MS Windows
briani 27239
Partition
Fra : RasmusBang

Dato : 05-06-04 10:30

Hej

Er der nogen der kan fortælle mig, hvordan jeg laver en partition af min
HDD.
Jeg bruger WinXP, men det er vel næppe i selve windows, at man kan gøre det,
eller hva?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-06-04 21:52

RasmusBang skrev:

> [...]
>HDD.
>Jeg bruger WinXP, men det er vel næppe i selve windows, at man kan gøre det,

Går ud fra at det er den partition som Windows ligger på, du vil
have delt i to.

Det kræver, at du bruger et program, som Partition Magic til det,
hvis du ikke vil slette det eksisterende.

PM er et købeprogtam til ca. 900 kr. og der fås ikke en virkende
demo/trialversion.

Kører du fat 32 skulle du kunne bruge freewareprogrammet fips til
det.

http://www.igd.fhg.de/~aschaefe/fips/
--
Knud

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-04 04:49

"RasmusBang" <NG-NOSPAM@bangmikkelsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> HDD.
> Jeg bruger WinXP, men det er vel næppe i selve windows, at man kan gøre

Gå i Administration> Computeradministration> Diskhåndtering. Højreklik på
din nye disk, og bestem hvor store partioner du vil have, og om det skal
være FAT eller NTFS (Synes selv bedst om NTFS). Maskinen vil derefter
formatere, og hvis det er en stor disk kan der godt gå en del timer. Men det
skal jo altså kun gøres een gang

Mvh. Finn

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-06-04 07:42

Finn Holbek skriver:

> [...]
> formatere, og hvis det er en stor disk kan der godt gå en del timer. Men det

Med den lille hage (SVJH) at du ikke kan ændre på bootdrevet. Det vil
sige at er der en stor partition på disken kan man ikke ændre den. PM
kan.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : hcma

Dato : 05-06-04 21:47

> [...]
> HDD.
> Jeg bruger WinXP, men det er vel næppe i selve windows, at man kan gøre

http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#partitioner
m v h
hcma