Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dagens fuglebilleder.
Fra : ;o\)-max-

Dato : 26-05-04 20:31

FujiS2Pro - Sigma 800/5,6 monopod.
400iso ca.1000/5,6. -max-
http://www.amarzone.dk/26maj/index.htm?1

Fra : Martin Gleit

Dato : 26-05-04 20:41

kan bedst li billederne af den lille søde and...

Fra : ;o\)-max-

Dato : 26-05-04 20:46

"Martin Gleit"
> kan bedst li billederne af den lille søde and...

Ja jeg fik sku også skældud fordi jeg fotograferede
de slemme måger, apropo antastet under fotografering,
"jeg skulle hellere fotografere de søde ænder", hehe -max-

Fra : Erik W.

Dato : 26-05-04 22:24

"-max-" skrev i meddelelse
> Ja jeg fik sku også skældud fordi jeg fotograferede
> de slemme måger, apropo antastet under fotografering,
> "jeg skulle hellere fotografere de søde ænder", hehe -max-

Fine billeder! - Har du høstet dem på een dag?
Ællingen er nuttet, men scoopet synes jeg er de to maager i nærbillede. Jeg
ved ikke om fotofreaks kan acceptere at den bagerste måge er uskarp, men jeg
synes det giver en spændende effekt. Og der er masser af liv og stemning,
jeg kan næsten høre skrigene...

Mvh Erik

--
Kritik er yderst sundhedskadeligt for dig og dine omgivelser!
(Frit efter Sundhedsstyrelsen 2004 og Jesper Juul 1998)

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-04 21:00

> FujiS2Pro - Sigma 800/5,6 monopod.
> 400iso ca.1000/5,6. -max-
> http://www.amarzone.dk/26maj/index.htm?1

Flotte billeder, er lidt nysgerrig efter hvilket udstyr har du brugt da det
er nogle rimelige "close up" billeder
/Carsten

Fra : ;o\)-max-

Dato : 26-05-04 21:17

"alsingeren.dk" <spam mig ej snabela privat dot dk> skrev i en meddelelse

> "-max-" <ma22x3@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> >

> Flotte billeder, er lidt nysgerrig efter hvilket udstyr har du brugt da det
> er nogle rimelige "close up" billeder
> /Carsten

Svaret står lige over dit spørgsmål.. -max-

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-04 21:21

> Svaret står lige over dit spørgsmål.. -max-

Hvad er det lige man bliver blind på først
Må hellere finde blindestokken frem og stokke ind til sengen.
/Carsten

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 26-05-04 21:03

> FujiS2Pro - Sigma 800/5,6 monopod.
> 400iso ca.1000/5,6. -max-
> http://www.amarzone.dk/26maj/index.htm?1

Hejsa Max.
Det er nogle dejlige billeder du der har fanget. Jeg er helt vild med den
lille ælling der løber hen over vandet med vandplask omkring sig. Og så
synes jeg det er snyd, at dine svaner altid ser ud til at vil flyve, det vil
mine aldrig
MVH
Thomas

Fra : Mikael L. Jensen

Dato : 26-05-04 21:31

Thomas Pedersen wrote:
> [...]
> synes jeg det er snyd, at dine svaner altid ser ud til at vil flyve, det vil

Nu er det ikek fordi jeg vil spilel helt vildt klog, men det er da bare
et spørgsmål om at skræmme dem nok :)

Nå jeg vil flyve ind i seng.

MVH
Mikael

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-05-04 09:57

"Mikael L. Jensen" <LaageFjernMig@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er det ikek fordi jeg vil spilel helt vildt klog, men det er da bare
> et spørgsmål om at skræmme dem nok :)
>
> Nå jeg vil flyve ind i seng.
>
> MVH
> Mikael

Hej Mikael

Dum ide. Først og fremmest, er der ikke meget ved at fotografere en svane,
der flyver væk fra dig. For det andet, er det altså ikke lige helt sikkert,
at det er svanen der bliver skræmt, det kan nemt ende med, at det er dig,
der er på vild flugt fra svanen )... Men hvis du studerer svanen lidt,
så lærer du hurtigt, hvor, hvordan og hvornår, og kan derfor placere dig,
således at du befinder dig i en gunstig position, og nu kun behøver at
vente. Lige en god foranstaltning, når det er svaner, så lad være med at
gemme dig, men vær der i god tid, og opfør dig roligt og behersket, og
ellers bare rimeligt normalt. Svaner er ikke bange for mennesker. Har de
små ællinger, så bliv væk, hvis ikke svanen vil have dig der, og du vil ikke
være i tvivl, om du er velkommen eller ej )...

M.V.H.....Benny..

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 27-05-04 10:26

> [...]
ikke
> være i tvivl, om du er velkommen eller ej )...

Jeg er helt enig med dig, Benny. Man ved hvornår man har krydset grænsen
for, hvor tæt man skal komme på Men det gælder jo for de fleste fugle,
at man bare skal være rolig omkring dem og ellers bare passe sig selv. Jeg
har faktisk haft gode oplevelser når jeg har været ude og fiske karper. Der
plejer jeg at sove ved søen, og om morgenen er fuglene blevet vant til at
man er der og de kommer helt tæt på, ind i mellem sidder de ligefrem på
stangen og kigger på en

Fra : ;o\)-max-

Dato : 27-05-04 10:46

"Thomas Pedersen" <sass@"Sletdette"mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> plejer jeg at sove ved søen, og om morgenen er fuglene blevet vant til at
> man er der og de kommer helt tæt på, ind i mellem sidder de ligefrem på

Ja det lyder sku dejligt at have sådan en lille een siddende på
stangen når man vågner, det vil vi godt se et billede af..)-max-

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 27-05-04 11:45

Jeg
Der

> Ja det lyder sku dejligt at have sådan en lille een siddende på
> stangen når man vågner, det vil vi godt se et billede af..)-max-

Jeg skal nok få lavet et i sommerferien, nu skal de der dælens eksaminer
lige overståes først, så bliver der tid til det andet, som er MEGET sjovere

Hygge herfra
Thomas

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-05-04 11:18

> [...]
> plejer jeg at sove ved søen, og om morgenen er fuglene blevet vant til at
> man er der og de kommer helt tæt på, ind i mellem sidder de ligefrem på

Hej Thomas

Naturen er et dejligt sted. Desværre er der bare nogle mennesker, der ikke
har fundet den anvendelig til andet, end at smide deres affald i.

Så jeg prøver igen denne lille opfordring. Hvis vi nu alle, hjælper 3
stykker affald, hen i den dertil ventende affalds spand, så ville vi efter
ganske få uger, skulle bruge hele dagen, på at finde vores 3 stykker affald.

M.V.H.....Benny..

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 27-05-04 11:48

> [...]
> stykker affald, hen i den dertil ventende affalds spand, så ville vi efter
> ganske få uger, skulle bruge hele dagen, på at finde vores 3 stykker

Hej Benny.

Jeg må indrømme, at jeg ind i mellem føler mig flov over at være lystfisker.
Jeg hader at se, hvordan der er smidt øldåser, fiskesnøre og andet skidt i
naturen ved de søer jeg fisker ved. Jeg fjerner det jeg ser, men det er jo
desværre skruen uden ende.
Men jeg bakker op om dit forslag, og man må da håbe, at vi kan få lært de
kommende generationer, hvordan man bør behandle naturen.

MVH
Thomas

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-05-04 12:39

> [...]
> Men jeg bakker op om dit forslag, og man må da håbe, at vi kan få lært de
> kommende generationer, hvordan man bør behandle naturen.

Hej igen Thomas

Vil det sige, du betragter de nuværende som håbløse

M.V.H.....Benny..

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 27-05-04 13:41

> Hej igen Thomas
>
> Vil det sige, du betragter de nuværende som håbløse
>
> M.V.H.....Benny..

Hej igen igen

Jeg vil nu ikke generalisere så groft. Men lad mig blot sige, at der er
brodne kar i alle generationer, nogle har flere end andre Nej, spøg til
side. Det er selvfølgelig fåtallet der ødelægger det for de fleste, og jeg
er da selv ikke en engel, det skal jeg da være den første til at indrømme.

MVH

Thomas

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-05-04 20:51

Som her: http://www.fotolog.dk/archives/000093.html

--
-Jens B.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 27-05-04 10:43

"Benny Mortensen"

> [...]
> små ællinger, så bliv væk, hvis ikke svanen vil have dig der, og du vil ikke
> være i tvivl, om du er velkommen eller ej )...

Det er nemlig rigitigt Benny - har lavet et langt billede fra
en start, det vigtigste i denne sammenhæng er det første
billede, hvor svanerne sidder med lang lige hals, altid et
signal til at der snart sker noget.. -max-

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 27-05-04 12:01

> [...]
> billede, hvor svanerne sidder med lang lige hals, altid et
> signal til at der snart sker noget.. -max-

Fede billeder og en informativ serie, der netop viser det du siger. Det må
jeg jo hellere til at holde øje med. Tak for lektionen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-05-04 12:19

> [...]
> billede, hvor svanerne sidder med lang lige hals, altid et
> signal til at der snart sker noget.. -max-

Hej igen Max

Ja man kan hvad man vil. Det er jo blevet noget skønnere i disse digitale
tider, hvor man bare kan skyde, og sortere sagerne bagefter. Nogle er bare
så heldige, at have udstyret i orden, og derfor kan sidde på lang afstand og
udnytte de fordele som det indebærer. De får også rigtigt god tid, til at
sidde og gruble over livets små mysterier. Andre er knap så heldige, og kan
kun dække et relativt begrænset område, med deres sparsomme udstyr. De må så
ty til andre midler. De må rotte sig sammen, med nogle andre, som også kun
kan dække et begrænset område, så de på denne måde også kommer til at dække
et stort område. De skal måske være 10 mand, for at lave den serie som du
lavede alene, men den eneste ulempe der er ved det, er at kaffeudgifterne
stiger voldsomt, men man kommer helt sikkert til at leve sjovere. Man skal
ikke ærgre sig over de billeder, som man ikke kan tage, men koncentrere sig
om dem man kan tage. Så kan man altid udvide udstyret i takt med, hvad ens
interesse og økonomi syntes er passende. Idag er det rimeligt nemt, at
anskaffe, selv ret så avanceret udstyr, til ganske små penge. Det er måske
ikke digitalt, eller topmoderne, men det virker. Det er i øvrigt en af de
ting, som jeg elsker ved dine billeder Max. Man kan ane den, somme tider,
næsten barnlige glæde du føler, ved at vise dine billeder frem, og man kan
næsten føle, hvordan der løber en varm strøm igennem dig selv, medens du
tager dem. At du så også tager nogle pokkers flotte billeder, det skal jeg
nok lade være med at brokke mig over .

M.V.H.....Benny..

Fra : ;o\)-max-

Dato : 28-05-04 09:09

"Benny Mortensen"
> [...]
> tager dem. At du så også tager nogle pokkers flotte billeder, det skal jeg

Hva er det med den kaffe - syns der er flere det mener jeg ska
drikke mere kaffe, jeg har en øl i vesten som jeg åbner og tager
en tår af når jeg tror jeg har fået et skarpt billede, og den holder
så en time eller to. Hm, idag vil jeg sku prøve at tage kaffe med.
Men du har ret Benny, man er blevet barnlig igen, og sjovt som
man ser fuglefolk over alt, hvor man aldrig har lagt mærke til dem
tidligere, eller måske er der lidt trend i det? Eller (gys) er det noget
der kommer med alderen, hehe.. -max-

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-05-04 12:17

> "Benny Mortensen"

Snip en masse

> [...]
> man ser fuglefolk over alt, hvor man aldrig har lagt mærke til dem
> tidligere, eller måske er der lidt trend i det? Eller (gys) er det noget

Nej den med kaffen, var jo de mange, som rottede sig sammen, for at dække
det område, som du dækker alene.
Det skal bruges, når man skal til at se de billeder man har taget. Også dem,
hvor kanon fotografen gik på røven i vandet ...
Men disse fuglemennesker har altid været der. Førhen gik de bare med
kikkert. Det var alle dem du troede, havde problemer med at finde vej, og
var skrækkeligt nærsynede ..
Det er vel også blevet en del billigere, at anskaffe sig lidt mere end et
pocket kamera, så det har vel også hjulpet. Men alderen spiller vel også en
stor rolle. Man giver sig mere tid til at nyde naturen. Om det så er fordi
der er blevet mindre af den, så vi er holdt op med at tage den for givet,
det kan jeg ikke svare på. Men jeg ved da, det irriterer mig grænseløst, at
bygherrer ikke kan tåle at se et stykke jord, uden der skal bygges der, så
det er nok lidt i den retning.

M.V.H.....Benny..

Fra : ;o\)-max-

Dato : 26-05-04 21:30

"Thomas Pedersen"
> [...]
> synes jeg det er snyd, at dine svaner altid ser ud til at vil flyve, det vil

Ja de er søde de små speedbåde.. Hvis du nu husker at tage
kamera med når du tager på tur, kan det jo være at du kan
fange en flyvende svane, idag var de meget flyveglade, jeg ved
ikke om det er vejret eller bare årstiden, men nogen dage er bare
bedre end andre.. -max-

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 26-05-04 22:03

> [...]
> fange en flyvende svane, idag var de meget flyveglade, jeg ved
> ikke om det er vejret eller bare årstiden, men nogen dage er bare

Ja, I har jo ret begge to. Man kan selvfølgelig skræmme dem op, men i den
sø, hvor jeg tager billeder af dem, ender det som regel med at det er mig
der bliver skræmt væk Efter at have mistet mange billeder pga. manglende
kamera, så overvejer jeg efterhånden at sove med det
Jeg må jo bare bruge noget mere tid ved søerne, nu har jeg også fundet min
fiskestol frem, så kan man jo sidde lidt mageligt imens Og vejret har da
sikkert en betydning for flyveaktiviteten, man kunne da forestille sig, at
de føler sig mere trykke ved overskyet vejr

Hygge herfra
Thomas

Fra : Alex W

Dato : 26-05-04 21:58

> FujiS2Pro - Sigma 800/5,6 monopod.
> 400iso ca.1000/5,6. -max-
> http://www.amarzone.dk/26maj/index.htm?1

Flotte billeder Max
Du må fange en hejre der napper en fisk næste gang du er ude ...
Jeg syntes altid at den er svær at komme nær nok

Fin Rap nr 23

/Alex W

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 26-05-04 22:05

"Alex W" <alex@(slet)skriverstuen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Du må fange en hejre der napper en fisk næste gang du er ude ...
> Jeg syntes altid at den er svær at komme nær nok

Jeg er helt enig med dig Alex, det lader til at de er nemmere at skræmme væk
end at få billeder af

Fra : ;o\)-max-

Dato : 26-05-04 22:23

> [...]
> Du må fange en hejre der napper en fisk næste gang du er ude ...
> Jeg syntes altid at den er svær at komme nær nok

Tak Alex - Ja, problemet med Hejrene de kan stå og
glo forever, og lige når man er uopmærksom en
brøkdel af et sekund har de fanget og ædt en fisk,
de er ret irreterende at fotografere, men flotte er de
jo - det der med at komme tæt på har jeg ikke problemer
med, dem vi har her er ret vant til mennesker.. -max-

Fra : Alex W

Dato : 26-05-04 23:07

> [...]
> jo - det der med at komme tæt på har jeg ikke problemer
> med, dem vi har her er ret vant til mennesker.. -max-

Jeg troede at du var en sportsmand, og ikke lod dig gå på af den slags
bagateller ...
Tag en kande kaffe med næste gang ... Hvor er det i øvrigt der er sådan et
fugleliv ??
Stadig på amager ??

/Alex W

Fra : ;o\)-max-

Dato : 28-05-04 09:13

"Alex W"

> [...]
> bagateller ...
> Tag en kande kaffe med næste gang ... Hvor er det i øvrigt der er sådan et

Hehe - ja sportsmand, kaffe hmjae muligvis, øl er også godt. -max-

Fra : N/A

Dato : 26-05-04 22:31

Fra : ;o\)-max-

Dato : 26-05-04 22:31

"Erik W." <erik.w@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> synes det giver en spændende effekt. Og der er masser af liv og stemning,
> jeg kan næsten høre skrigene. Der er ikke lyd på vel?

Alle billederne, undtaget et af ældingen i græsset, er fra i morges,
der var meget liv idag, den lille mørke har jeg kaldet Stær, men
det er jeg ikke sikker på, måske nogen ved bedre:
http://www.amarzone.dk/26maj/staeren.htm
Jeg er selv glad for den skrigende måge.. )-max-

Fra : Nybegynder

Dato : 27-05-04 17:09

Vildt flotte fuglebilleder.

Hvor mange gange optisk zoom er der på dit kamera.

Hvad ca. koster sådan et udstyr som kan tage sådanne fremragende fugle
billeder. ?

Fra : Thor

Dato : 27-05-04 19:30

> FujiS2Pro - Sigma 800/5,6 monopod.
> 400iso ca.1000/5,6. -max-
> http://www.amarzone.dk/26maj/index.htm?1

Meget flotte billeder!
Og den gråstrubede lappedykker er endda da ikke helt almindelig!
Hvor har du taget billederne?

mvh Thomas Riedel

Fra : ;o\)-max-

Dato : 28-05-04 04:59

"Thor"
> "-max-"
>
> Meget flotte billeder!
> Og den gråstrubede lappedykker er endda da ikke helt almindelig!
> Hvor har du taget billederne?
>
> mvh Thomas Riedel

De er fra amar' vold..
Ja den lappedykker, har ikke set den før, men nu sidder den på
rede, så det vil jeg prøve at følge. Fik et billede af blishøne med
unger, de ligner små indianere med krigsmaling i hovedet. -max-

Fra : Nybegynder

Dato : 28-05-04 05:52

> [...]
> rede, så det vil jeg prøve at følge. Fik et billede af blishøne med
> unger, de ligner små indianere med krigsmaling i hovedet. -max-

Jeg elsker sådanne naturbilleder med fugle eller dyr. De er imponerende og
vanvittig flotte.

Max, hvor mange optisk zoom er der på dit kamera ?

Hvad beløb står sådan et udstyr ca. i ?

Fra : ;o\)-max-

Dato : 28-05-04 06:12

"Nybegynder"

> Jeg elsker sådanne naturbilleder med fugle eller dyr. De er imponerende og
> vanvittig flotte.
>
> Max, hvor mange optisk zoom er der på dit kamera ?
>
> Hvad beløb står sådan et udstyr ca. i ?

Jeg har ikke brugt zoom til disse billeder, de er taget med
enten en 500mm/bl4,5 eller 800mm/bl5,6..

Hvis du skal igang og bruger Canon, vil jeg foreslå en
100-400 L IS USM eller den meget fine 400/5,6 L USM
de ligger vel i 10-14k kr klassen.
Eller du kan overveje en Sigma 50-500mm, jeg har set
fornuftige resultater fra den. Den Sigma 500/4,5 jeg bruger
koster ca. 21k kr. og den er alle pengene værd, de laver den
vidst ikke mere, fordi folk hellere vil ha' zoom. -max-

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-05-04 08:30

> [...]
> rede, så det vil jeg prøve at følge. Fik et billede af blishøne med
> unger, de ligner små indianere med krigsmaling i hovedet. -max-

Hej Max

Ja det er heldigt at de for det meste er lidt sky, for det er næsten ikke
til at lade være med at grine når man ser dem. Jeg havde nu ellers glædet
mig, de havde sådan en flot sol på kortet igår, men det kniber da lidt med
at få øje på den nu... Nå ja, jeg er jo også knapt stået op. Jeg har en
irriterende skabning ( Kærnebider ) ude i min have, som har en eventyrlig
evne til at gemme sig, sådan at man lige netop ikke, kan komme afsted med at
få et billede. Men idag tror jeg, at jeg skal ud og se om foden kan bære.
Jeg har nærmest været braklagt i 14 dage. Bare fordi man ikke kan finde ud
af at dappe hen over et jævnt stuegulv ..

Den Dappelykker må du altså ud og kigge på. Hold os endelig underrettet om,
hvordan de trives. Men hold gang i strømmen, så håber jeg, når vi mødes, at
jeg har to kælderkolde i lommen.
Så håber jeg, når tiden kommer, at du får et, hvor hun leger havnerundfart,
som du vil dele med os..

M.V.H.....Benny..

Fra : ;o\)-max-

Dato : 28-05-04 11:35

"Benny Mortensen"
> [...]
> jeg har to kælderkolde i lommen.
> Så håber jeg, når tiden kommer, at du får et, hvor hun leger havnerundfart,

Hehe - eller jeg mener surt med foden, og så hjælber det jo
heller ikke på humøret hvis man har en kernebider der ikke
vil optræde uden for vinduet. Jeg har et par krykker fra sidst
jeg snublede, dem ka' du låne, så du selv kan kigge forbi og
opleve alle de nye ældinger. Det er et stort baby party der ude,
så et par kælderkolde lyder godt..-max-

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-05-04 12:31

> [...]
> jeg snublede, dem ka' du låne, så du selv kan kigge forbi og
> opleve alle de nye ældinger. Det er et stort baby party der ude,

Ja den er godt nok ikke samarbejdsvillig, den er sgu altid hovedløs. Men nu
må vi jo se om det lykkes. Nu har den gemt sig rigtigt godt idag, der har
jeg slet ikke set den. Men i sidste måned havde vi en masse Kvækerfinker,
og en lille flok Grønsiskner. hvis der ikke havde været så pokkers langt,
så var jeg kommet for længe siden. Men uheldigvis så ligger Limfjorden jo
ikke lige i nærheden af Ama'r vold ... Så det må vi nok have tilgode et
par dage endnu. Ja jeg tror ikke jeg har været på Amager, siden vi byggede
Lynetten, og det er vist lige et par dage siden ..

M.V.H.....Benny..

Fra : ;o\)-max-

Dato : 29-05-04 11:40

Benny Mortensen"

> [...]
> jeg har to kælderkolde i lommen.
> Så håber jeg, når tiden kommer, at du får et, hvor hun leger havnerundfart,

Blishøne ælingen er her:
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1245186
Billedet kunne være bedre, forhåbentlig får jeg en chance
mere en dag med bedre lys. -max-

Fra : Henrik Cichosz

Dato : 27-05-04 20:00

> FujiS2Pro - Sigma 800/5,6 monopod.
> 400iso ca.1000/5,6. -max-
> http://www.amarzone.dk/26maj/index.htm?1

Hej det er rigtig gode billede ællingen er da sød, men hejre billedet det er
kanon
foresten hvad med din FujiS2Pro er du helt tilfreds med den, sådan en står
på min ønskeseddel.
mvh H Cichosz

Fra : ;o\)-max-

Dato : 28-05-04 09:12

"Henrik Cichosz"

> [...]
> kanon
> foresten hvad med din FujiS2Pro er du helt tilfreds med den, sådan en står

S2'ern er endnu ikke faldet så meget i pris, så jeg syns den er
for dyr i forhold til feks. Nikon D70. Den kan lave fantastiske
billeder, men imo er den ikke noget action kamera, jeg syns
tit jeg mangler mere end de ca. 3b/sek. Den har tre store svagheder,
den bruger 2 forskellige slags batterier AA og CR123, det problem
har jeg løst det med et modificeret nikon håndtag, så den nu bruger 8AA
batterier, det er mange.. Den anden svaghed er Fuji's egen software
til at konvertere RAW, det er håbløst og skal købes seperat, ca.1200kr.
Og den har flash sync ved 1/125s, den nye D70'er kan gå op til 1/500s
og det betyder du vill kunne bruge fill flash på nogle natur billeder, hvis
man har lyst til det.
Fordele, det kan bruge gamle nikon flash feks. sb-24, så der sparer man
en del. Det laver store filer raw 11mb (Fujis interpolerede system), Firewire,
og x-sync.. Flotte billeder med lidt mere photoshop arbejde end feks d1x. -max-