Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Program til at printe mange billeder i bes~
Fra : Dennis Meng

Dato : 01-06-04 16:02

Hejsa,

Vi står tit og skal printe en bunke portrætbilleder i lille størrelse af ca.
5x6,6cm.
Men det er for at sige det mildt, mega besværligt at tage alle billeder og
få printet flest muligt i den størrelse på et A4 ark.

Findes der ikke et program, der ser bort fra den originale størrelse, og
bare sætter de markede billeder ind, så mange som muligt, i den valgte
størrelse, og så kan printe?
Hvis ja, hvilket kan bruges? Jeg har prøvet med forskellige uden held.... de
er lige skod alle sammen

Håber nogen kan hjælpe.

Mvh Dennis

Fra : Jens Jensen

Dato : 01-06-04 16:28

Der er da indbygget noget, der minder om det, i Windows XP.

Fra : ha

Dato : 01-06-04 16:27

Dennis Meng wrote:
> [...]
> valgte størrelse, og så kan printe?
> Hvis ja, hvilket kan bruges? Jeg har prøvet med forskellige uden

Så var det jo lige det havde været fint hvis du skrev hvad det var
for programmer du allerede har forsøgt samt lidt om hvor mange
der går på en bunke

Et forslag kunne være BreezeBrowser fra http://www.breezesys.com/
eller ACDsee http://www.acdsystems.com/English/index.htm

/ha

Fra : Dennis Meng

Dato : 01-06-04 16:55

> Så var det jo lige det havde været fint hvis du skrev hvad det var
> for programmer du allerede har forsøgt samt lidt om hvor mange
> [...]

Åh ja, sorry...
Jeg har prøvet ACDsee (så den duer ikke - med mindre nogen kan forklare
hvordan?)
Har også prøvet Photoshop, Ulead Photoexpress, hmm... og noget andet jeg
ikke kan huske hvad hed....

Prøver lige at se den der BBrowser - et sted skal man jo være heldig!

/Dennis

Fra : Dennis Meng

Dato : 01-06-04 17:08

> [...]
> ikke kan huske hvad hed....
>
> Prøver lige at se den der BBrowser - et sted skal man jo være heldig!

Ser ikke ud til det kan, desværre

/Dennis

Fra : Alex Jensen

Dato : 01-06-04 16:58

Det ultimativt fede program hedder qimage!
http://www.ddisoftware.com/qimage/ kan du hente en demo

Det er lidt svært at bruge i starten, men det kan næsten alt

Mvh Alex

Fra : Dennis Meng

Dato : 01-06-04 17:07

> Det ultimativt fede program hedder qimage!
> på http://www.ddisoftware.com/qimage/ kan du hente en demo
>
> Det er lidt svært at bruge i starten, men det kan næsten alt

Men kan det lige specifikt det jeg mangler?
Indsætte X antal billeder, hvor jeg et sted definerer en fast størrelse på
alle billeder (uden nødvendigvis at resize), som den sætter ind på en A4
side?

/Dennis

Fra : Alex Jensen

Dato : 01-06-04 17:12

Ja, den kan enddog vende og dreje billederne, så du kan have
flest mulig billeder på en A4 ! også selvom du printer mixede størrelser.

Mvh Alex

Fra : Dennis Meng

Dato : 01-06-04 17:18

"Alex Jensen" <news@offline.dk> wrote in message
> Ja, den kan enddog vende og dreje billederne, så du kan have
> flest mulig billeder på en A4 ! også selvom du printer mixede størrelser.

DET lyder lovende!!
Må jeg vist tjekke ud

Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-06-04 18:37

"Dennis Meng"

> "Alex Jensen"
> >

> DET lyder lovende!!
> Må jeg vist tjekke ud

Det skal du gøre, det er det bedste program uden sammenligning..
Lavet af en fotograf til fotografer, og det er ikke så dyrt.. -max-

Fra : Jan Morgils

Dato : 02-06-04 17:57

Fra : Jan Morgils

Dato : 02-06-04 18:03

Dennis Meng wrote:

> "Alex Jensen" <news@offline.dk> wrote in message

> DET lyder lovende!!
> Må jeg vist tjekke ud

Det kan du roligt bestille. Det er hamrende godt.

Hvis du nogen sinde har tænkt at printe foto's ud på en jet-ink-printer,
har du brug for dette her program.
Det skalerer billeder til bedst mulig opløsning afhængigt af størrelse
(antal billeder pr. side) og antal pixel i originalmaterialet, så I kan
udnytte det dyre fotopapir bedst muligt.
Jeg bruger det til at lave en A-side med de bedste af dagens 'høst' på.
Det resizer rimeligt godt og kvaliteten er i top.

Men brugergrænsefladen, den kræver lidt tilvænning.

Det koster ca. 45$ ~ 300,- for en livstidsret til kommende opgraderinger
..
Nu har jeg lige hentet den seneste opgradering (den sjette på 3
måneder), og jeg er totalt hooked.

http://www.ddisoftware.com/qimage/

Jan M.

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 01-06-04 17:08

I Photoshop som du har prøvet, kan du prøve den funktion du finder ved File
=> automate =>Picture Package, det burde dække dit formål...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Dennis Meng

Dato : 01-06-04 17:18

> I Photoshop som du har prøvet, kan du prøve den funktion du finder ved
File
> => automate =>Picture Package, det burde dække dit formål...

Den har jeg ikke prøvet nej - vil lige lege lidt med det tak for tippet!

/Dennis

Fra : Jens B

Dato : 01-06-04 18:21

> [...]
> Men det er for at sige det mildt, mega besværligt at tage alle billeder og
> få printet flest muligt i den størrelse på et A4 ark.

Det nemmeste er bare at gøre det direkte i windows XP.

Læg alle billederne i samme mappe.
Dobbeltklik på et af billederne, således at det åbner i Windows billed- og
faxfremviser
Tryk på printerikonet i bunden
Du har nu mulighed for at vælge alle de billeder der skal udskrives, samt
størrelse, og hvormange kopier af hvert osv.

Ingen grund til at investere i ekstra software

Jens

Fra : Dennis Meng

Dato : 01-06-04 17:27

> [...]
> størrelse, og hvormange kopier af hvert osv.
>
> Ingen grund til at investere i ekstra software

Jeg kan ikke vælge en Custom størrelse - der er kun nogle fast-definerede
størrelser, som desværre ikke passer til det jeg skal bruge.
Men det kan der måske pilles ved alligevel somehow?? Har prøvet uden
held....

/Dennis

Fra : Jens B

Dato : 01-06-04 18:58

> [...]
> størrelser, som desværre ikke passer til det jeg skal bruge.
> Men det kan der måske pilles ved alligevel somehow?? Har prøvet uden

Nå ok. Jeg troede at den nederste mulighed ville passe nogenlunde i
størrelsen.

Men nej, jeg tror desværre ikke der er mulighed for selv at definere en
størrelse.

Jens

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 01-06-04 21:13

"Dennis Meng" <dennis.fjerndette@dpnet.dk> wrote:

>Jeg kan ikke vælge en Custom størrelse - der er kun nogle fast-definerede
>størrelser, som desværre ikke passer til det jeg skal bruge.

Nej, det er en meget skrabet funktion. Hvis man vil printe billeder,
der er i 4:3-format (som de fleste digitalkameraer), så beskærer
print-funktionen dem automatisk til 2:3-format. FLOT Microsoft

--
Kåre