11:17

<jesper@FJERNveloce.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor har du det fra?

Jeg undersøgte, v.hj.a. en canadisk kollega, priserne i starten af året -
både på 10D og 300D og priserne var i de fleste tilfælde højere end i DK.
Priserne blev indhentet fra diverse internetbutikker samt fra fotobutikker i
Toronto-området.

> [...]
> 9000kr) for herhjemme. Men det kan selvfølgelig have været specielt
> for den model. Der var dog flere forretninger der havde samme pris...

Ja, det var så ikke de priser, jeg kunne finde derovre. Jeg ved, at mange
canadiere køber deres gear i USA, fordi de finder det for dyrt i Canada.

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 04-06-04 11:50

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> writes:
> Ja, det var så ikke de priser, jeg kunne finde derovre. Jeg ved, at mange
> canadiere køber deres gear i USA, fordi de finder det for dyrt i Canada.

OK - tjah Det omtalte 300D kit blev købt i Vancouver, og det
ligger jo næsten i USA...

Fra : NIL

Dato : 04-06-04 19:48

> OK - tjah Det omtalte 300D kit blev købt i Vancouver, og det
> ligger jo næsten i USA...
>
> --
> Jesper

Tak for svarene, allesammen!

Det ser da godt nok ikke ud til, at Canada er det rigtige sted til indkøb af
fotoudstyr.
Jeg må lede efter Nikon-objektiver et andet sted!

Hilsner...
NIL

Fra : Peter Hansen

Dato : 08-06-04 03:38

"NIL" <nilau4@yahoo.dk> wrote in message news:<40c0c3f0$0$500$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
> fotoudstyr.
> Jeg må lede efter Nikon-objektiver et andet sted!

Jeg må desværre sige at I tager fejl. Prisen på D70 med 18-70 er CAD
1899 hvilket svarer til 8500,- Det må da siges at være ganske
rimeligt. Desuden har jeg netop hørt at 300d skulle være røget helt
ned i CAD 1299. For priser kan du jo checke www.henrys.ca som er en
meget stor fotoforretning i Toronto, som jeg selv har ganske gode
erfaringer med.

Mvh
Peter