Linksys router
Fra : Jacob Johansen

Dato : 04-06-04 18:54

Jeg har anskaffet mig en Linksys WRT54G router til mit private netværk.

Jeg har dog lidt problemer. Jeg kan se at routeren får tildelt en IP-adress
fra min udbyder og DNS ser også rigtigt ud.

På min side af netværket, ser alt også fint ud - altså routeren tildeler
IP-adresser som den skal, men der er ikke hul igennem herfra.

Jeg går ud fra at det er roting-tabellen der driller. Er der nogen som kan
gi' et tip?

Mvh,

Jacob Johansen

Fra : Steen Larsen

Dato : 04-06-04 21:17

In article <BCE683EE.18108%Jacob.Johansen@stofanet.dk>,
Jacob Johansen <Jacob.Johansen@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> IP-adresser som den skal, men der er ikke hul igennem herfra.
>
> Jeg går ud fra at det er roting-tabellen der driller. Er der nogen som kan

Måske skal den være i router-mode i stedet for gateway som er default.

Fra : Jacob Johansen

Dato : 06-06-04 22:55

in article steen.remove-4DE9C3.22163204062004@news.tele.dk, Steen Larsen at
steen.remove@this.lykking.dk wrote on 04/06/04 22:16:

> Måske skal den være i router-mode i stedet for gateway som er default.

Hmmm, har prøvet dette...

Er der evt. nogen som har erfaringer med opsætning af router med Stofanet?

Jeg har tilføjet routerens MAC-adr. til Allways-on listen og jeg kan få fat
i Stofa log-on siden fra mit LAN.

Jeg kan jo så ikke logge på, da jeg kun kan have een computer logget på af
gangen - routeren er jo logget på (har ikke tilmeldt mig familieabon. før
det hele virker), men burde routeren netop ikke 'skjule' mit LAN og forwarde
netværkstrafikken herfra?

Jacob

Fra : Morten Lind

Dato : 07-06-04 04:01

> [...]

> det hele virker), men burde routeren netop ikke 'skjule' mit LAN og forwarde

Du skal klone MACadressen i routerens opsætning - den mulighed får du
undervejs i opsætningen.

Så tror Stofa at routeren er din computer, og du kan derefter have alle
de maskiner på, du har lyst til
M.

Fra : Jacob Johansen

Dato : 07-06-04 19:55

in article
1gezv2h.1uc97kbfyd8x2N%fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com, Morten
Lind at fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com wrote on 07/06/04 5:00:

> [...]
> undervejs i opsætningen.
>
> Så tror Stofa at routeren er din computer, og du kan derefter have alle

Perfekt. Tak skal du ha' Morten. Det var lige det tip der skulle til...

Nu spiller det hele perfekt.

/JJ

Fra : Morten Lind

Dato : 07-06-04 20:23

> Perfekt. Tak skal du ha' Morten. Det var lige det tip der skulle til...
>
> Nu spiller det hele perfekt.
>
> /JJ

Velbekomme dig
M.

Fra : Michael Petersen

Dato : 07-06-04 13:24

> [...]

> det hele virker), men burde routeren netop ikke 'skjule' mit LAN og forwarde

Jeg har for få måneder siden koblet en WRT54G på mit stofanet sådan her:
Jeg loggede af stofanet fra min stationære og tog strømmen til
kablemodem'et. Pakkede derefter routeren ud af æsken og satte netkabler
i. Derefter strøm til routeren og sidst strøm til modem'et. Derefter
loggede jeg igen på fra min stationære (som nu gik gennem routeren).
Vupti - alt virkede og ingen ændringer i opsætning.

Du kunne jo evt. resette routeren og prøve den rækkefølge. Måske virker
det så.

Mvh, Michael

Fra : No1

Dato : 05-06-04 12:51

> Jeg har anskaffet mig en Linksys WRT54G router til mit private netværk.

prøv at spørge i netværksgruppen, der kan du nok få bedre svar.
dk.edb.netvaerk svjh.