Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dagens fugle 1. Juni
Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-06-04 18:17

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 01-06-04 19:58

-max- wrote:

> Det var et dejligt vejr idag.. -max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1248255
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1248249

Jeg synes at billedet af svanen er i særklasse...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 01-06-04 20:49

Niels Ebbesen wrote:
> Jeg synes at billedet af svanen er i særklasse...

Jeg tog mig selv i at dukke hovedet da jeg åbnede den :)

/henrik

Fra : Peter Loumann

Dato : 01-06-04 22:00

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> skrev:

>Jeg synes at billedet af svanen er i særklasse...

Ja, det er super!

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 01-06-04 22:24

> Jeg synes at billedet af svanen er i særklasse...

Jeg kan ikke være mere enig, det er et kanon billede

Med venlig hilsen
Thomas Pedersen

Fra : Erik W.

Dato : 01-06-04 20:14

Du er fanme sej.

mvh Erik

Fra : Bo Bjerre

Dato : 01-06-04 21:14

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message
> Det var et dejligt vejr idag.. -max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1248255
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1248249

Hej Max,

jeg syn's godt om det af svanen. Tager du serier, eller kan din autofokus
følge fuglen? Eller er du så heldig, at kameraet først tager billedet, når
fuglen er skarp?

Bo //
-Og jeg er sikker på at der ikke var en dyrepasser til stede )))

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 01-06-04 21:52

Bo Bjerre wrote:

> -Og jeg er sikker på at der ikke var en dyrepasser til stede )))

Tja Bo, det er min generelle oplevelse, at flertallet af dyrene på
zoo-fotos har et trist udtryk...

Jeg har ganske vist ikke selv prøvet at fotografere i zoo, så jeg
kan ikke sige om det skyldes fotografen, eller om det skyldes, at
dyrene er indespærret...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-06-04 22:31

"Bo Bjerre"

> [...]
> fuglen er skarp?
>
> Bo //
> -Og jeg er sikker på at der ikke var en dyrepasser til stede )))

Jeg er kommet frem til at continuous focus fungerer ok
for mig når bare jeg kan holde AF punktet på fuglen,
og det lykkes ikke altid. Jeg plejer at være heldig og høre
svanerne på lang afstand så jeg kan følge dem og få
3-4-5 skud af inden de flyver ind i objektivet..;)
Jeg tror folk med gode øjne og god koordination evne
kan gøre det bedre manuelt, jeg kan bare ikke gøre
det på den måde mere.

Hehe, næh ingen fangevogtere, men folk og tit forældre
med børn eller ornitologer der gerne lige vil se og snakke
om den store kanon (objektivet), og det sker ikke så sjældent
at jeg kan høre vingesuset af dagens billede forsvinde ud i
horisonten..

Tak for roserne alle, det er dejligt.. )-max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 01-06-04 22:39

Meget flot billede af svanen. Jeg går ud fra at du har AF på servo.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-06-04 22:44

"Hans Kruse"
> Meget flot billede af svanen. Jeg går ud fra at du har AF på servo.
>
> --
> Kind Regards,
> Hans Kruse

Det kan godt være det hedder servo, kontinuerlig fokus,
det er nok det samme, tricket er bare at holde fokus feltet
på fuglen og helst hovedet, så går det af sig selv.. )-max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 01-06-04 23:00

På min Canon 10D bruger jeg AI servo indstilling af autofokus og all AF
punkter aktiveret samt seriebilledfunktionen.

Jeg låser AF på fuglen eller fuglene og følger dem og kan så tage et eller
flere billeder ved at holde udløseren halvt nede, trykke ned og tilbage til
halvt nedtrykket. På den måde kan jeg tage et antal billeder af flugten af
en eller flere fugle, som f.eks. her

http://www.pbase.com/image/27923911

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-06-04 23:14

> [...]
> halvt nedtrykket. På den måde kan jeg tage et antal billeder af flugten af

Iihhh det er lækkert, uuhh og der er mange... Wow -
Jeg tror det ikke kun var tranerne der dansede den dag, hva!!
Der vil jeg op til næste år, har hørt om det, men fy faen det
er smukt.

Det der med at låse AF er jeg ikke sikker på jeg forstår,
men ellers lyder det som om vi bruger samme teknik,
brotset fra at jeg kun bruger midterste focus punkt, når
der er baggrund og vand under fuglen, ellers kan jeg slet
ikke styre det. Mod himlen er det fint med multi punkter
og closest focus. )-max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 01-06-04 23:23

Som det ses http://www.pbase.com/image/27923925/original, så er der mange,
der promenerer med deres temmelig lange teler .....
Min 70-200mm med 1,4TC var ikke rigtig lang nok. Din 300-800mm zoom må være
det helt rigtige -- det kan bestemt anbefales og specielt morgenen var
fantastisk.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-06-04 00:11

"Hans Kruse"
> [...]
> det helt rigtige -- det kan bestemt anbefales og specielt morgenen var

Jeg valgte 800mm prime frem for zoomen fordi den var
en del lettere og det er jeg glad for, den er tung nok og
så er den vidst nogenlunde rimelig med 1,5xTC, for faen
jeg kan fotografere marsmænd med den..:)

Hvordan er det med vandrehjem eller slår man bare
et telt op i området? -max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 02-06-04 08:11

> Hvordan er det med vandrehjem eller slår man bare
> et telt op i området? -max-

Jeg fandt et hotel i nærheden (Skövde). Hotel Billingehus som er et
vintersportshotel og som var godt og billigt (jeg tror 650skr/nat inkl.
morgenmad for et dobbeltværelse). Der var dog ca. 25km at køre og der er
andre småbyer tættere på, som jeg ikke undersøgte for hoteller.
Mvh, Hans