Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kamera til ældre dame - enkelt og stor skæ~
Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 30-05-04 15:54

Jeg søger et godt forslag/råd om et egnet kamera til en lidt ældre dame.
Faktisk er der tale om min mor på små 86, som gerne vil have et nyt kamera -
gerne digitalt, da hendes gamle APS kamera er gået i stykker. Det skulle
gerne være digitalt, da hun med det tidligere APS havde problemer med at se
gennem "øjet" - derfor ville en stor TFT skærm være en stor hjælp.

Så derfor er der tale om nogle meget enkle krav:

1. 2M pixels er rigeligt, da de fleste (hvis ikke alle) billeder alligevel
kun bliver set på PC skærmen.
2. Fuldautomatisk og ingen manuelle dikkedarer. Altså et regulært Point &
Shoot kamera som helst ikke må have special indstillinger - og hvis det har
special indstillinger, så skal de nulstilles/resettes ved tænd/sluk af
kamera.
3. Zoom er ikke nødvendigt.
4. Den svære og vigtigste - så stor TFT skærm som muligt. 1,8" er for småt -
så derfor gerne en skærme på over 2", da hun ikke ser helt så godr mere.
5. Meget gerne et kamera som kan oplades i docking station, så der ikke skal
rodes med batteriskift.
6. Helst et kamera der kan være i tasken - men dog ikke et krav. Der er dog
ingen tvivl om at hun vil sætte pris på det, da en kamerataske nok ikke så
godt matcher til resten af tøjet

De 3 første er jo nemme nok - næsten alle billige kameraer kan overholde dem
uden problemer. Men mht. TFT skærmen har jeg selv indtil nu måttet give op,
da de kameraer jeg kender til som har 2" skærm er *alt* for avancerede.

Umiddelbart mener jeg ikke der skulle være noget i vejen for et discount
kamera (Dantax/Medion/Trust osv.), da det som sagt primært er billeder der
kun skal vises på hendes PC.

Husk - det er en ældre dame, som ikke er opvokset med teknik og som helst
skal have et meget *enkelt* kamera. Samt ikke mindst en ældre dame med
nedsat syn - hvilket nok skyldes alderen

Har i andre et forslag til et fornuftigt kamera ?
Indtil nu har der ikke været tale om pris, men hun er ikke afskrækket af at
bruge Kr. 2000,- (hvilket jeg selv synes er et fornuftigt prisleje -
begrænsningerne taget i betragtning)

--
MVH Anders (8900)
Det er fordi det er nemmere at læse - vi læser jo ikke nedfra og op.

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 30-05-04 16:00

Det er ikke langt tid siden der vare en der søgte det samme... måske kan du
bruge den tråd til noget..:)

--
J@bbe
Kvinder:er jo psykopater

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 30-05-04 22:46

"jabbe(4k)" <jabbe@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Det er ikke langt tid siden der vare en der søgte det samme... måske kan
du
> bruge den tråd til noget..:)

Tak for antydningen. Fandt Anders Trolles tråd om "Digital kamera med stor
skærm". Så nu kigger vi lidt efter hvad der så kan opfylde pris & ønske.

Havde ledt - men åbenbart ikke godt nok.

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 31-05-04 09:19

> Havde ledt - men åbenbart ikke godt nok.
Jeg havde også kigget men kunne ikk lige finde det, men jeg kunne huske
det.....:)

--
J@bbe
Kvinder:er jo psykopater

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-04 17:36

"Anders Larsson (fjern ikke noget fra email adr.)"
<nospamfilter001@BotNak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er fordi det er nemmere at læse - vi læser jo ikke nedfra og op.
> Hvorfor skal man skrve svaret under det man svarer ?

Hej jeg ved ikke om det er for teknisk men casio qw-r41 har en 2 tommer
skærm og fylder ikke ret meget så det var en mulighed.