Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad har du af udstyr?
Fra : Frederik Thorup

Dato : 28-05-04 16:48

Hej alle i dk.fritid.foto

Inspireret af den seneste tråd om valg mellem 300D / D70 syntes jeg det
kunne være spændende om folk ville fortælle lidt om deres udstyr. Det er jo
en stor del af denne hobby, og der bliver snakket mindst ligeså meget grej
som der snakkes billeder her.

Derfor kunne det være sjovt at se hvad folk har, hvad de er glade for og
hvad de bruger det til:

_Hvilket kamera:_

_Hvilke opjektiver:_

_Ekstra udstyr:_

_Fotograferer oftest:_

_Mine billeder kan ses her:_

_Min næste investring:_

MVH
Frederik Thorup

Fra : Frederik Thorup

Dato : 28-05-04 16:51

Jeg starter lige selv

> _Hvilket kamera:_

Canon 300D, som jeg er meget tilfreds med. Dog ville jeg gerne have det i
sort. Måske det kan opgraderes når/hvis den sorte 300D kommer til landet

> _Hvilke opjektiver:_

18-55 kit-lens og en ny 28-75 2,8 Tamron, som jeg er yderst tilfreds med.
Dækker mine behov.

> _Ekstra udstyr:_

En lille taske og en babysok til den indbyggede flash (det tager liige det
mest skærende ved lyset)

> _Fotograferer oftest:_

Min søn på 1. år. Hvilket også var grunden til at jeg købte det.

> _Mine billeder kan ses her:_

Desværre jeg er alt for meget familie-fotograf OG Amatør til der er noget at
se endnu

> _Min næste investring:_

Bliver en FLASH 420EX til efteråret, når lyset forsvinder igen.

MVH
Frederik Thorup

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-05-04 23:17

Uheldigvis faldt Frederik Thorup over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Canon 300D, som jeg er meget tilfreds med. Dog ville jeg gerne have
> det i sort. Måske det kan opgraderes når/hvis den sorte 300D kommer
> til landet

Hvorfor?

Et sort kamera akkumulerer mere varme fra solen og mere varme betyder
varmere fotocelle og dermed også mere støj..

Claus

Fra : Frederik Thorup

Dato : 30-05-04 08:32

Claus Tersgov wrote:
> [...]
>
> Et sort kamera akkumulerer mere varme fra solen og mere varme betyder
> varmere fotocelle og dermed også mere støj..

Hvorfor ikke? Behøvedes en fornuftig begrundelse for et æstetisk valg? Og
den med varmen er ikke relavant, da det kun er ved direkte varmebestråling,
og jeg bruger oftest kameraet indenfor. Desuden er alle dyrere kameraer i
sort så det betyder nok minimalt.

Nej jeg syntes det ville være pænere med et sort 300D, bla ville det bedre
passe til opjektivet, et Tamron, der er er sort. Hvorfor er det forresten så
vigtigt for andre at fortælle mig at det ikke betyder noget for billederne.
Hvis det havde været lysserødt, så ville jeg slet ikke have valgt det. Ville
du have købt dit kamera hvis det havde været PINK?

MVH
Frederik

Fra : Claus Hastrup

Dato : 30-05-04 14:14

"Frederik Thorup" skrev:

> Ville du have købt dit kamera hvis det havde været PINK?

Jeg har da et Lomo Actionsampler, der er både gult, blåt, rødt, grønt.... og
pink

Fra : Lars

Dato : 28-05-04 16:49

D70

18/70 og 70/300 SB800

Reportagefoto / pressefoto

I avisen

/lars

KLIP

Fra : Tommy Jensen

Dato : 28-05-04 16:50

On Fri, 28 May 2004 17:47:32 +0200, "Frederik Thorup"
<frederik@odense.kollegienet.dk> wrote:

>Derfor kunne det være sjovt at se hvad folk har, hvad de er glade for og
>hvad de bruger det til:
>
>_Hvilket kamera:_

Canon EOS 300D. Og jeg er ligeglad med farven
Jeg har ikke fortrudt et sekund at jeg valgte 300D. Valget mellem
Nikon og Canon var nemt da jeg havde nogle Canon objektiver i
forevejen, godt nok var de fleste billige men et enkelt var noget
dyrere.

>_Hvilke opjektiver:_

EF-S 18-55
EF 50 F1.8 II
EF 28-135 USM IS
EF 70-200 F4 L
Sigma EX 24-70 F2.8

>_Ekstra udstyr:_

BG-E1 batterigrip
2 GB Hitachi microdrive
Speedlight 550 ex

>_Fotograferer oftest:_

Zoo

http://www.klein-jensen.dk/ee

>_Min næste investring:_

Lowepro Photo Trekker AW II eller Nature Trekker AW II

EF Extender 1,4 x

17-40 L
100-400 mm L

Portable storage.

MVH Tommy

Fra : Morten Wartou

Dato : 28-05-04 16:57

Frederik Thorup wrote:
> [...]
> ligeså meget grej som der snakkes billeder her.
>
> Derfor kunne det være sjovt at se hvad folk har, hvad de er glade for

Nikon D70

> _Hvilke opjektiver:_
Nikon 18-70 (kit-objektivet)
Nikon 80-400 VR 4.5-5.6
Nikon 50 1.4
Sigma 105 macro 2.8

> _Ekstra udstyr:_
Kenko Pro 300 Teleplus 1.4x teleconverter
Kenko Pro 300 Teleplus 2x teleconverter
Manfrotto tripod
Manfrotto monopod
Ekstra batteri
1 GB CF

> _Fotograferer oftest:_
Blankpudsede mælkekartoner (læs: alt muligt)

> _Mine billeder kan ses her:_
På min computer og måske engang imellem på fotokritik

> _Min næste investring:_
X-drive eller lignende
SB-800 blitz

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 28-05-04 17:18

Hvilket kamera:
Nikon F70. Dejligt kamera som kan lave lysmåling med de ældre Nikkor
objektiver. Desværre har jeg sat det til salg for at få råd til et DSLR

Hvilke opjektiver:
Nikkor AF 50 mm f/1,8
Nikkor AF 75-300 mm f/4,5~5,6
Nikkor AIs 180 mm f/2,8 ED
Micro-Nikkor AIs 55 mm f/2,8
Sigma 28-80 f/3,5~5,6

Ekstra udstyr:
Sigma EF 430-ST
Nikon SC17 TTL (1,5 meter flashkabel)
Nikon MC12A (3 meter trådudløser)
Minolta Scan Dual III
En hel dårlig 2×telekonverter
Stativ

Fotograferer oftest:
Dyr og natur

Mine billeder kan ses her:
Der kommer nok en hjemmeside snart

Min næste investring:
Digitalt spejlrefleks

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 28-05-04 17:32

Frederik Thorup wrote:

> _Hvilket kamera:_

Kyocera SL400R

> _Hvilke opjektiver:_

Der er kun det glas der sidder på kameraet.

> _Ekstra udstyr:_

Intet.

> _Fotograferer oftest:_

Børn.

http://ekot.dk/dagbog/

> _Min næste investring:_

Måske et DCS-T11, ellers et ekstra batteri.

Må jeg godt være med i hulen alligevel?

Fra : C.Stensgaard

Dato : 28-05-04 17:35

Nu mangler vi bare jeres adresser så vi kan komme og rippe hytten

Fra : Frederik Thorup

Dato : 28-05-04 18:19

C.Stensgaard wrote:
> Nu mangler vi bare jeres adresser så vi kan komme og rippe hytten

Den kan du slå op her www.dgs.dk Men er det ikke liige lidt nok at gøre sig
til kriminel for?

Frederik

Fra : Claus Smith

Dato : 28-05-04 18:52

"C.Stensgaard" <kamisu@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nu mangler vi bare jeres adresser så vi kan komme og rippe hytten

Det får de sgu da ikke meget ud af :)

Claus Smith

Fra : Casper Bang

Dato : 28-05-04 17:57

> _Hvilket kamera:_

Kodak cx 6200

> _Hvilke opjektiver:_

Intet

> _Ekstra udstyr:_

Intet

> _Fotograferer oftest:_

Natur, og "hyggebilleder"

http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=73181

> _Min næste investring:_

Et bedre kamera :)

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 28-05-04 18:08

> _Hvilket kamera:_

Kodak DCS-520
Canon EOS 5
Canon EOS 500

> _Hvilke opjektiver:_
Sigma 28-70 f:2,8
Canon EF 75-300 f:4-5,6
Sigma 135-400 f:4,5-5,6

> _Ekstra udstyr:_
LowePro Stealth Reporter 300 AW
2 lysstativer
2 hvide gennemlysnings paraplyer
1 sølv reflektor paraply
En alm. reflektor
Canon Speedlite 540 EZ
Stativ
og en masse andre små ting

> _Fotograferer oftest:_
Zoo
Børnefoto
Mode

http://home20.inet.tele.dk/reneernstnielsen/
http://www.fotokritik.dk/?x=/oversigt.html_bruger=1483
http://www.photosig.com/go/users/view?id=132415

> _Min næste investring:
En ekstra blitz til mit mini studie
Overvejer et Canon 10D
Canon EF 70-200 f:4 L
En vidvinkel (har fået tilbudt en Tamron 19-35 mm)

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Peter Rongsted

Dato : 28-05-04 18:32

> [...]

>som der snakkes billeder her.
>
>Derfor kunne det være sjovt at se hvad folk har, hvad de er glade for og

Nikon FE2, F70, F100 og D70
Rolleiflex 3,5 F (to-øjet spejlrefleks)
Coolpix 755 (er ofte med i lommen, når jeg ikke gider at slæbe)

>_Hvilke opjektiver:_

MF:
Ai-S 35mm 1,4
Ai-S 50mm 1,8
AF:
24-50mm 3,3-4,5D
28-105mm 3,5-4,5D (mest brugte)
70-210mm 4-5,6D (Bruges ikke ofte. Kun når jeg ikke gider slæbe
80-200'en med)
AF-S 80-200mm 2,8D (næstmest brugte)
Tokina AT-X 400mm 5,6
TC-14E
Et eller andet sted brude jeg også have et Nikkor AF 35-80 (den gamle
udgave med metal fatning). mener ikke jeg har solgt det.

>_Ekstra udstyr:_

Flash: Nikon SB-20, SB-28 og SB-800
Gitzo stativ (kan ikke huske modellen)
Div. filtre
Kingston Pro 256MB og 512MB CF kort
Hitatchi 4GB Micodrive
Lexar 64MB (til 775 - med større kort er det længe om at starte op)
SC-17 (TTL flash-kabel)
MC-30 (udløser-kabel)
Lowepro Mini Trekker

>_Fotograferer oftest:_

Familie

>_Mine billeder kan ses her:_

Ikke offentligt (endnu)

>_Min næste investring:_

Har set lidt på Sigma 12-24mm
Skal nok også have en bærbar harddisk. Helst med mulighed for at se
billederne. Bruger lige nu en iPAQ 2210 til det.
Ville gerne have en AF-S 200-400mm 4,0 VR, men til ca 50.000 kr kræver
det vidst en lottegevinst (bliver svært, da jeg aldrig spiller Lotto).

Peter

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-05-04 18:51

Frederik Thorup wrote:
> _Hvilket kamera:_
EOS-300D (og et Minolta S404, men det bruger jeg næsten aldrig)

> _Hvilke opjektiver:_
Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6
Canon EF 50 f/1.8 II
Sigma 70-200 f/2.8 EX APO

> _Ekstra udstyr:_
Sigma 1.4x TC
Kenko 2x TC
Canon 500D-macrofilter
512meg+256meg flashkort
Archos Gmini 220 som photowallet.

> _Fotograferer oftest:_
Øl, katte, fester, venner, motorcykler, biler og diverse pjat.

http://gallery.nathue.dk

> _Min næste investring:_
Sigma 24 f/1.8 eller måske 28, men det bliver nok 24'eren.
Metz 54 MZ3-flash + Canon-sko.

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Fra : Claus Smith

Dato : 28-05-04 18:51

> _Hvilket kamera: Nikon D1_
>
> _Hvilke opjektiver: Nikon AF 50 1.8 og Sigma 18-50 DC
>
> _Ekstra udstyr: Nikon SB-80 + Dørr flashanlæg
>
> _Fotograferer oftest: Portræt, reportage og model
>
> _Mine billeder kan ses her: Mange steder bl.a. Fotokritik.dk og
Hotpeople.dk

> _Min næste investring: Kodak Pro SLR/N eller tilsvarende

Mvh. Claus Smith

Fra : Claus Smith

Dato : 28-05-04 18:54

Fra : Hansen

Dato : 28-05-04 19:39

"> _Hvilket kamera:_Canon G2

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 28-05-04 20:15

"Frederik Thorup" <frederik@odense.kollegienet.dk> skrev i en meddelelse
> Derfor kunne det være sjovt at se hvad folk har, hvad de er glade for og
> hvad de bruger det til:
>
> _Hvilket kamera:_

Nikon CP 5700

> _Hvilke opjektiver:_

Tja.....

> _Ekstra udstyr:_

SB 50DX flash, modlysblænde, 1,5x telekonverter (sikke noget bras! = Dårlig
investering.
Stativ, diverse lamper, baggrund m.m.

> _Fotograferer oftest:_

Alt mellem himmel og jord. Mest macro, stilleben (favorit), landskaber og
portrætter.

www.foto-basen.dk

> _Min næste investring:_

DSLR Nikon D70/D100 elller Canon 10D

/Renate Jacobsen

Fra : Thomas A. Jørgensen

Dato : 28-05-04 20:45

"Frederik Thorup" <frederik@odense.kollegienet.dk> skrev i en meddelelse

> _Hvilket kamera:_

Nikon D1H

> _Hvilke opjektiver:_

Sigma 15-30 3,5
Sigma 24-70 2,8
Sigma 70-200 2,8
Sigma 2x tc

> _Ekstra udstyr:_

SB-80 DX flash
TTL kabel
Stativ
Lowepro Reporter 400 AW med to objektiv tasker
2 ekstra batterier
Lommebog og visitkort
Batterier til flash

> _Fotograferer oftest:_

Reportage, firmarelateret (produkter, medarbejdere, m.m.) og så alt det jeg
selv kan lide at lave.

> _Mine billeder kan ses her:_

Aviser, brochurer, og mange andre steder.

> _Min næste investring:_

Muligvis D2H eller Kodak DSC Pro/N. Er ikke helt sikker endnu.

Thomas A. Jørgensen
www.Freelance-Foto.dk

For at sende mig en mail, så fjern det indlysende i min mail adresse.

Fra : Mic Holm

Dato : 28-05-04 21:25

> _Hvilket kamera:_

Canon EOS 10D
Canon EOS 2A
Canon EOS 10

> _Hvilke opjektiver:_

28-135 USM IS
50MM 1.8 Mk I
100-300 USM
Canon
> _Ekstra udstyr:_

550EX
Canon ST-E2 trådløs off-camera til flash
Batterigreb + ekstra batterier
Osram fotolampe
1 Studio flash
Hjemmebygget remote switch
Hjemmebygget 325V power til flash

Desuden kan jeg på arbejde låne....

Canon EOS 1Ds
16-35 2.8L
24-70 2.8L
70-200 2.8L USM IS
3x550EX
FlashTrax 40GB
2X1GB Lexar CF
Manfoto 55 stativ

> _Fotograferer oftest:_

Venner og min datter

www.gizwiz.dk

> _Min næste investring:_

Canon EF 24-70 2.8L
Canon EF 70-200 2.8L
Ekstra 550 EX

Fra : Jack L.

Dato : 28-05-04 22:45

"Frederik Thorup" <frederik@odense.kollegienet.dk> wrote in message
> [...]
> som der snakkes billeder her.
>
> Derfor kunne det være sjovt at se hvad folk har, hvad de er glade for og

C5050

> _Hvilke opjektiver:_
>
> _Ekstra udstyr:_

Uhh, en fjernbetjening, tre billige stativer og en masse AA-opladelige
batterier.

> _Fotograferer oftest:_
>
> _Mine billeder kan ses her:_

Jeg tør ikke at vise dem til offentligheden.

> _Min næste investring:_

Formentlig en Tiffen OLYC3000AD, en Olympus TCON17 eller en Tiffen 2x
zoom-objektiv og derefter et Raynox 0.5x vidvinkel-objektiv. Jeg har to
flash i forvejen men uden TTL eller anden automatik som gøre flashbillederne
lettere, så jeg overvejer en Promaster 5750DX.

Jack

Fra : TC

Dato : 28-05-04 23:17

"Frederik Thorup" <> skrev i en meddelelse
> [...]
> som der snakkes billeder her.
>
> Derfor kunne det være sjovt at se hvad folk har, hvad de er glade for og

Hmmm med de lange lister af high end udstyr, tør man jo næsten ikke blande sig

Men vover alligevel pelsen, er jo "kun" en fattig amatør.

> _Hvilket kamera:_

Olympus C220 Zoom

> _Hvilke opjektiver:_

Kun det fastmonterede objektiv

> _Ekstra udstyr:_
2 stativer
1 National optisk slave
1 ekstra blitz af ældre ukendt oprindelse F16B
Holder til d.o.

> _Fotograferer oftest:_

Alt hvad der stiller sig foran linsen ca.
Laver en del panoramaer

> _Mine billeder kan ses her:_

Prøver stadig at lære det der med hjemmeside snedkeri
Indtil da, på min skærm.

> _Min næste investring:_

Bedre ekstra blitz
Større hukommelses kort
2 lotto kuponner

Fra : Klaus Johansen

Dato : 29-05-04 06:42

> [...]
> som der snakkes billeder her.
>
> Derfor kunne det være sjovt at se hvad folk har, hvad de er glade for og

Hvilket kamera:
Nikon D100

Hvilke opjektiver:
Sigma EX 28-70mm. 2,8
Sigma EX 180 mm. Macro 3,5

Ekstra udstyr:
4 GB. Microdrive kort
512mb. FC kort
Nikon SB-800 Flash
3 Batt. til kameraet
Manfrotto 055PRO B stativ, RC 141 Hoved
Nikon LENS pen til objektiv rengøring

Fotograferer oftest:
Tager billeder af næsten alt!

Mine billeder kan ses her:
www.Foto-Basen.dk
www.fotofoto.dk

Min næste investring:
Sigma EX 70-200mm. 2,8
2 x TC.
Nikon 50mm. 1,4
En ny bil

Hilsen Klaus Johansen

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-04 19:25

Hvilket kamera:_Mamiya RZ II Pro m. PhaseOne H20, Nikon D1x, Horsemann Ls
(4x5") og Sinar (4x5")
Hvilke opjektiver:_Nikkkor: 35-70/2,8 - 60/2,8 Micro, 80-200/2,8
Sigma til Nikon: 14/2,8 - 17-35/2,8-4
Mamiya: RZ 50 - 75 - 110 - 140 - 250
Rodenstock: 90/5,6 - 120/4 Digital - 135/5,6 -
240/9
Ekstra udstyr:_Elinchrom Flashanlæg 2 stk. AS3000 m. 6 stk. tilhørende
lamper + 4 stk. Style 600 RX
+ div. softboxe og stripligth fra 70x70 - 140x140
oma.
Fotograferer oftest:_Næsten alt........ På nær jagerfly og Prinsesse Mary
Min næste investring:_farvepatroner til min Epson 2100

Fra : Ole C

Dato : 29-05-04 21:32

http://www.condrup.dk/equipment.htm

Min næste invest: Canon 17-40L
Laver mest portræt, men ellers hvad jeg føler for..

Mvh
Ole

Fra : C.Stensgaard

Dato : 30-05-04 10:38

Griner.... Endelig en der sparker røv....

Fra : Frederik Thorup

Dato : 30-05-04 14:03

> "McRepsej" <no_email_dot_dk> skrev i en meddelelse

C.Stensgaard wrote: [som top-quater]
> Griner.... Endelig en der sparker røv....

Ja det kunne være sjov at se noget fra det der PhaseOne. Er det ikke et
digitalt bagstykke til mellemformat kameraet?

Og det er da ellers noget af en liste hr(?) McRepsej har. Kunne han mon
lokkes til at tage et billede af det "store"-kamera med udstyr? Jeg er
nysgerrig...

MVH
Frederik

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-04 19:55

Hej Frederik Thorup.

Du har helt ret i at PhaseOne er digitale bagstykker til mellem og
storformat (se www.phaseone.com).

Jeg ikke lige noget billed af "det store udstyr" i brug, men det er som end
ikke andet end en Hasselblad filmkassette der er propet 5 - 11 -16 eller 22
mill pixel ind i. Den kan så monteres på mellemformat kamera a la
Hasselblad, Mamiya etc. direkte eller via en adapter.

Men på grund af en suveræn softvare er PhaseOne digitale bagstykker i stand
yde det yperste inden for digitalfotografi.

McRepsej

Fra : Jesper

Dato : 30-05-04 07:08

On Fri, 28 May 2004 17:47:32 +0200, "Frederik Thorup"
<frederik@odense.kollegienet.dk> wrote:

>_Hvilket kamera:_
   Canon EOS 300

>_Hvilke opjektiver:_
   Canon 28-135 IS USM

>_Ekstra udstyr:_
   Minolta Dimage Scan Dual II, polfilter, stativ, trådudløser.

>_Fotograferer oftest:_
   Rejsefotos

   http://hjem.get2net.dk/jlpphotos/

>_Min næste investring:_
   Overvejer et Sigma 180 macro.
   Og så et digital SLR. Formentlig EOS 300D

Hilsen

Jesper

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-05-04 16:50

In article <e1Jtc.4841$Vf.208049@news000.worldonline.dk>, Frederik Thorup wrote:
> _Hvilket kamera:_
Canon EOS 300D + Nikon Coolpix 2500

> _Hvilke objektiver:_

Canon 18-55mm EF-S f/3.5-5.6(Kit)
Canon 28-135mm IS USM, f/3.5-4.6
Canon 75-300mm II f/4-5.6 (til salg)
Sigma EX 100-300mm f/4 IF HSM APO

Har haft og solgt:
Tamron 28-200mm XR. For blød og rigeligt lilla kanter i kontraster
Canon 50mm f/1.8 Mk I. Brugte det ikke nok-

> _Ekstra udstyr:_

Modlysblænde til de 2x telezooms.
Modlyblænde og 1.4x TC på vej.
Toploader Zoom 1 taske.
Discount stativ.

> _Fotograferer oftest:_

Blandet, udendørs.

> _Mine billeder kan ses her:_

Lidt på fotokritik. Ikke så mande ude.

> _Min næste investring:_

Rygsæk eller vidvinkel i L kvalitet.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 30-05-04 18:51

> _Hvilket kamera:_

Canon A10 1,3mpix P&S kamera