Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Forsvundne billeder
Fra : Henrik Hansen

Dato : 25-05-04 10:38

Hej NG

I forbindelse med "hovedrengøring" på min ene harddisk, der hvor jeg
opbevarer mine billedfiler. skete der en "katastrofe" idet jeg pludselig
ikke kunne se partionerne. Drevet ses nu som et samlet drev i stedet for
flere partioner, og det værste er at jeg får en fejlmeddelelse "drevet er
ikke formateret, skal det formateres nu?", og ikke kan åbne og/eller se
indholdet.

Jeg har prøvet med et program der hedder "GetDataBack for NTSF" men mine RAW
filer kan tilsyneladende ikke findes.

1000 kr. spørgsmålet er nu, er der nogen der har prøvet noget lignende
og/eller har et forslag til et bedre program? Jeg har set at der er
specielle foto rednings programmer.

På forhånd tak

Henrik

Fra : ha

Dato : 25-05-04 10:47

Henrik Hansen wrote:
> [...]
> drev i stedet for flere partioner, og det værste er at jeg får en
> fejlmeddelelse "drevet er ikke formateret, skal det formateres nu?",

Der er måske noget du kan bruge på
http://www.partitionsupport.com/utilities.htm
jeg ved han tidligere har hjulper mange med mistede partitioner.

/ha

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 25-05-04 10:51

"Henrik Hansen" <henrikhhansenfjern@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 1000 kr. spørgsmålet er nu, er der nogen der har prøvet noget lignende
> og/eller har et forslag til et bedre program? Jeg har set at der er

Hej

Jeg ville stille spørgsmålet i en gruppe omhandlende EDB, der sidder nok en
nørd der måske kan hjælpe, men stop alle forsøg på at famle i blinde, og
vent på nørden !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Hans Joergensen

Dato : 25-05-04 10:55

Henrik Hansen wrote:
> [...]
> flere partioner, og det værste er at jeg får en fejlmeddelelse "drevet er
> ikke formateret, skal det formateres nu?", og ikke kan åbne og/eller se

Du skal sgu helvede satan huske at tage backup! (beklager tonen, men
det skal du!:)

> [...]
> 1000 kr. spørgsmålet er nu, er der nogen der har prøvet noget lignende
> og/eller har et forslag til et bedre program? Jeg har set at der er

Først, skal du sørge for at der ikke bliver skrevet noget på den
harddisk før du har prøvet alt, du skal sørge for at de programmer
du bruger skriver de fundne filer(hvis du finder nogle) bliver
skrevet på en anden harddisk.

Hvis det er sådan, at det kun er partitionerne der er forsvundet, og
disken ikke er blevet formatteret bagefter, så har jeg selv brugt et
smart lille Linux-program der hedder Gpart til at genskabe en tabt
partitiontabel.

I fald du har mod på at prøve gpart, så hent et rescue-cd image som
fx. dette: http://freshmeat.net/projects/speakimage/

Boot på det, start gpart med 'gpart /dev/DEVICE'

DEVICE er navnet på den harddisk du skal have fat i, den burde du
kunne finde ved at skrive 'dmesg |grep hd' eller noget.

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-05-04 10:59

Altså Hans

Du ved jo godt, at rigtige mænd ikke tager Back-ups - De græder bare tit

M.V.H.....Benny..

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 25-05-04 11:17

"Henrik Hansen" skrev
> [...]
> indholdet.
>
> Jeg har prøvet med et program der hedder "GetDataBack for NTSF" men mine

Inden du bruger værktøjer som ændrer data på din dårlige harddisk,
så lav en disk backup på en god harddisk v.h.a. af et værktøj som kan klone
disken.
(F.eks. diskclone værktøjer fra harddisk fabrikanten ( typisk gratis),
Norton Ghost, Artemis TrueImage etc.)

På den måde kan du forsøge dig frem, men altid gå tilbage til udgangspunktet
og prøve påny efterhånden som du får flere oplysninger.

Prøv også at stille spørgsmålet i nyhedsgruppen

http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&group=24hoursupport.helpdesk
som kan skrives i v.h.a. Google

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Aslan

Dato : 25-05-04 12:47

Henrik Hansen wrote:

> 1000 kr. spørgsmålet er nu, er der nogen der har prøvet noget lignende
> og/eller har et forslag til et bedre program?

Jeg har tidliger haft stor succes med at hente data fra "crashede" harddiske
med dette program EasyRecovery Pro 6.03.

En "demo" kan hentes her http://kickme.to/FOSI ca. halvt nede på siden.
Ignorer venligst de frysende damer på siden

Fra : Lars Espen Hanssen

Dato : 25-05-04 13:16

Hei Henrik,

Først av alt: IKKE GJØR NOE!!!!!!

Så ville jeg tatt kontakt med disse: http://www.vogon.dk

Det er en venn av meg som er Adm. dir der for Norge/Sverige og Danmark. Han
holder til i Oslo og kan nåes på telefon +47 23 37 14 00 - Tom Sjølie er
hans navn.

Lykke Til!!

Lars Espen Hanssen
Oslo, Norge

Fra : Lars Espen Hanssen

Dato : 25-05-04 13:23

Forresten.. det var svar på ditt 1.000,- kroners spm. Hvordan vil du sende
pengene?

Lars