MS Windows
briani 27239
Installation af XP oven i sig selv
Fra : moster

Dato : 04-06-04 22:19

Jeg skal have opgraderet min PC med ny bundkort og CPU.

Kan man geninstallere Windows XP oven i sig selv, eller skal man gå ind i
menupunktet reparerer?

Fra : JSM

Dato : 04-06-04 22:26

Den Fri, 04 Jun 2004 23:19:06 +0200. skrev moster:

> Jeg skal have opgraderet min PC med ny bundkort og CPU.
>
> Kan man geninstallere Windows XP oven i sig selv

Ja.

> eller skal man gå ind i menupunktet reparerer?

Ja.

Du booter op på din XP-CD. Første gang du bliver spurgt om du vil
reparere siger du nej og vælger at installere. Installationen kører
videre og næste gang du får muligheden for at vælgfe at reparere siger
du ja til det.

Men jeg synes ikke det er nogen særlig god ide. Du vil imho få mere
glæde og gavn af dit nye bundkort med en helt frisk installation.

mvh
Jesper

Fra : Sp@cey

Dato : 04-06-04 22:32

"moster" <taaruplund@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> Jeg skal have opgraderet min PC med ny bundkort og CPU.
>
> Kan man geninstallere Windows XP oven i sig selv, eller skal man gå ind i
> menupunktet reparerer?

Det kan du godt men det bliver aldrig rigtigt godt, da du vil have for mange
drivere og system filer liggende til at forvirre Windows.
Format C:\ er den bedste løsning.

Sp@cey