Tun som kattemad??
Fra : Tina M

Dato : 04-06-04 12:05

Jeg har lige fået den dejligste franskbrødsmad med dåsetun til middag.

Jeg kunne godt tænke mig at forkæle katten med lidt rester, men hvordan
er det nu lige det er?
Kan katte tåle den olie tunen ligger i, eller skal det hellere være vand?

Med venlig hilsen
Tina M
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 04-06-04 12:44

On 2004-06-04 13:05:06 +0200, Tina M <tiomKATTE@BAKKEjubiipost.dk> said:

> [...]
> er det nu lige det er?
> Kan katte tåle den olie tunen ligger i, eller skal det hellere være vand?

Tjah, her hos os er tun i olie rigtig godt til at få sat gang i en lidt
træg mave, hvis du forstår, så jeg ville nok ikke give for meget.
Tun er under alle omstændigheder godbid, ikke mad, både fordi det
indeholder mange tungmetaller og fordi det indeholder et enzym, der kan
ødelægge thiamin (et b-vitamin), så hvis det er hverdagskost kan katten
komme i thiamin-mangel.
Men hvis du bare giver et par bidder en gang i mellem, sker der ikke noget.
--
Knus fra Ann R

Fra : maz

Dato : 04-06-04 12:50

Tina M wrote:
> Kan katte tåle den olie tunen ligger i, eller skal det hellere være
> vand?

Ja, katte kan sagtens tåle den olie, som tunen ligger i. Det kan bl. andet
også gives, hvis katten har prblemer med hårboller. Så servér du bare - hvis
han altså vil spise tun med olie :)

/M

Fra : Tina M

Dato : 04-06-04 15:06

> [...]
> også gives, hvis katten har prblemer med hårboller. Så servér du bare - hvis

OK hun får bare et lille bitte stykke ved siden af sin normale mad
(Specifik)
De andre ting skriver jeg mig bag øret, tusind tak