Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Gamle dias til papir
Fra : Marianne

Dato : 31-05-04 21:45

Hej

Jeg har i min mors gemmer fundet nogle dias, som er godt 40 år gamle. Jeg
vil gerne have lavet nogle af disse til papir-tryk - kan man det for en
rimelig pris?

Jeg kender ikke noget til dias overhovedet, men de ser umiddelbart ud som
om, de sidder i/på noget glasplade. Farverne er, så vidt jeg kan bedømme OK.

Jeg vil gerne have dem i en nogenlunde god kvalitet, dog kun i alm.
fotostørrelse. Motiverne har i høj grad affektionsværdi, så 'originalerne'
må ikke beskadiges. Er der noget, jeg skal være opmærksom på i den
forbindelse?

mvh
marianne

Fra : Thomas

Dato : 31-05-04 23:37

"Marianne" <handelfjerndette@lundbak.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har i min mors gemmer fundet nogle dias, som er godt 40 år gamle. Jeg
> vil gerne have lavet nogle af disse til papir-tryk - kan man det for en
> rimelig pris?

Det kommer selvfølgelig an på hvad du kalder en rimelig pris - Jeg blev
udlært
i en fotoforretning for ½ år siden... Og i den tid jeg var i lære, sendte vi
masser af
dias ind, og fik lavet dem til papir-tryk... Du må ikke lige hænge mig op
på det, men
jeg mener prisen var omkring 5 kroner pr. stk. Men der er sikkert
fotohandlere rundt
omkring i landet der gør det billigere. Alt afhængig af hvilket udstyr de
har.

> Jeg kender ikke noget til dias overhovedet, men de ser umiddelbart ud som
> om, de sidder i/på noget glasplade. Farverne er, så vidt jeg kan bedømme
OK.

Det sted vi sendte dias'ene ind, for at få lavet papir-tryk af dem KRÆVEDE
de, at de
skulle være monteret i rammer, som det lyder til dine er. Så du skal endelig
lade dem
være som de er.

> [...]
> fotostørrelse. Motiverne har i høj grad affektionsværdi, så 'originalerne'
> må ikke beskadiges. Er der noget, jeg skal være opmærksom på i den

Næh... Ikke rigtig... Du kan da lige gøre din fotohandler opmærksom på
det, så han
måske kan sørge for at tage ekstra hensyn til dine dias. Selvom det ikke
burde være
nødvendigt at sige det...
Ellers er det smart at indlevere dias'ene i et dias-magasin, hvis du har
sådan et. Så er de
jo ekstra-sikret.

Mvh. Thomas

Fra : Marianne

Dato : 01-06-04 17:06

Hej alle

Tak for info. Det lyder jo nemt nok!

mvh
marianne

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 01-06-04 08:42

klip

Ludvigsen Foto
Gothersgade 115
1123 København K.
Telefon:33 13 36 19
E-mail: ludvigsenfoto@vip.cybercity.dk

godt og billigt, tag en snak
mvh Ebbe

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-06-04 09:00

In article <40bb9949$0$455$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Marianne wrote:
> [...]
> fotostørrelse. Motiverne har i høj grad affektionsværdi, så 'originalerne'
> må ikke beskadiges. Er der noget, jeg skal være opmærksom på i den

En simpel måde er en fremviser, og et digitalkamera på stativ.
Så kan du gøre det selv.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-06-04 09:20

> [...]
> fotostørrelse. Motiverne har i høj grad affektionsværdi, så 'originalerne'
> må ikke beskadiges. Er der noget, jeg skal være opmærksom på i den

Hej Marianne

Det burde ikke volde problemer. Du kan også få lavet almindelige negativer
af dem, hvis du skulle få lyst til det.
Men bare at få lavet kopier, skulle som sagt ikke indebære problemer, og
heller ikke være specielt dyrt. Mit gæt vil være ca Kr 5,- pr billede.

M.V.H.....Benny..