Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
digicam til sjov + ferie ... ?
Fra : Ukendt

Dato : 28-05-04 12:36

Jeg skal ha' anskaffet mig et digicam til sommerens tur til Canada ...
hvorefter kameraet sandsynligvis primært vil blive brugt til "sjov",
familiebilleder, fisketuren og ... ferier

Jeg har haft kig på 3.2-4mpx kameraer med ~3x optisk zoom i stil med
Canon A70/75, Sony DSC P72 og Samsung DixiMax 420 ...
Sidstnævnte fik jeg anbefalet i japan photo til 2500,- inkl. 128mb kort
og 2100mA genopladelige batterier + lader

Men hvad skal jeg egentlig kigge efter ??? (e.g. fokuseringstid osv)

Mvh.
Søren

Fra : Mark

Dato : 28-05-04 13:06

> [...]
> og 2100mA genopladelige batterier + lader
>
> Men hvad skal jeg egentlig kigge efter ??? (e.g. fokuseringstid osv)

Kig efter et der er nemt at have med til de formål, A70 kan godt virke lidt
stor ind i mellem synes jeg.
Hva med nikon 3100 ?
Den har nogen mangler som A70, tilgengæld har det en lækker størrelse.

Kig lige på dpreview.com hvis du ikke allerede har gjort det altså

Mvh
Mark

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-04 13:13

Mark wrote:

> [...]
> Den har nogen mangler som A70, tilgengæld har det en lækker størrelse.
>
> Kig lige på dpreview.com hvis du ikke allerede har gjort det altså

Jo der har jeg været og netop syntes jeg de lægger vægt på at A70
har en bedre billedkvalitet end nikon'et ...

Og ja ... størrelsen er umiddelbart også det eneste der afholder mig fra
A70'eren ...

/Søren

Fra : Henrik Sahl

Dato : 28-05-04 23:06

"Søren Nielsen [9000]" <sbn02@civil.auc.spam.dk> wrote in message

> Og ja ... størrelsen er umiddelbart også det eneste der afholder mig fra
> A70'eren ...

Har du prøvet at holde kameraet i hånden ?

Jeg har selv købt et Canon A60 og når man så målene på edbpriser el. lign.
sammenlignet med et Ixus så virkede det meget stort, men når man så får det
i hånden så passer det fint, især pga. dets specielle udformning.

Mvh
Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-04 23:44

> [...]
> har en bedre billedkvalitet end nikon'et ...
>
> Og ja ... størrelsen er umiddelbart også det eneste der afholder mig fra

Hej

Jeg har selv haft Canon A70 så den tør jeg godt anbefale
angående hurtighed havde jeg ikke problemer,
tryk udløseren halvt ned så focuserer kameraet,
og er klar, samme øjeblik du ønsker billedet taget.
der er mulighed for at stille blænde og lukkertid manuelt.
Det er sjovt at lege med.
Det er samtidig et af de kameraer
der kan tage flest billeder på et sæt batterier
Jeg bruger 2000Mah Camelion til 80,- hos Harald Nyborg.
Den er tung at have i skjortelommen køb en taske.

Fra Nikon 3100 har jeg set mange billeder taget i Nepal,
De var fremkaldt hos fotohandler i normal størelse.
Jeg mener billederne var af en god kvalitet.

Sony springer jeg over pga memorystick de er dyre,
og kan ikke bruges andre steder (mp3afspiller og PDA)

Samsung Tja måske er du heldig, jeg turde ikke ofre penge på en.

Personligt ville jeg nok vælge Canon A70-80 pga manuelle indstillinger.

Mvh Knud

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-04 09:21

Endnu en gang tak for svarende ... jeg tror det ender med A75'eren
Som du siger har det mange flere muligheder ifht. CP 3100 - så det må
næsten blive det ... var også selv skeptisk ifht samsung'et (derfor jeg
skrev)

Mvh.
Søren

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-04 14:16

Mark wrote:

> [...]
> Den har nogen mangler som A70, tilgengæld har det en lækker størrelse.
>
> Kig lige på dpreview.com hvis du ikke allerede har gjort det altså

Hvis nogen skulle ligge inde med lidt informationer om de nævnte
kameraer eller noget lignende ville det være nice ...
fx. noget om hvor lang tid de er om at tage billede efter trykket og
sådan ... - og om der overhovedet findes kameraer i den prisklasse der
er "hurtige" til det ...

Mvh.
Søren

Fra : TC

Dato : 28-05-04 16:29

"Mark" <> skrev i en meddelelse

> [...]
> Den har nogen mangler som A70, tilgengæld har det en lækker størrelse.
>
> Kig lige på dpreview.com hvis du ikke allerede har gjort det altså

Hej Mark

En tur til Canada?? Heldige asen

Med den storslåede natur de har der ovre, får du brug for mere end 3x zoom, tro
mig!!!

Et par forslag til det kunne være:
Kodak easy share 6490
Minolta Dimage Z1 eller Z2
Olympus Camedia C720, C725, C740
Alle med 10X zoom
Skal det være lidt mere handy, er der:
Pentax optio 450, mindre end de andre, men "kun" 5X zoom

Mvh.
Tommy

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-04 16:41

> [...]
> Alle med 10X zoom
> Skal det være lidt mere handy, er der:
> Pentax optio 450, mindre end de andre, men "kun" 5X zoom

Tak for svaret ...

Jeg hedder nu Søren

"Problemet" er jo at det umiddelbart vil være den "sjælne" gang jeg
kommer til at tage billeder af den slags ... kameraet vil nok primært
blive brugt til fisketuren, dokumentation til vores rapporten på uni,
familien osv - og ikke specielt meget til naturbilleder. Den oplever
jeg desværre alt for sjældent

Men hvis du nu skulle anbefale 3-4mpx, ~3x optisk zoom kamera med
"handy" i baghovedet ... hvad lander vi så i ?

Jeg havde umiddelbart regnet med at skulle smide mellem 2000 og 2500 ex
tilbehør (fisk taske, ekstra batteri, 128mb ekstra memory)

Mvh.
Søren

Fra : Casper Bang

Dato : 28-05-04 17:45

> Jeg havde umiddelbart regnet med at skulle smide mellem 2000 og 2500 ex
> tilbehør (fisk taske, ekstra batteri, 128mb ekstra memory)

Nu ved jeg ikke hvor længe du skal være væk - men 128 mb extra memory? Det
kommer du ikke langt med!
Hvis du ikke har en computer du kan downloade billederne til, er 512
megabyte extra memory ikke for meget!
Det vil være sut for dig at skulle smide nogle ellers gode billeder ud, kun
fordi du er løbet tør for plads

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-04 18:05

Casper Bang wrote:

> [...]
> megabyte extra memory ikke for meget!
> Det vil være sut for dig at skulle smide nogle ellers gode billeder ud, kun

Kærsten har familie derovre ... så der er rig mulighed for at få sendt
noget hjem ... desuden leder jeg lidt efter et kamera med CF-kort - så
kan jeg låne yderligere 256mb af en kammerat

Mvh.
Søren

Fra : Jørgen

Dato : 28-05-04 20:56

"Søren Nielsen [9000]" <sbn02@civil.auc.spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og 2100mA genopladelige batterier + lader
>
> Men hvad skal jeg egentlig kigge efter ??? (e.g. fokuseringstid osv)

Hej Søren
Du bliver anbefalet 10xZoom - Det er jeg ikke enig i.
Hvis du ikke har specielt brug for dette, så tag 3xZoom.
Det er sjældent du kan bruge 10xZoom, motiverne må ikke bevæge sig, du skal
medbringe stativ osv.
Samtidig er optikken ved 10xZoom mere kompliceret derfor ofte eller faktisk
altid mere lyskrævende.
Hvis du vælger et camera med en god opløsning, velnok omkring 4-5mpx kan du
derhjemme lave udsnit af dine billeder, der nemt kan svare til 10xZoom i
kvalitet.
Hilsen
Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-04 21:12

Dvs ... hvis jeg vælger mig et af de kameraer jeg selv nævner er jeg
ikke helt på tynd is ?
Syntes egentlig det samsung var et ok tilbud - men er en smule "bange"
for hvor meget "shutter-lag" (tror jeg det hedder) kameraet har .. men
det må de jo så vise mig i butikken ...

Er der i øvrigt noget jeg SKAL huske at undersøge når jeg står med
kameraet i hånden ?

Takker igen igen for jeres tid