Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Forklaring af ISO
Fra : Ole

Dato : 02-06-04 20:26

Hej

Er her nogen der kan forklare lidt om brug af ISO og om det er noget man bør
bruge.

Jeg tager digitale billeder helt på amatør niveau.

Jeg har følgende valgmuligheder:

(Auto 200) : ISO70 til ISO200 Automatisk
(Auto 400): ISO70 til ISO400 Automatisk
(ISO70): Svarer til ISO70
(ISO100): Svarer til ISO100
(ISO200): Fotografering med høj følsomhed svarende til ISO200
(ISO400): Totograereing med høj følsomhed svarende til ISO400

Sådan står der i instruktionsbogen.

Jeg kan se mit kamera er sat til Auto 200

Er det noget man bør stille på alt efter hvordan vejret er udenfor eller
hvordan og hvorledes.

Kan nogen fortælle lidt om, hvornår man måske bør bruge det ene frem for det
andet.

Mvh.
Ole

Fra : Jens Bruun

Dato : 02-06-04 20:33

"Ole" <nomail@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan nogen fortælle lidt om, hvornår man måske bør bruge det ene frem for
det
> andet.

Lav ISO = lille lysfølsomhed = langsommere lukketid/større blændeåbning og
samtidig mindre støj
Høj ISO = stor lysfølsomhed = mulighed for hurtigere lukketider/mindre
blændeåbninger og samtidig mere støj

Kodeordet er støj. Du bør vælge så lav en ISO-værdi, som lysforholdende
tillader.

--
-Jens B.

(Juhuu, mangler ikke længere mit 1D Mark II, så bare vent...)

Fra : Børge Larsen

Dato : 02-06-04 21:35

Kig engang her der ligger mange artikler om emnet.
http://www.fotoportal.dk/artikler/