MS Windows
briani 27239
Jeg er 2 computere......
Fra : Frodo

Dato : 04-06-04 21:39

Min winxp home edition er begyndt med at vise mig som 2 computere under
netværkssteder.

1 computer med navnet "Ukendt" som viser mine delte mapper med "normale"
mappe ikoner.

Og 1 computer med min computers navn, som viser mine delte mapper, som
netværksmapper.

Nogen som har en forklaring, og evt. en løsning på problemmet?

/Frodo

Fra : Allan / Kolding

Dato : 05-06-04 10:52

Lige netop dette problem har jeg også spurgt om 2 gange
her i gruppen.

Efter nogen tid bilver ens mapper ukendte i netværksteder.
Og ja, det er ens egen pc, som bliver det.
Efter ny install. af Windows er det så ok igen.

Jeg har aldrig fået svar eller fundet ud af problemmet selv.

Jeg har dog haft en Microsoft Update som mistanke !
Nemmlig denne NET.ASP på ca. 22mb.
Om det er denne ved jeg ikke, men det kom ved mig efter denne update.
Jeg har så formateret 3 gange nu, og efter et stykke tid begynder div.
mapper at blive
ukendte.

--
MVH. Allan / Kolding

Prøv noget nyt !! GRATIS Uden alt for mange regler m.v.
http://www.salgauktion.dk/auktion/index.php

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-06-04 11:58

Allan / Kolding skriver:

> [...]
> Om det er denne ved jeg ikke, men det kom ved mig efter denne update.
> Jeg har så formateret 3 gange nu, og efter et stykke tid begynder div.

Bruger du .net til noget ?

Hvorfor så installere det ?

Klaus (uden .net opdatering og uden problemer)
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Allan / Kolding

Dato : 05-06-04 19:55

> Bruger du .net til noget ?
>
> Hvorfor så installere det ?
>
> Klaus (uden .net opdatering og uden problemer)

Det kan du nu sagtens sige. Men mine andre PCér er ikke ukendte.
Det er kun den ene pc jeg sidder med ( som bliver brugt mest ) som bliver
ukendt.

Det sjove er at disse mapper / drev som pludselig er ukendt på den ene,
er det ikke på de andre.

Jeg har nu prøvet at lade være med at install. NET.ASP.
Det kører fint. Men de andre PCér har denne update install, og de
kører også fint ???

Så install. jeg NET.ASP. Og det kører fint, men efter et par mdr.
bygynder mapper / drev at blive ukendte ???

Og for øvrigt fjerner jeg Kontoén Net.ASP og bevare filerne vær gang
efter denne update. Af den simble grund, at man så ikke skal " LOGGE "
på XP ved opstart.

Det skal lige påtegnes igen, at det kun er en formodning jeg har, ang.
NET.ASP.

Allan / Kolding