Betinget frakendelse af kørekortet...
Fra : Mark Sandberg

Dato : 04-06-04 23:18

Er grænsen nu hævet til 208 Km/t. for betinget frakendelse af kørekortet,
hvor der på motorvej må køres 130 Km/t.?

http://www.jp.dk/indland/artikel:aiid=2454208:fid=8744:img=0/

/Mark.

Fra : Mikael L

Dato : 04-06-04 23:28

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
> Er grænsen nu hævet til 208 Km/t. for betinget frakendelse af kørekortet,
> hvor der på motorvej må køres 130 Km/t.?

Nej. På motorvejen får du en betinget frakendelse hvis du kommer over 160
km/t. På andre vejen er grænsen 60% overskridelse af hastighedsgrænsen.

Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-04 20:41

"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Nej. På motorvejen får du en betinget frakendelse hvis du kommer over 160
> km/t. På andre vejen er grænsen 60% overskridelse af hastighedsgrænsen.

Jeg troede det var ved 70%?

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 05-06-04 21:34

On Sat, 5 Jun 2004 21:41:12 +0200, "CDK" <l8runATsofthomeDOTnet> wrote:

>"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev i en meddelelse
>kørekortet,

>Jeg troede det var ved 70%?

Det var det også, men det er blevet sat ned.
Flemming Jacobsen

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-04 20:21

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> Det var det også, men det er blevet sat ned.

"Hvor ved du det fra?"

Har du et eller andet sted, man kan læse det?

Ikke for at drage din information i tvivl... Jeg havde bare ikke hørt det
før...

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-04 20:25

> Det var det også, men det er blevet sat ned.

Jeg fandt det selv - det var da meget rart at vide.. Ikke at jeg "får brug
for det", men godt at vide alligevel...

Fra : Henning

Dato : 04-06-04 23:29

On Sat, 5 Jun 2004 00:17:58 +0200, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

>Er grænsen nu hævet til 208 Km/t. for betinget frakendelse af kørekortet,
>hvor der på motorvej må køres 130 Km/t.?
>
>http://www.jp.dk/indland/artikel:aiid=2454208:fid=8744:img=0/

Mon ikke det er en brøler? Så vist jeg ved hedder den 160km...

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Per O.

Dato : 05-06-04 01:26

Henning wrote:
> [...]

Jeg tror bare det stadigvæk bliver dyrere og dyrere jo stærkere du kører,
også selv om du allerede har mistet pappet ved 160. Hvis bøden ikke blev
højere, så kunne du jo lige så godt køre 220 som 160, hvis det eneste der
skete ved at køre stærkere var at du alligevel mistede pappet.

Per O.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 07-06-04 19:46

wrote:

>Er grænsen nu hævet til 208 Km/t. for betinget frakendelse af kørekortet,
>hvor der på motorvej må køres 130 Km/t.?

"Efter de "gamle" regler, der gælder indtil 30. april 2004, frakendes
førerretten betinget ved en overskridelse af hastighedsgrænserne med
mere end 70%. Men med den nye hastighedsgrænse på 130 km/t er det
besluttet, at der sker en betinget frakendelse af førerretten ved 160
km/t. Det er en skærpelse, der betyder, at man skal op til en
orienterende køreprøve, hvis man bliver taget eller noteret for at
køre over 160 km/t"

/Mogens

Fra : Mikael L

Dato : 07-06-04 20:06

> [...]
> Er grænsen nu hævet til 208 Km/t. for betinget frakendelse af kørekortet,
> hvor der på motorvej må køres 130 Km/t.?

Jeg skrev til journalisten og har også fået svar fra ham. I dag har de så
bragt en rettelse i den trykte udgave.

Mikael