Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nu har jeg så fået købt digital kamera - o~
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 29-05-04 20:30

Hej gruppe,

Efter nu at have trættet jer med spørgsmål om diverse faciliteter ved
digitale kameraer, har jeg nu endeligt fået mig taget sammen til at få købt
et (det blev et Canon A75)....

Jeg har nu fået taget en håndfuld billeder, og jeg kan efterhånden forudse
at lillemor snart vil komme med ønsket om at få nogen af dem ekspederet ud
på papir...

Hvad gør jeg så nu ? - hvordan får jeg dem klippet til så formatet passer
til 10x15 ? - jeg har installeret Paint Shop Pro 8 på min pc - kan den
bruges til formålet ? - hvordan gør man ?

Allerhelst ville jeg gerne have en henvisning til en FAQ eller en side på
nettet hvor det var forklaret - en god bog ville heller ikke være at foragte
!

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : TommyBoy

Dato : 29-05-04 22:44

JPEGCrops er det fedeste program til at beskære dine billeder med. Gratis,
MEGET nemt og rimeligt selvforklarende. Muligvis har dit kamera også en
funktion som gør at billederne bliver taget i de rigtige dimensioner - det
bruger jeg selv, og så slipper jeg for at beskære bagefter.

http://ekot.dk/programmer/JPEGCrops/

Du kan få fremkaldt/printet billederne i stort set alle supermarkeder og
fotohandlere. Det nemmeste, hvis du er helt ny i "branchen", er nok bare at
smide dem ned på en CD og så smutte hen i butikken med dem. Du kan også gøre
det via internettet men det er

MVH Tommy

Fra : Anders Pedersen

Dato : 29-05-04 23:38

On Sat, 29 May 2004 21:30:05 +0200, Andreas M. Hansen wrote:

> [...]
> til 10x15 ? - jeg har installeret Paint Shop Pro 8 på min pc - kan den
> bruges til formålet ? - hvordan gør man ?

her står det hvor det skal gøres
http://mardiweb.com/web/psp7/menus/image/image.htm

Størel skal nok angives i pixel
skal det være til fremkaldelse så vælg 300dpi=1181*1772