Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Resize til pasfoto
Fra : Steen Jakobsen

Dato : 30-05-04 22:19

Hej.
Jeg har fået til opgave at lave pasfoto til min kone men kan ikke rigtigt få
det til at lykkedes.
Jeg har nogle 4 Mp. fotos der egner sig men når jeg skriver dem ud efter
resize med Microsoft photo editor ( indbygget i XP), bliver de ligesom
malet. Farvelaget er alt for tykt, jeg kunne forestille mig at der er for
mange pixels men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg fjerner de
overskydende. Hvad hedder funktionen jeg skal lede efter for at løse mit
problem?

Med venlig hilsen og god pinse.

Steen Jakobsen.

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-04 22:28

"Steen Jakobsen" <noway@nopost1.tele.xx> wrote in message
> [...]

> mange pixels men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg fjerner de
> overskydende. Hvad hedder funktionen jeg skal lede efter for at løse mit

Hvis størrelsen er korrekt, lyder det som om du skal indstille papirtypen i
printeropsætningen. Pixels har intet med farvelagets tykkelse at gøre

poul

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 31-05-04 09:28

<svar_i_gruppen> skrev i en meddelelse

> Hvis størrelsen er korrekt, lyder det som om du skal indstille papirtypen
> printeropsætningen. Pixels har intet med farvelagets tykkelse at gøre
>
> poul

Papirtypen og anden printeropsætning er korrekt, billeder i 13 * 18 bliver
fine.

Mvh. Steen Jakobsen.

Fra : Thomas Corell

Dato : 31-05-04 09:03

Steen Jakobsen wrote:
> Hej.
> Jeg har fået til opgave at lave pasfoto til min kone men kan ikke rigtigt få
> det til at lykkedes.

Nu har det ikke direkte noge med dit spørgsmål at gøre, men jeg vil pege
http://www.politi.dk/Pas/pasansoeg.htm (afsnittet 'Fotografi').

--
Don't waste space

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 31-05-04 09:39

Hej

Du kan jo forsøge at gå ind i photoshop, hvis du bruger dette, under Image
=> image size og så ændre dette til noget lavere (f.eks. 600x900 pixels) og
så prøve at udskrive igen...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen