Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Blits Til D70
Fra : kim vegeberg

Dato : 31-05-04 19:19

Jeg mangler en blits til mit nye nikon D70
men er i meget i tvivl hvad jeg skal købe
det er meget lidt jeg fotograferer om aftenen
men tar en del potretfoto
med forskellige hjælpelys af 1000wats pærer med forskeligt afdæknig og
paraplyer
noget jeg selv har flæket sammen af forskelige arbedslykter af forskelligt
art
men mangler bare en blits til selve kamaret
har haft pentax før og det passer ikke sammen med D 70
Kim

Fra : Kenneth K.

Dato : 31-05-04 19:42

On Mon, 31 May 2004 20:18:37 +0200, kim vegeberg
<kim.vegeberg@adslhome.dk> wrote:

> [...]
> art
> men mangler bare en blits til selve kamaret
> har haft pentax før og det passer ikke sammen med D 70

Vil du bruge Nikons nye i-TTL er der kun to muligheder, Nikon SB-600 og
SB-800.

Mvh,
Kenneth

Fra : Claus Smith

Dato : 31-05-04 20:24

Læste at du brugte dit kamera til portrætfoto med hjælpe lys, så vil jeg
anbefale dig det lille flashanlæg, som du kan købe på www.jimsfoto.dk. Jeg
har selv/bruger selv dette anlæg og er rigtig godt tilfreds med dette på
trods af at det 'kun' levere små 100 watt i flashlys, så har jeg ikke haft
problemer med at arbejde med blænder på mellem 9 - 16.

Godt lille anlæg til pengene, som blot skal udvides med enten en lille
paraply eller endnu en softboks for at være optimalt........ihvertfald til
min behov.

Claus Smith

Fra : Simon Nielsen

Dato : 31-05-04 22:34

"kim vegeberg" <kim.vegeberg@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> art
> men mangler bare en blits til selve kamaret
> har haft pentax før og det passer ikke sammen med D 70

Til mit Nikon kamera bruger jeg gerne en Metz CT/52 med synkro eller en
Cullman AC/42, Cullman laver nogle ret fede blitz produkter men hvis du vil
bruge I-TTL så kommer du længst med en Nikon SB-800 en rigtig kraftig blitz,
kan ikke lige huske ledetal men den giver et fabalagtigt lys.

Alternativt, hvis du ikke lige skal hive kameraet op og tage et billede så
brug et flashanlæg.

Mvh
Simon

Fra : kim vegeberg

Dato : 02-06-04 16:03

Tak for svarene Har bestilt en nikon SB-800
Kim