Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon EF 70 - 300 mm DO IS USM
Fra : Ole C

Dato : 27-05-04 14:47

Hej gruppe.

Er der nogle af jer som evt. har erfaringer med dette objektiv Canon EF 70 -
300 mm DO IS USM ? Jeg har godt nok investeret i et 70-200L f/4.0 for
nyligt, men kunne godt tænke mig at høre evt. erfaringer omkring denne "nye"
optik.

Det jeg synes gør det attraktivt er størrelsen, samt IS funktionen.

Mvh Ole
www.condrup.dk

Fra : Carsten Christensen

Dato : 27-05-04 15:50

Hej Ole

Kender ikke til det, men der er en stor artikel om det i det nye blad
Digitalfoto
Jeg har selv 70-300 USM (IS) og er meget glad for den pga. IS. for
det er noget som virkelig dur Jeg tror næppe den nye (DO) optik
her er beder end den du har, for den er sku da lækker - ikke?
gid at det var mig der havde den
I øvrig tillykke med ramkort du har vundet i bladet Digitalfoto
Meget Meget flot billede !!!!

Mvh.
Carsten C
http://home1.stofanet.dk/c.c

Fra : Ole C

Dato : 27-05-04 16:12

"Carsten Christensen" <c.c@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gid at det var mig der havde den
> I øvrig tillykke med ramkort du har vundet i bladet Digitalfoto

Hej Carsten.

Jeg synes ikke artiklen er specielt gennemgående, så jeg har istedet søgt på
nettet. Det er en meget lækker optik, men den er sq også dyr -
Billigeste pris i DK er ca. 12.300,- Dette er uden tvivl pga IS og den nye
DO teknologi - Om den er bedre end min L optik, det tror jeg ikke, men det
ser ud til at ligge meget tæt på.. Det jeg synes er attraktivt ved denne
nye, er som nævnt størrelsen og IS.

Men ligefrem kaste ca. 12K efter den, det tvivler jeg nu på at jeg vil
gøre.. For de penge kan jeg få "storebror" til min L optik - f/2.8 + IS..
Hvilket fører mig til dit spørgsmål, jo det ER en lækker optik, L serien er
stærkt vanedannende, men de er også tunge og store, hvilket gør at man skal
have høje lukketider, stativ eller en form for støtte. Der er jo ikke IS i
min version, men det er så også der pengene spares.. Men, så snart man har
et roligt underlag, så laver det sq flotte billeder.

Tak for din kommentar af mit billede. Memory kortet fungerer perfekt

Mvh Ole C.

Fra : Carsten Christensen

Dato : 27-05-04 19:15

Hej igen

Ja jeg giver dig ret i at det er nok lige i overkanten for sådan en optik
"Det er jo ikke en L optik" !
Her står også lidt om den - ved ikke om det kan bruges
http://www.robgalbraith.com/bins/content_page.asp?cid=7-6451-6676
http://www.dpreview.com/news/0401/04012902canon70300do.asp

Mvh.