Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kvalitet på FujiColor CD
Fra : Troels Blum

Dato : 24-05-04 22:16

Hej Alle,

Jeg er ny i gruppen, og har lige et par spørgsmål.

Jeg holdte for nylig en fest, og købte i den anledning nogle
engangskamera - for at få dækket hele festen.
Jeg fik følgende fremkaldt filmne både på papir, og digitalt (FujiColor
CD). Kvalitente havde jeg ikke ventet var super - givet at det er
engangskamera vi taler om.

Det der overrasker mig er: Mængden af støj på de digitale billeder!
Selv de billeder der er kniv skarpe på papir er der meget støj på på
de digitale. Og de papir billeder der lidt grumsede er hel håbløse i
digital version.

Er der nogen der har oplevet noget ligende? Jeg må sige at jeg er meget
skuffet - De digitale billeder er brugelige.

Jeg går og overvejer at købe en film scanner - da familien ligger inde
rigtig mange gammeldaws billeder - selv er jeg først started med at tage
billeder i den digitale alder
Hvis og når jeg køber en sådan; kan jeg så forvendte at scanne mine
engangskamerabilleder i en bedre kvalitet?
I øvrigt er jeg noget overrasket over billederne på CDerne ligger i ca
1000x1500 Jpeg komprimeret til ca 4-500 Kb. Jeg havde umiddelbart
forventet noget bedere - men på den anden side med al den støj

Kan man ikke forvente mere eller skal jeg klage?

MVH
Troels

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 25-05-04 10:23

"Troels Blum" <troels@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forventet noget bedere - men på den anden side med al den støj
>
> Kan man ikke forvente mere eller skal jeg klage?

Hej

Du kan da starte med at få fotohandlerens forklaring på fænomenet, men som
udgangspunkt er et negativ fra et engangskamera nok ikke det bedste.

--
Venlig hilsen / Best regards