Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sony kamera - er det ok?
Fra : antidote

Dato : 28-05-04 23:28

Hej gruppe

Kender ikke meget til foto og slet ikke digital kameraer, men har nu
besluttet mig for at investere i et. Er umiddelbart faldet for et Sony
DSC-P10. Nogen der kender til dette kamera og kan anbefale det, eller måske
det modsatte?

Mit behov er blot feriebilleder og den slags. Ikke noget seriøst, men
kameraet skal være nogenlunde nemt at betjene og selvfølgelig kunne tage
nogle ordentlige billeder.

På forhånd tak for hjælpen.

/A

Fra : Johnt

Dato : 28-05-04 23:57

> Mit behov er blot feriebilleder og den slags. Ikke noget seriøst, men
> kameraet skal være nogenlunde nemt at betjene og selvfølgelig kunne tage
> nogle ordentlige billeder.

Sony P10 er et udmærket kamera til de nævnte formål. Jeg overvejet at købe
dette kamera.

Alternativet kunne være et Canon Ixus 430.

Kameraerne koster cirka det samme på www.edbpriser.dk.

Canon er lidt blødere i farverne end Sony, og det er en smagssag hvad man
bedst kan lide.
Sony har menu på engelsk, mens Canon har menu på dansk, men det er til at
finde ud af på begge kameraer.
Sony anvender memorysticks, som er lidt dyrere end CF card som canon
anvender.
Sony tager billeder i 5 mio pixels, Canon i 4 mio pixels. Jeg kan ikke se
forskel på billeder taget med de to kameraer, udover ovennævnte. Men jo
højere opløsning jo mere fylder billederne.
Blitzen er placeret længere væk fra linsen på Sony. Hvilket jeg har fået
fortalt skulle give færre billeder med røde øjne.

Håber det var lidt hjælp

hilsen

johnt

Fra : antidote

Dato : 29-05-04 00:15

"Johnt" <listme@listme.dsbl.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> Blitzen er placeret længere væk fra linsen på Sony. Hvilket jeg har fået
> fortalt skulle give færre billeder med røde øjne.

Det var en rigtig god hjælp - tak for det!

/A

Fra : Johnt

Dato : 29-05-04 00:42

Jeg har nogle bekendte som har et Sony P10. De tager mange billeder, og jeg
syntes generelt at de gode.

Jeg har dog ikke studeret billederne i ret lang tid, da jeg havde set de
første 500 billeder af deres første fødte barn, var jeg ligesom mættet !

Hilsen

Johnt

Fra : antidote

Dato : 29-05-04 00:54

> [...]
>
> Jeg har dog ikke studeret billederne i ret lang tid, da jeg havde set de
> første 500 billeder af deres første fødte barn, var jeg ligesom mættet !

Hæ hæ...det forståes :D

Du skulle vel ikke også eventuelt vide, hvor det kamera fåes billigst - også
gerne udlandet (tyskland)? Overvejer også P12 modellen, der vist næsten er
identisk, blot med etui og ekstra batteri.

/A

Fra : Johnt

Dato : 29-05-04 01:36

> [...]
> gerne udlandet (tyskland)? Overvejer også P12 modellen, der vist næsten er
> identisk, blot med etui og ekstra batteri.

Prøv: http://www.guenstiger.de

Hilsen

Johnt