Killinger!!
Fra : Nina Søgaard

Dato : 04-06-04 13:42

Hej alle sammen.

Vil lige fortælle at jeg langt om længe fik killinger sidste
torsdag.......
5 stk. - 4 piger og en dreng.
Fødslen gik rimelig godt bortset fra at den ene killing lå på gulvet
udenfor fødekassen og var helt kold og våd. Men jeg fik tørret det lille
pus, varmet hende og fjernet moderkage og klippet navlestreng, og hun
har heldigvis klaret det fint.
Mormis ville ikke æde moderkagerne og fik heller ikke bidt
navlestrengene over, så der måtte jeg lige assistere lidt; men ud over
det er hun en suværen missemor .

Nu er det så sådan at killingerne har nyst i et par dage, og i løbet af
det sidste halve døgn er det blevet væsentligt mere, og er begyndt at
sætte sig lidt i pelsen ved næsen. Det er hverken gult eller grønt, der
er intet omkring øjnene og ellers trives de fint...... Men jeg tager nu
alligevel lige et smut om dyrlægen, jeg vil hellere være sikker; især op
til en weekend.
Jeg er måske lidt pylret , men det er mit første kuld racekillinger
(ikke fordi det havde været anderledes med huskattekillinger :0) ) og
jeg skal altså ikke løbe nogen chancer.

Nå, men jeg ville egentligt bare fortælle lidt og komme af med lidt af
min bekymring..... Tak fordi i gad at "lytte".

Med venlig hilsen
Nina Søgaard
- Tøm kattebakken ved privat svar
- Gentle Spirit - Maine Coon opdræt

Fra : Elwarth

Dato : 04-06-04 15:07

> Vil lige fortælle at jeg langt om længe fik killinger sidste
> torsdag.......
> 5 stk. - 4 piger og en dreng.

Hej Nina
Stort til lykke med mislingerne
Vi venter britekillinger for første gang, så det er jeg jo noget spændt på,
og der er tusind ting, jeg er nervøs for Hvordan gjorde du, da du
klippede navlestrengene? Hev du dem over med hænderne, eller klippede du med
en saks?

Venligst
Dorthe

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 04-06-04 15:45

"Nina Søgaard" <nina2KATTE@BAKKEa.cirque.tv> skrev i en meddelelse

> Hej alle sammen.
>
> Vil lige fortælle at jeg langt om længe fik killinger sidste
> torsdag.......

Eeeeeeejjjjjj tillykke tillykke *S*
Dejligt at høre

Knus
Joan
www.haarbolden.dk

Fra : AEK

Dato : 04-06-04 22:47

> [...]
> Hej alle sammen.
> Vil lige fortælle at jeg langt om længe fik killinger sidste

Hjertelig tillykke her fra.

Hilsen,
Anya, Fedeberg og Tildemusen.
--
http://oscarogtilde.webbyen.dk/

> Med venlig hilsen
> Nina Søgaard

---

Fra : Nina Søgaard

Dato : 05-06-04 10:12

> AEK skrev:
> [...]

Tak skal I have alle sammen, det er også bare så dejligt at det blev vel
overstået!
De er bare så søde, er begyndt og få øjne og rigtigt møffe rundt i
kassen *s*.
Der er 1 rød blotched tab. dreng, 1 sort bl. tab. pige, 1 blå bl. tab.
pige og 2 blå creme bl. tab. piger, så man kan vist godt sige at der er
kommet lidt af hvert .

Desværre er de blevet lidt forkølet, så jeg var hos dyrlægen med dem
igår. De har så fået en lille smule pencillin, og har det allerede
bedre..... Men hvor bliver man dog bekymret for de små pus!

Til Dorte: Tillykke med de ventede små pus!
Jeg havde steriliseret en saks som lå klar, og da mormis ikke bed dem
over, nulrede jeg strengene ca. 3 cm. fra killingens mave. Jeg nulrede
dem for at stoppe blodet i at løbe mere og så klippede jeg der hvor jeg
havde nulret.
Held og lykke.

Fra : Elwarth

Dato : 06-06-04 13:20

> [...]
> over, nulrede jeg strengene ca. 3 cm. fra killingens mave. Jeg nulrede
> dem for at stoppe blodet i at løbe mere og så klippede jeg der hvor jeg

Hej Nina
Tak for det grundige svar, så ved jeg, hvad jeg skal have klar

Venligst
Dorthe