øvøvøv
Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-06-04 06:47

lige nu sidder jeg med en lille blå killing på maven og prøver at få lidt
varme i den.....
linda har født en killing i nat ude midt på køkengulvet.... den lille
stakkel var helt kold da jeg kom op her til morgen.
lige nu ligger hun gemt i et hjørne og jeg TROR hun måske er ved at føde en
mere.....

hun vil slet ikke kendes ved det lille myr, men har i det mindste gjort rent
efter sig, pjevset er dog noget klistret endnu.....

det lille pus er meget stille, og synes at få mere gang i den jo varmere den
bliver...
den har fået huden flået lidt på det ene lår, og jeg går egentlig bare og
venter på at dyrlægen inde ved siden af kommer på arbejde, så jeg kan komme
derind med den og høre hvad han siger.....

øvøvøvøv hvor jeg synes det er noget lort :(

--
Knus, Sabina
Bemærk: vi holder oprydnings salg:

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-06-04 07:17

Sabina Hertzum wrote:

> øvøvøvøv hvor jeg synes det er noget lort :(

nu er der så kommet en lille cremefarvet en.... og linda har tilsyneladende
accepteret at hun skal vaske dem, for nu er der gang i den...
skal ind til dyrlægen med den lille blå igen, men villige se om jeg ikke kan
få linda til at få den til at sutte...

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 04-06-04 07:24

dejligt at Linda "varmer op" til dem, jeg har oplevet uerfarne hunkatte
der "stresser" så meget over fødslen at de først bagefter har "overskud" nok
til at interessere sig får killingerne.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 04-06-04 07:17

åhhh søde jeg vil krydse poter for at alt går som det skal og at Linda
når fødslerne er overstået viser mere interesse, det er rigtig vigtigt at
holde dem varme.

mange trøstekram

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 04-06-04 07:55

Hun har nok ikke helt styr på det hele, og er lidt rundforvirret. Hjælp du
hende ved at holde killingerne varme, mens hun får overstået fødslen.
Tag en sodavandsflaske og put varmt vand i. IKKE for varmt, men håndvarmt.
Pak den ind i et viskestykke og læg den ned i kassen.

Hvorfor skal du afsted med den blå?

Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-06-04 08:20

Nina, Tender Tribes wrote:
> Hun har nok ikke helt styr på det hele, og er lidt rundforvirret.
> Hjælp du hende ved at holde killingerne varme, mens hun får overstået
> fødslen.

jeg gør mit bedste... er ved hende det meste af tiden...

> Tag en sodavandsflaske og put varmt vand i. IKKE for varmt, men
> håndvarmt. Pak den ind i et viskestykke og læg den ned i kassen.

gør jeg lige.... de er ikke kolde mere..... men hun har slet ikke tid til at
made dem..... har en aftale om at kunne hente noget hvis hun ikke kommer i
gang....

> Hvorfor skal du afsted med den blå?

fordi hun i sin forvirring (sansyneligvis) har trukket ham hen over gulvet
(jeg er ret sikker påa t det er en dreng) og ha flået huden på hans lår
halvvejs af :(
har lige været ovre med ham og få ham syet sammen..... 6 sting blev det til
på hans lille lår :(
nu skal vi bare have gang i noget mamse.....

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 04-06-04 08:45

> [...]
til
> på hans lille lår :(
> nu skal vi bare have gang i noget mamse.....
Nej for pokker da. Undskyld læste ikke dit første indlæg ordentligt. Godt de
lige kunne klare hans lår, det lille pus.
Prøv at finde lidt ro, så hun kan fornemme det. Ved godt hvordan det er at
sidde midt i en "kaos-fødsel". Men tag et par dybe indåndinger og fat mod

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-06-04 11:02

Sabina Hertzum wrote:

argh... killingerne kan ikke rigtig fange vorterne og får så sæfølig ikke
noget at spise.... de søger fint begge to (den blå skal opmuntres lidt) men
det der med at fange en pat kan de ikke.....

nogle der har nogle gode råd?

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 04-06-04 11:19

> [...]
men
> det der med at fange en pat kan de ikke.....

Der er jo ikke rigtig mælk før om et lille døgn, nu er der kun råmælk. Men
du burde kunne trykke en dråbe ud og sætte killingen til, så den får lidt
smag for det. Det kræver noget at få suttet gang i mælkekartonerne.
Ellers vent lidt og se, somme tider skal de lige have en lille lur først de
suger sig fast .. de er jo lige kommet til, og skal vænne sig til
tingene.
Måske hun ikke er færdig med fødslen endnu, og derfor ikke har lagt sig
ordentligt til rette.

Hvordan ligger hun? har hun lukket sig i en cirkel om dem og spinner?

Jeg har oplevet nogle killinger der trak bagbenene op under sig, og derfor
ikke kunne støde imod, så de røg hele tiden af. Hvis dine gør sådan, så
hjælp dem fast på en af sutterne, og støt deres krop lidt, så de ikke tilter
Det er bare lige til de fatter hvad det drejer sig om.

Kom der flere end de 2?

Nina

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-06-04 11:26

Nina, Tender Tribes wrote:
> [...]
> råmælk. Men du burde kunne trykke en dråbe ud og sætte killingen til,
> så den får lidt smag for det. Det kræver noget at få suttet gang i

ja det har jeg opdaget*G* har dog haft killinger før, aldrig helt så
problematisk som denne gang ;)
men jeg kan end ikke få en dråbe ud.... har lige talt med dyrlægen, og
aftalte at vi giver hende 1½ time, og hvis der stadig ikke er mælk, og vi
vurderer at hun er færdig med at føde, kan jeg komme ind med hende og få
givet hende en indsprøjtning der skulle få mælken igang...

> Ellers vent lidt og se, somme tider skal de lige have en lille lur
> først de suger sig fast .. de er jo lige kommet til, og skal vænne
> sig til tingene.

ja... det tør siges... jeg er stadig nervæs for den lille blå.... han virker
vag... stille..... den cremefarvede hyler lystigt op når mor går, men den
blå putter sig bare sammen i en kugle og slapper af....

> Måske hun ikke er færdig med fødslen endnu, og derfor ikke har lagt
> sig ordentligt til rette.
>
> Hvordan ligger hun? har hun lukket sig i en cirkel om dem og spinner?

nej, det gør hun ikke..... hun fedter rundt.... kalder på os hele tiden.....
ligger sig gerne til, men ruller om på ryggen og blotter maven i stedet for
at lægge sig så killingerne kan komme til....

> [...]
> sådan, så hjælp dem fast på en af sutterne, og støt deres krop lidt,
> så de ikke tilter Det er bare lige til de fatter hvad det drejer

jeg har prøvet at holde dem til... de søger begge fint, men kan ligesom ikke
fange patten... virker meget mærkeligt på mig..... har aldrig oplevet noget
lignende... :(

> Kom der flere end de 2?

nej ikke endnu ihvertfald..... uha det her er noget vilder noget*G* er
fandme glad for at have en sød og rar dyrlæge så tæt på.....

Fra : Mette

Dato : 04-06-04 12:26

> [...]
> vurderer at hun er færdig med at føde, kan jeg komme ind med hende og få
> givet hende en indsprøjtning der skulle få mælken igang...

Sidste år fødte Sofie ved kejsersnit, jeg måtte IKKE ekstrafodre eller gøre
noget andet end give varme (det skulle de alle have) indtil efter 24 timer.
Så hvis jeg var dig ville jeg nok se om ikke der kunne komme gang i det i
løbet af dagen...
Tænker lige, det er lørdag i morgen, doh !!! Ja, så kunne det godt være en
ide, men vent med at tage derind til 5 minutter før lukketid.... og så køb
evt noget kmr (pulver ikke det flydende, og start evt i morgen med at give
dem lidt af det, 1 spsk pulver og 2 spsk vand, hvor det er 1 kogende vand og
1 koldt vand)
Giv dem ikke mere end et par ml af gangen...så skal de nok klare den !!

Pøj pøj

Mette

Fra : Nina Søgaard

Dato : 04-06-04 13:30

> [...]
> 1 koldt vand)
> Giv dem ikke mere end et par ml af gangen...så skal de nok klare den !!

Hej Sabina.

Sikke dog en omgang at vågne op til! Jeg håber virkelig for jer alle
sammen at missemor vil vågne op til dåd og begynde at få lidt mere ro på
sig, så killingerne får en chance!
Kram og krydsede fingre herfra.

Med venlig hilsen
Nina Søgaard
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 04-06-04 12:47

On 2004-06-04 12:02:17 +0200, "Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> said:

> [...]
> noget at spise.... de søger fint begge to (den blå skal opmuntres lidt) men
> det der med at fange en pat kan de ikke.....

Årh, Sabina..

Jeg har ingen gode råd, men krydser fingre og tæer for dine længe
ventede babyer.

--
Knus fra Ann R

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 04-06-04 15:49

Sabina & Linda - tillykke med de små *S*
Er der mon kommet flere nu?

Håber de små finder ud af sutteteknikken og at alt bliver som det skal være
*S*

Knus
Joan
www.haarbolden.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-06-04 18:29

Joan Frederiksen wrote:
> Sabina & Linda - tillykke med de små *S*

tak tak;)

> Er der mon kommet flere nu?

nej... dyrlægen vurderede efter en undersøgelse at der ikke var flere
killinger i hende.......
så enden blev en blå dreng på 68 g og en creme pige på 71 g......
de er rimeligt friske begge to... drengen dog stadig væsentlig mere stille
end pigen.... men nu vræler han i det mindste lidt op, noget han slet ikke
har gjort hele dagen....

> Håber de små finder ud af sutteteknikken og at alt bliver som det
> skal være *S*

håer jeg også... har fået en dåse KMR med fra dyrlægen, med aftale om at jeg
kan levere den tilbage i næste uge hvis den er unødvendig......
håber bare at mælken snart løber til..... hendes bryster er VOLDSOMT
store*G* men jeg kan stadig ikke nuldre bare en dråbe ud....
killingerne har begge gode søge og sådan set også suttereflekser... de
bapper lystigt på mine fingre hvis de kan slippe afsted med det..... det er
straks værre med at ramme pattene ;)

giver den til jeg går i seng sent i aften... hvis der stadig ikke er noget
mælk der giver jeg dem nok en smule væske eller lidt KMR..... vil dog helst
at de får råmælken, men er heller ikke tryg ved at give den lille medicin
uden at han har fået noget mad... han har fået lidt for at modvirke
betændelse i hans sår på benet.... som iøvrigt blev syet med 7 sting, ikke 6
som jeg troede jeg havde talt til....

Fra : AEK

Dato : 04-06-04 22:49

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

Hej Sabina.

Hjertelig tillykke med Jeres to små rødder.
Håber, at alt vil ok med dem.

Nus Linda fra Fedeberg og Tildemusen

Anya .
--
http://oscarogtilde.webbyen.dk/

" I denne verden er du måske kun et menneske, men for ét menneske, kan du
betyde en verden til forskel."

> Knus, Sabina
> Bemærk: vi holder oprydnings salg:
> http://www.autohenter.dk/flyttesalg/index.html#row12

---

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 06-06-04 00:57

Sabina Hertzum wrote:

> øvøvøvøv hvor jeg synes det er noget lort :(

lyn update......
kom hjem her til aften og fandt den lille blå dreng død..... nu må jeg bare
kæmpe for at den cremefarvede pige overlever.....
nåede kun at kende ham et døgn, men øv hvor er det dog trist :(

Fra : zasha

Dato : 06-06-04 06:05

<klip> lyn update......
> kom hjem her til aften og fandt den lille blå dreng død..... > Knus,
Sabina

Ej, ej, ej...hvor synd, sender dig de mest trøstende tanker og håber at den
lille blå dreng har det fint, dér hvor han nu er nu. Masser af held og lykke
med pigen :)
*stort knus* fra

--
Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi

Fra : Jane

Dato : 06-06-04 09:03

Sabina Hertzum skrev i

> kom hjem her til aften og fandt den lille blå dreng død..... nu må jeg
> bare kæmpe for at den cremefarvede pige overlever.....

Snøft. Krydser poter for pigen.

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : Elwarth

Dato : 06-06-04 13:22

> [...]
> kæmpe for at den cremefarvede pige overlever.....
> nåede kun at kende ham et døgn, men øv hvor er det dog trist :(

Hej Sabina
Øv da. Jeg håbede sådan, at det ville lykkes med ham
Krydser fingre for den lille creme.

Venligst
Dorthe

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 06-06-04 14:43

On 2004-06-06 01:56:52 +0200, "Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> said:

> [...]
> kæmpe for at den cremefarvede pige overlever.....
> nåede kun at kende ham et døgn, men øv hvor er det dog trist :(

Årh nej altså.. her har du ventet så længe på de små, og så sker der
sådan noget. :´(
Vi krydser fingre for lillepigen..
--
Knus fra Ann R

Fra : Trine Piltoft

Dato : 08-06-04 06:11

Hej Sabina

Sikke trist at der skulle være så mange problemer når du nu
endeligt fik de længe ventede killinger. Jeg krydser fingre for at
alt går godt med den lille creme pige

Mange hilsner fra
Trine & co.