Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
moms på fototing fra norge
Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 26-05-04 20:34

Hej

Er der nogen der ved om man skal betale moms på brugte fototing købt i Norge
?

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Lars - 8210

Dato : 26-05-04 22:52

René Ernst Nielsen wrote:
> Hej
>
> Er der nogen der ved om man skal betale moms på brugte fototing købt
> i Norge ?

Husk lige at Norge er udenfor EU, så der kommer både told og moms.

Mvh

Lars

Fra : Format C:

Dato : 26-05-04 23:07

Hmmm.... er der ikke noget med brugte ting og moms? Eller er det tolden?
Synes bare at kunne huske man ikke skal fortolde/momse af
brugte møbler fra Ebay sendt fra USA? I could be wrong but...
Check told og skat hjemmesiden.

Mvh. Format C:

Fra : Martin K. R.

Dato : 26-05-04 23:12

"Format C:" <blaalyn(fjerndette)@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> Synes bare at kunne huske man ikke skal fortolde/momse af
> brugte møbler fra Ebay sendt fra USA? I could be wrong but...

T&S har engang fortalt mig, at det er ligemeget om ting er brugte eller nye.
Der er ganske vist et begreb der hedder 'brugtmoms', men det er kun til brug
for erhvervsdrivende der lever af at videresælge brugte ting.

Martin

Fra : Lars - 8210

Dato : 27-05-04 06:44

René Ernst Nielsen wrote:
> Hej
>
> Er der nogen der ved om man skal betale moms på brugte fototing købt
> i Norge ?

Prøv evt. at kikke her:

http://www.erhverv.toldskat.dk/display.asp?mode=2&o_id=137519&ov_id=74752

http://groups.google.com/groups?q=%22Indf%C3%B8rsel+fra+USA%22&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da

Måske kan de hjælpe.

Mvh

lars

Fra : Maj

Dato : 27-05-04 09:39

> Er der nogen der ved om man skal betale moms på brugte fototing købt i
Norge

Ifølge det store auktionshus Lauritz.com:
http://www.lauritz.com/artikler/artikler.asp?article_id=82&lang=1
Ved import fra Norge til et EU-land (eksempelvis fra Norge til Danmark) skal
der ifølge vores oplysninger fra Told og Skat påregnes følgende merudgift
ved import: Told 2,5% af hammerslag + fragt og 25% importmoms af hammerslag
+ fragt + told. Hertil skal lægges fortoldningsgebyr.

Ved indførsel af brugte biler fra andre lande end EU-lande skal der betales
told og moms.
Jf. http://www.bilnet.dk/afgift-brugte.htm
...... men IKKE hvis:
En brugt bil kan indføres told- og momsfrit som flyttegods, hvis du har ejet
og benyttet bilen de seneste 6 måneder. Som dokumentation skal fremlægges et
udenlandsk registreringsbevis. Du skal desuden dokumentere, at du har boet
uden for EU i en sammenhængende periode på mindst 12 måneder.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-05-04 09:40

"René Ernst Nielsen" <virkerikke@nospam.nej> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der nogen der ved om man skal betale moms på brugte fototing købt i
> [...]
Hej René

Det kommer til at afhænge af, hvem du køber dem af. Køber du i en
forretning, så skal der tillægges moms o.s.v... Hvor det næppe vil blive
opkrævet, hvis det er en privat handel. Men der kan jo, i visse tilfælder
opstå tvivl om, om det virkeligt er brugte varer, hvis du forstår hvad jeg
mener. Men en reel handel med brugte varer, mellem private, slipper som
regel igennem, uden videre omtale.

M.V.H.....Benny..

Fra : Springmand

Dato : 27-05-04 20:33

> Er der nogen der ved om man skal betale moms på brugte fototing købt i
Norge
> ?

Prøv evt. i DK. FORBRUGER