Kan en router sidde efter en switch?
Fra : Colzen

Dato : 04-06-04 20:25

Hejsa!

Jeg skal flytte og kommer til at dele en TDC linie med min overbo. Han er
dog ikke meget for en router og jeg gider ikke alle de problemer med en
firewall.
Så spørgsmålet er: Kan jeg sætte en router på mit netkabel der løber op til
en switch og derfra ind til en server der deler forbindelsen 50/50 og igen
derfra til hans adsl modem?
Vil det give nogle problemer med gateways osv?
Jeg bruger min pc både til spil og ftp server, så der må ikke være problemer
nogle af vejene.

OS er Win XP Pro (hvis det har noget at sige)

Mvh
Colzen

--
Ved direkte svar, skyd koen i min mail.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-06-04 20:53

"Colzen" <colzen@KOENcolzen.dk> wrote:

>Så spørgsmålet er: Kan jeg sætte en router på mit netkabel der løber op til
>en switch og derfra ind til en server der deler forbindelsen 50/50 og igen
>derfra til hans adsl modem?

Hvis du sikrer at din router uddeler ip-adresser i et andet segment end overboen's server/router burde det ikke være et problem at
komme på nettet....

>Vil det give nogle problemer med gateways osv?
>Jeg bruger min pc både til spil og ftp server, så der må ikke være problemer
>nogle af vejene.

Spil og servere kan dog godt drille noget: En ftp-server kræver f.eks at overboen opretter i 'virtuel server' der sender
ftp-trafik videre til din routers WAN-side. Og du skal så definere en virtuel server i din router der sender trafikken videre til
ftp-serveren....

Du vil altså nok få behov for at 'pille' en hel del i overboens server/router, så er spørgsmålet hva' han siger til det ??

<mlr>

Fra : Zarge

Dato : 05-06-04 10:53

> [...]
> ftp-trafik videre til din routers WAN-side. Og du skal så definere en
virtuel server i din router der sender trafikken videre til

Hvis jeg har forstået korrekt så mener Colzen at han går fra modemet til en
server der kører Bandwidth controller, derefter videre til en switch/hub´,
hvor en port kører videre til hans overbo, og en anden kører til Colzens
router som han så sidder bag.
Jeg kan ikke rigtig se hvor det er overboen skal oprette en virtuel server,
da forbindelsen ikke går gennem nogen anden router end Colzens. Det skulle
da lige være i serveren, men hvis jeg har forstået korrekt så kører den kun
Bandwidth controller, og uden at jeg har rodet med det, kan jeg ikke se
nogen problemer i det. er jeg helt gal på dem.
Mit andet forslag er at fremskaffe en router med DMZ, og så knalde den på
direkte efter modemet og så lader overboen "bo" i DMZ zonen, skulle det ikke
give det samme?

Zarge

Fra : Zarge

Dato : 05-06-04 10:52

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 05-06-04 12:34

"Zarge" <Dynamit@sol.dk> wrote:

> [...]

>Jeg kan ikke rigtig se hvor det er overboen skal oprette en virtuel server,
>da forbindelsen ikke går gennem nogen anden router end Colzens.

Tja, jeg har ikke rodet med Bandwidth controllere så jeg ved egentlig ikke hvordan den slags fungerer
Jeg havde bare den naive forestilling at 'Bandwidth controlleren' er en form for router....

Men du har da helt ret: Henter Colzen's router sin ip-adresse direkte fra udbyderens DHCP server, kan han ignorere ovenboens
opsætning.

<mlr>