Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon 3700 og dato
Fra : MP Jakobsen

Dato : 28-05-04 15:14

Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor jeg skal indstille datoen hver
gang jeg har taget mit batteri ud af kameraet? (Nikon 3700)
Ellers virker det rigtig godt.

MP

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-04 15:22

MP Jakobsen wrote:
> Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor jeg skal indstille datoen hver
> gang jeg har taget mit batteri ud af kameraet? (Nikon 3700)
> Ellers virker det rigtig godt.
>
> MP
Sansynligvis fordi der IKKE er et lille batteri deri til at holde strøm
på uret ... Derved fjerne du jo den eneste strømkilde ...
I computere mv sidder der jo et lille batteri til den (og andre)
funktioner ...

/Søren

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-04 15:23

MP Jakobsen wrote:

> Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor jeg skal indstille datoen hver
> gang jeg har taget mit batteri ud af kameraet? (Nikon 3700)
> Ellers virker det rigtig godt.
>
> MP

Hvad er dit indtryk i øvrigt overfor kameraet ... er lige på vippen til
at købe et kamera i den prisklasse ... (CP 3700, canon A70, sone dsc p73
eller lign)

Mvh.
Søren

Fra : MP Jakobsen

Dato : 29-05-04 09:21

On Fri, 28 May 2004 16:23:02 +0200, Søren Nielsen [9000] wrote:

> Hvad er dit indtryk i øvrigt overfor kameraet ... er lige på vippen til
> at købe et kamera i den prisklasse ... (CP 3700, canon A70, sone dsc p73
> [...]

Jeg er rigtig glad for kameraet. Jeg vaklede meget mellem dette og canon
A80. A80 er noget dyrere og noget større, men til gengæld tror jeg
billederne blive en smule bedre på det. Jeg synes billederne er rigtig fine
på 3700, men det er ikke særlig lys-følsomt, hvilket resulterer i at man
næsten altid skal have blitz på indendørs. Men det er nok generelt for alle
kameraer i den størrelse og prisklasse.

MP

Fra : Svend

Dato : 28-05-04 19:30

Mon ikke der er fejl på dit kamera? Eller har du måske batteriet ude for
længe (til opladning)?
Har netop erhvervet mig samme. Mit taber tilsyneladende ikke tid og dato ved
batt.skift. Det friske batt. sættes i straks, da jeg har købt et extra.

Vh Svend

Fra : MP Jakobsen

Dato : 29-05-04 09:19

On Fri, 28 May 2004 20:30:26 +0200, Svend wrote:

> [...]
> batt.skift. Det friske batt. sættes i straks, da jeg har købt et extra.

Nej, bare jeg tager batteriet ud og sætter det tilbage igen taber det
datoen. Så det kan godt være det har den defekt. Men kameraet er købt på
nettet (Pixmania) så det er nok ikke noget jeg vil bruge krudt på at få
rettet...

Fra : ;o\)-max-

Dato : 29-05-04 09:24

> [...]
> datoen. Så det kan godt være det har den defekt. Men kameraet er købt på
> nettet (Pixmania) så det er nok ikke noget jeg vil bruge krudt på at få

Hvis der stadig er garanti på, kan du få det fikset hos dfa,
selvom du har købt det hos pixmani.. -max-

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-04 10:23

-max- wrote:
> "MP Jakobsen" <"mpej[slet_dette]"@adr.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis der stadig er garanti på, kan du få det fikset hos dfa,
> selvom du har købt det hos pixmani.. -max-

Hvad er dfa ?

overvejer også at købe fra pixmania ... så det kunne da være rart at
vide ...

/Søren

Fra : ;o\)-max-

Dato : 29-05-04 10:30

http://www.dfa-as.dk/sw664.asp -max-

Fra : MP Jakobsen

Dato : 29-05-04 13:48

On Sat, 29 May 2004 11:30:11 +0200, -max- wrote:

> "Søren Nielsen [9000]" <sbn02@civil.auc.spam.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.dfa-as.dk/sw664.asp -max-

Skal jeg fortælle dem at jeg har købt det hos Pixmania, eller er det
ligegyldigt? Hvor lang tid kan jeg risikere at vente på at få det tilbage,
og kan jeg risikere nogen udgift på det?

MP

Fra : ;o\)-max-

Dato : 29-05-04 14:43

> [...]
> ligegyldigt? Hvor lang tid kan jeg risikere at vente på at få det tilbage,
> og kan jeg risikere nogen udgift på det?

Euro garanti.. Måske de vil ha' kvit og garantibevis - det koster dig
naturligvis ikke noget.. Rep tid.. ?? Kommer vel an på hvor travlt
der er på værkstedet.. Og så tror jeg du skal ringe eller skrive til
dem, de ved det nok meget bedre end mig. -max-