Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Genopladelige batterier
Fra : /Ole

Dato : 25-05-04 10:02

½øjs@

Jeg har et ret strømkrævende Dantax SX-4100Z3 (ja jeg ved det godt, ikke
verdens bedste, men fint til mit brug) og jeg skal ud og kikke efter
genopæadelige batterier og lader. Hvad skal jeg kikke efter, og især undgå?

Jeg er ret blank på det område.

/Ole

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 25-05-04 10:16

/Ole wrote:

> Jeg er ret blank på det område.

Det er et hyppigt stillet spørgsmål, derfor er vi nogen som ved
fælles hjælp har lavet et FAQ om emnet.

http://www.photo-gallery.dk/side-08.htm

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 25-05-04 10:18

"/Ole" <ole_ryoFJERN@DETTEHERstofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> verdens bedste, men fint til mit brug) og jeg skal ud og kikke efter
> genopæadelige batterier og lader. Hvad skal jeg kikke efter, og især

Hej

Køb mærkevare batterier, og en intelligent lader der måler på hvert enkelt
batteri under opladning, så smadre man ikke et batteri der ved en fejl
oplades to gange.
En sådan lader kan også få gamle slappe celler lidt op på dupperne igen, da
der for det meste er en "optimeringsfunktion" indbygget.

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-05-04 11:15

> [...]
> verdens bedste, men fint til mit brug) og jeg skal ud og kikke efter
> genopæadelige batterier og lader. Hvad skal jeg kikke efter, og især

Hej Ole

Umiddelbart har jeg kun haft dårlige erfaringer med de gamle typer Uniross.
De nye typer har jeg ikke prøvet, men jeg kender da folk som har købt dem,
og er godt tilfredse. Men som andre nævner, en god lader er ikke at
foragte. Men køber du de bedste og mest avancerede ladere, skal du sørge
for at batterierne er i samme standard, da de fleste rigtigt gode ladere,
også er hurtige ladere, og derfor lader ret kraftigt, og det vil de fleste
billige batterier ikke nødvendigvis være glade for. Men F.eks en Minwa 5798
og 4 eller 8 Stk Panasonic 2100 Mah ville være et godt begyndersæt, og til
ca Kr 3 - 400,- afhængigt af, om du vælger 4 eller 8 batterier. Bruger du
mange batterier, er Energy 8 eller 16 måske mere relevant, men selvfølgelig
også lidt dyrere i anskaffelse. Alt som jeg har nævnt her, kan ses og købes
www.batterier.dk

M.V.H.....Benny..

Fra : Thorkild Møller Bert~

Dato : 25-05-04 11:57

> [...]

>brug) og jeg skal ud og kikke efter
>genopæadelige batterier og lader.
>Hvad skal jeg kikke efter, og især undgå?

Jeg bruger

CAMELION BC0658UF HURTIGLADER
<http://www.haraldnyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr=96
14&n=60105>

CAMELION NIMH AA 2000MAH 4 STK
<http://www.haraldnyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr=23
09&n=60105>

Det virker meget godt, og holder strøm meget længe på et Canon A70.

Jeg kan ikke anbefale CAMELION STIKLADER MW8168GS fra Harald Nyborg
da
den ikke kan få ordentlig kontakt til batterierne. De rasler næsten
ud
af laderen.

/Thorkild