Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Et par billeder af Karnevallet Kbh
Fra : Carsten Rasmussen

Dato : 31-05-04 12:03

Hej !

Har taget et par billeder af Karnevallet i København 2004

http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=76795

http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=77002

Mvh Carsten Rasmussen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 31-05-04 12:27

"Carsten Rasmussen"
> Hej !
>
> Har taget et par billeder af Karnevallet i København 2004

> [...]

De er også dejlige, sikke smil!!
En ide til dig og de andre karnevals fotografer, var
måske at gi det lidt diffuse glow, et lækkert filter i ps. -max-

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 31-05-04 16:54

-max- wrote:

> De er også dejlige, sikke smil!!
> En ide til dig og de andre karnevals fotografer, var
> måske at gi det lidt diffuse glow, et lækkert filter i ps.

Jeg har Kai's Power Tools installeret, og det har bl.a. et filter
der hedder Gaussian Electrify, følgende billede har fået en tur med
det filter, da det var et lille smule uskarpt

http://www.photo-gallery.dk/oversigt/mennesker_%26_miljoeer/karneval/_karneval-365.html

- og det er vist blevet en rimmelig god redning...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 31-05-04 23:02

"Niels Ebbesen"

> [...]
>
> http://www.photo-gallery.dk/oversigt/mennesker_%26_miljoeer/karneval/_karneval-365.html
>
> - og det er vist blevet en rimmelig god redning...

Ja det er en udemærket redning Niels. Der er jo uendelige måder
at gøre det på, sidder lige med en stak dansebilleder fra en
meget dårlig oplyst forestilling, de får allesammen et ordentligt
skud kontrast og farve og så et diffuse filter på toppen, effektivt -
smukt - hm njae, smag og behag.. )-max-

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 01-06-04 09:06

-max- wrote:

> Ja det er en udemærket redning Niels. ...cut...

Ja det er faktisk blevet et spændende billede, men man skal passe på
med den slags filtre, hvis jeg havde kørt det filter på alle mine
karnevalsbillder, så ville fleste nok synes det var trivielt...

Det er iøvrigt ikke altid, at skarhed er et must, prøv at se de
billeder der linkes til i dette Message-ID:
<news:40af54dc$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> de bruger netop
bevægelsesuskarphed som det grundlæggende element i billederne, og
det er suverent gode billeder...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-06-04 09:21

"Niels Ebbesen"

> [...]
> <news:40af54dc$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> de bruger netop
> bevægelsesuskarphed som det grundlæggende element i billederne, og

Præcis - lidt bevægelse er godt for øjet. Hvorfor arbejder
du ikke selv mere med den teknik, flash og "lang" lukkertid?
Som du siger det blir "trivielt" men ind imellem kan det godt
gi' et kick.. -max-

Fra : Hans Joergensen

Dato : 01-06-04 09:53

-max- wrote:
> Præcis - lidt bevægelse er godt for øjet. Hvorfor arbejder
> du ikke selv mere med den teknik, flash og "lang" lukkertid?
> Som du siger det blir "trivielt" men ind imellem kan det godt
> gi' et kick.. -max-

Hvad med det her bevægelse, nu i alligevel snakker om det ?

http://gallery.nathue.dk/arkivdato/2004/2004-05/2004-05-30/CRW_1048.jpg

Men ja, man skal passe på ikke at gøre det konsekvent.

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-06-04 10:08

"Hans Joergensen"

> [...]
>
> http://gallery.nathue.dk/arkivdato/2004/2004-05/2004-05-30/CRW_1048.jpg
>
> Men ja, man skal passe på ikke at gøre det konsekvent.

Det er ikke nemt det der, og flot - jeg prøver at gøre det
samme med fugle, men det er ikke lykkedes mig at finde
een der kan køre motorcykel. Nu er jeg inspireret og vil
ud og lave lidt i bevægelse.. )-max-

Fra : Peter Rongsted

Dato : 01-06-04 11:30

";o\)-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote:

>"Niels Ebbesen"

Her er et eksempel på bevægelsesuskarphed fra karnevallet. Jeg har kun
givet det High Pass filter med 3,0 i pixel størrelse.

http://www.rongsted.dk/foto/IMG_1559HP3.jpg

Kameraet var et lånt Canon 300D med en Tamron 28-75mm f/2,8 optik.

Peter