Jubii - nu er min HP oppe igen :-)
Fra : Ida

Dato : 04-06-04 15:44

Hej alle

Min hjemmeside har længe trængt til en ansigtsløftning og jeg har rodet med
den meget længe - endelig var jeg klar til at uploade det nye design og hvad
sker så.. siden er ikke til at tvinge frem på skærmen ;-(
Det skal siges, at det rent faktisk ikke kom bag på mig, for det samme skete
sidst jeg absolut liiige skulle rode med den. Vil så gerne kunne det hele
selv, men det har jeg været nødt til at love, at jeg ikke gør mere *G*
Efter at have fået hjælp af venner både herhjemme og i Holland - og næsten
hele dk.fritid.dyr , da jeg åbenbart heller ikke kan finde ud af, at sende
en mail rigtigt - fandt vi ud af, at fejlen ikke var en rigtig fejl, lavet
af mig, men at serveren blot skulle nusses lidt om

Min side er nu næsten helt funktionsdygtig og tiltrods for, at det kun er
halvdelen af det nye design, der er kommet på, så er den der i det mindste
igen og jeg kan samtidig annoncere killinger i uge 27

Ida

--

www.corkycoon.dk
Killinger i uge 27

Fra : Ole Palmhøj

Dato : 04-06-04 17:32

"Ida" <mail@KATTEBAKKEmaine-coons.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> halvdelen af det nye design, der er kommet på, så er den der i det mindste
> igen og jeg kan samtidig annoncere killinger i uge 27

Hej Ida

Det er en vældig flot hp, du har fået bikset sammen, med masser af dejlige
billeder. Jeg vil dog gerne komme med en lille smule positiv kritik. af
netop billederne, eller rettere af den måde du har indsat dem på. Mange af
dem er simpelthen alt for store - ikke de fysiske dimensioner, men
filstørrelserne. Billeder så små som 150x190 pixels skal ikke fylde 150KB,
men kun nogle ganske få KB - typisk under 10KB. Det betyder, at dine
billeder er længe om at load'e. Sidder man på en hurtig ADSL betyder det
ikke så meget, men for en besøgende med eksempelvis et 56K modem taler vi
loadtider i nærheden af 30 sekunder blot for det ene billede. Hvis der er
noget, der kan jage besøgende videre til en anden side, så er det
ventetider. Kunne mistænke, at du blot har resized dine billeder ved at
trække i hjørnerne, og det gør ganske vist de fysiske dimensioner mindre,
men reducerer ikke filstørrelsen. Du kunne med held resize dine billeder i
et billedbehandlingsprogram og derefter komprimere dem ret hårdt. Så små
billeder tåler meget komprimering uden at det bliver synligt.
Håber du kan bruge dette til noget, for jeg synes, at dine billeder er af så
pæn kvalitet, at de fortjener at blive set uden alt for irriterende
ventetider.

Mvh
Ole

Fra : Ida

Dato : 04-06-04 18:31

--

"Ole Palmhøj" <opal@dr.dk> skrev i en meddelelse

--klip--

> Håber du kan bruge dette til noget, for jeg synes, at dine billeder er af

> pæn kvalitet, at de fortjener at blive set uden alt for irriterende
> [...]

Hej Ole

Du kan tro jeg kan bruge det til noget - tak for det *s*

Er sådan set en smule klar over det, da jeg har købt nyt kamera og ikke helt
har vænnet mig til, hvor meget billederne derfra egentlig fylder.
Sidder selv på en meget kraftig forbindelse og har derfor ikke tænkt videre
over det, men kender det så udmærket fra andre sider.. jeg går straks igang
med billederne *S*

Ida

www.corkycoon.dk
Killinger ventes uge 27