Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
RE : René Asmussen/Fotobasen
Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 24-05-04 21:15

news:40B1B486.3050108@niels-ebbesen.net...

> Fotoudstyr er på forsikringsselskabernes top-5 liste over det der
> stjæles mest, og sagkundskaben regner med, at over 30% af det
> fotogrej der handles Internettet er hælervarer, så det var vel ikke
> spor useriøs, at jeg spurgte om du foretog koster-tjek af det
> udstyr, som du formidler salg af.

Du er snot dum, tror du at 30% af det udstyr der sælges i
dk.marked.privat.foto er stjålet, det er dine "venner" og "fotograf"
kolleger du angriber.

Og har du ikke også forsøgt at sælge et Leica kamera i selv samme gruppe,
var det også stjålet, det er der da åbenbart stor sandsynlighed for at det
var. (din egen måde at konkludere på)

> Og det er vel temmelig naivt at stole på folks blå øjne og
> forsikringer om, at det udstyr de vil sælge er ikke er stjållent.

Folk som dig tæres heldigvis op indefra, så vi skal nok ikke døje så meget
med dig, prøv for helvede da at vende bøtten og forestil dig at det
udstyr der sælges i grupperne og på min hjemmeside er de 70% der ikke er
stjålet.
Jeg vil så for øvrigt våge den påstand at det er løgn det du siger med de
30%.
I det hele taget vil du hvis du ændre din adfærd til det positive, kunne få
et bedre omdømme. Det vil også kunne give dig et bedre og længere liv i fred
og harmoni med dine omgivelser.

Og til slut, har du kendskab til, eller har du af andre hørt noget konkret
om at jeg formidler stjålet fotoudstyr, jeg vil have et konkret svar, ja
eller nej ?

Snak ikke uden om, men svar bare ja eller nej, og hvis du ikke svarer, så er
du jo den vatpik som jeg tror du er.

OBS.:

Hvis du selv kunne se dine dårlige sider, ville du straks ændre adfærd,
fejlen er bare at det kan du ikke.
Hvad er det nu de kaldes dem der ikke kan det ?

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : ;o\)-max-

Dato : 24-05-04 21:32

"www.analogfoto.dk
$1@news.dansketelecom.com...
> [...]
> fejlen er bare at det kan du ikke.
> Hvad er det nu de kaldes dem der ikke kan det ?

Du havde fremstået stærkere og som en større mand hvis du
ikke havde postet den smøre.. Alas skaden er sket og du har
tabt mere end du har vundet.. -max-

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 24-05-04 21:46

> Du havde fremstået stærkere og som en større mand hvis du
> ikke havde postet den smøre.. Alas skaden er sket og du har
> tabt mere end du har vundet.. -max-

Hej

Det er bare svært at sidde stille og blive beskyldt for at formidle stjålet
udstyr, og hvis han så bare ville fortælle om han har noget at have det i !

Jeg ved at han ikke kan sætte en finger på noget jeg har med at gøre !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 24-05-04 22:02

www.analogfoto.dk / L Langgaard wrote:

> [...]
>
> Jeg ved at han ikke kan sætte en finger på noget jeg har med at gøre !

Du lider vist af tvangsneuroser, du er ikke blevet beskyldt for
noget som helst, jeg har en gang for lang tid siden spurgt, om du
lavede koster-tjek på det brugte fotoudstyr der er til salg på din
hjemmeside...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 25-05-04 09:57

> [...]
> noget som helst, jeg har en gang for lang tid siden spurgt, om du
> lavede koster-tjek på det brugte fotoudstyr der er til salg på din

Igen taler du om noget du ikke ved noget om, begrebet "neurose" bortfaldt i
1994 da ICD-10 Diagnosesystemet blev indført i Danmark.

Og svar så, har du et konkret eksempel på dine beskyldninger, ja eller nej.

Intet svar betegner jeg som et nej, det vil sige at du overhovedet ikke
havde nogen grund til at gå til politiet, men gjorde det alligevel hvorfor ?

Jeg har den meddelelse på en gammel disk, hvori du selv skriver at du har
været ved politiet.

Slut herfra da diskussionen er OT.

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : patrick

Dato : 25-05-04 18:49

> Igen taler du om noget du ikke ved noget om, begrebet "neurose" bortfaldt
> 1994 da ICD-10 Diagnosesystemet blev indført i Danmark.

> Venlig hilsen / Best regards
> Leif Langgaard. E- Mail: langgaard@klarupnet.dk
> Køb og salg af brugt fotoudstyr: www.analogfoto.dk
> Jeg samler på kameraer og fotoudstyr, har du noget ?

Strengt taget bortfaldt begrebet vel ikke i 1994, blot udgik det som en
diagnose i Danmark. Begrebet kan Niels Ebbesen vel sagtens bruge, selvom det
han nok egentligt mener, er at du lider af persekutoriske
vrangforestillinger.

Om det dog er tilfældet skal jeg dog ikke kunne afgøre

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 25-05-04 19:45

"patrick" <patricknospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Om det dog er tilfældet skal jeg dog ikke kunne afgøre

Forfulgt og forfulgt, det er vel så meget sagt, men hvem ville ikke reagere,
hvis det ligesom blev antydet at man f.eks solgte narko til børn, stjålet
fotoudstyr eller det der var værre !
Og at "manden" (devaluerende) vil ikke svare ja eller nej, på det simple
spørgsmål, om han har konkret viden om at jeg har formidlet varmt
fotoudstyr.
Han vil bare lave rav i den for derefter at glide af som en ål i budding
--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-04 19:56

On Tue, 25 May 2004 20:44:45 +0200, "www.analogfoto.dk / L Langgaard"
<langgaard@klarupnet.dk> wrote:

> [...]
>fotoudstyr.
>Han vil bare lave rav i den for derefter at glide af som en ål i budding

Det var noget anderledes da en anden kaldte ham "den gamle mand på
legepladsen" her:
http://www.fotokritik.dk/?x=/forumvis.html_id3=2917&fid=9 (indlæg 80
og frem)
Da truede han både med injurier og alt mellem himmel og jord.

Jo, der er forskel på i hvilken ende af en flamewar man står :)

/Alex

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 25-05-04 20:20

<Alex Linaa> skrev i en meddelelse
> [...]
> Da truede han både med injurier og alt mellem himmel og jord.
>
> Jo, der er forskel på i hvilken ende af en flamewar man står :)

Hej

Sidst jeg blev angrebet (samme emne) af ham, var det så galt at jeg fik
(flere) personlige mails fra nogle han også havde pisset på, de tilbød at
hjælpe med at få ham til at "forstå", over en kop kaffe i Ølstykke, men jeg
takkede nej, da det er under mit niveau, og jeg måtte oven i købet overtale
andre til ikke at lave nogle overilede handlinger.
--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 25-05-04 20:38

> [...]

> hvis det ligesom blev antydet at man f.eks solgte narko til børn, stjålet

Ja du må dælme føle dig forfulgt, for du kan ikke udpege et eneste
indlæg, hvor jeg har ytret, at du handler hælervarer...!

Det er din egen meget livlige fantasi der er på spil, det er faktisk
dig der beskylder mig for at ha' udtalt noget, som du slet ikke har
belæg for at påstå...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole C

Dato : 24-05-04 22:30

"www.analogfoto.dk / L Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en
meddelelse news:c8tmq5$17mc$1@news.dansketelecom.com...

> [...]
> Køb og salg af brugt fotoudstyr: www.analogfoto.dk
> Jeg samler på kameraer og fotoudstyr, har du noget ?

Hvorfor melder du ikke bare ham Niels til Politiet for Injurier..? At
beskylde folk for at foretage sig noget kriminelt uden selv at have beviser
for dette, er en kriminel handling i sig selv.. Alene det faktum burde nok
lukke munden på ham en gang for alle..

Mvh Ole

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 24-05-04 22:54

Ole C wrote:

> Hvorfor melder du ikke bare ham Niels til Politiet for Injurier..?

Nok fordi injurier ikke er noget som politiet tager sig af, det er
li'som med ophavsret, den krænkede part skal selv anlægge og føre
sagen, og så skal Leif Langgaard også kunne bevise, at jeg fremsat
injurier, og der løber han nok ind i et alvorligt problem.

Det at jeg spørget Leif Langgaard, hvordan han sikrer sig mod, at
han uforvarende kommer til formidle salg af hælervarer, er jo ikke
en beskyldning.

Og når man ved, at handel med brugt fotoudstyr er underlagt et
lovkrav om koster-tjek, så er vel helt naturligt, at spørge Leif
Langgaard om han laver et koster-tjek.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-05-04 11:39

> [...]
!

> Jeg ved at han ikke kan sætte en finger på noget jeg har med at gøre !

Hej Langgård

Det vil sikkert være lidt svært for dig, at checke om en vare, som du reelt
aldrig ser, skulle være stjålet. Men noget helt andet, bare sådan til
almindelig oplysning, så ville det da være aldeles håbløst at sælge " Varme
varer " ad den vej, da postvæsenet som regel skal blandes ind i sagen, som
regel også en bankoverførsel, for ikke at tale om brevvekslingen forud, før
handlen var i hus. Så det vil være en smal sag, at bevise hvor, hvornår og
hvem der har handlet. Selvom fotoudstyr er stjålet, så er det stadig
serienummereret, og det nummer forbliver det samme, uanset hvor mange gange
det skifter ejer efter tyveriet, så det vil være lige nemt at afgøre, om det
er stjålet. Det bliver måske lidt sværere, at opklare, hvem der stjal det,
for den første køber efter tyveriet, har jo sikkert købt det på et værtshus,
eller tilsvarende uigennemskueligt sted. Det skulle således også være svar
til Niels Ebbesen, at det ville være ufatteligt dumt, at sælge noget denne
vej, som man ved er stjålet.

M.V.H.....Benny..

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 25-05-04 12:10

"Benny Mortensen" <adx250bzpb@pluno.com> skrev i en meddelelse

> [...]
svar
> til Niels Ebbesen, at det ville være ufatteligt dumt, at sælge noget denne

Hej

Du har fuldstændig ret, jeg har en del mail og telefon opkald (oftest
fastnet) både med sælger og køber, og jeg forpligter mig til at få handelen
til at foregå så godt som muligt, så alle bliver tilfredse.
For øvrige er størsteparten af "kunderne" gamle kendinge fra grupperne og
fra min tid i "fotoklubverdenen".

Det der piner mig lidt, er Ebbesens angreb, som fremkommer helt uden at han
har bare et eneste konkret eksempel på at der er formidlet varme varer fra
siden.

Og han er ikke mand nok til at bekræfte at han ikke har noget at have det i
!

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-05-04 13:17

"www.analogfoto.dk / L Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en
meddelelse news:c8v9cc$1gk8$1@news.dansketelecom.com...
> "Benny Mortensen" <adx250bzpb@pluno.com> skrev i en meddelelse

Hej Langgård

Tja, den slags møder vi jo desværre ofte. Det må være opmærksomhed de
savner. Jeg tror godt jeg tør sige god for dig, og det endda uden at vi mig
bekendt har mødtes. Men du har drevet småhandel gennem mange år, og det
samme har jeg, og med den relativt korte afstand som er mellem os, så ville
jeg sikkert have hørt om det, hvis det var normalt, at dine varer ikke helst
svarede til, hvad de burde.
Derfor kan det da godt være, at vi kender hinanden, for øgenavne skorter det
da ikke på. Sjovt nok er et af mine netop.
Landmanden fra Klarup ( Danmarks lykkeligste landmand - Jeg har 20 tdr
flyvesand, og de er aldrig hjemme ....)

M.V.H.....Benny..

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 25-05-04 13:39

> [...]

> har bare et eneste konkret eksempel på at der er formidlet varme varer fra

Det er da dit eget problem, hvis du føler dig truffet, for jeg har
ikke ytret, at du handler med hælervarer, jeg har kun sprugt til,
hvad du gør for at sikre dig imod, at du uforvarende kommer til at
formidle en handel, hvor nogle af effekterne er stjålne.

Og det er nok ikke for sjov, at det er et lovkrav, at butikker som
køber/sælger brugt fotoudstyr skal lave koster-tjek.

Prøv at se her, det er en stabel Nikon DSLR kameraer, som er
stjålent, og det er med original embalage og det hele.
http://www.digitalfotografen.dk/print.php?sid=110

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-05-04 14:30

> Prøv at se her, det er en stabel Nikon DSLR kameraer, som er
> stjålent, og det er med original embalage og det hele.
> http://www.digitalfotografen.dk/print.php?sid=110

Hej Niels

Her er der jo netop ikke tale om brugt udstyr, men lige præcis de nye varer,
som jeg har henvist til. Som du som lovlydig borger, nemt kan komme til at
købe i en fotohandel.
Disse kameraer vil jo netop ikke umiddelbart komme i kosterbogen, netop
fordi er er stjålet i Tyskland. Det eneste, som ville forekomme
mistænkeligt, ville være, hvis du havde købt et sådan, at fotohandleren
straks ombyttede kameraet, for en mindre fejl, som man almindeligvis ville
reparere, men nu ville du bare henføre det under rigtig god kundeservice, og
ikke være spor mistænksom.

M.V.H......Benny..

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-05-04 12:13

Uheldigvis faldt Niels Ebbesen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> [...]
> hvad du gør for at sikre dig imod, at du uforvarende kommer til at
> formidle en handel, hvor nogle af effekterne er stjålne.

Han kan ikke gøre noget, hvornår fatter du det?

> Og det er nok ikke for sjov, at det er et lovkrav, at butikker som
> køber/sælger brugt fotoudstyr skal lave koster-tjek.

Du sammenligner æbler og bananer, fordi du ingenting fatter! Akkurat
som du altid gør.

Claus

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 25-05-04 13:05

Benny Mortensen wrote:

> .....cut........ Det skulle således også være svar
> til Niels Ebbesen, at det ville være ufatteligt dumt, at sælge noget denne
> vej, som man ved er stjålet.

Der er jo så meget der er dumt, men det er en kendsgerning, at
kameraer er på top-5 listen og det der stjæles mest af, og at der er
jo nogen som køber disse stjålne kameraer.

Og hvis et stjålent kamera har skiftet ejer et par gange, så "køler"
det af, så det ikke længre er så "varmt", og hvis folk sælger
kameraet vidre, så glemmer de ofte, at de selv købte det af en gut,
der kunne skaffe lidt af hvert til en billig penge.

Og hvis det på en eller anden måde bliver opdaget, at det kamera man
har købt er "varmt", så bliver det beslaglagt, og selv om man med
kviteringer kan bevise, at man har handlet i god tro, så kan man
godt glemme alt om, at få erstattet det man givet for kameraet.

Det sker faktisk hyppigt, at de værksteder der reparerer fotoudstyr
får et stjålent kamera ind til reparation, og det er også sket, at
folk efter et indbrud har afleveret en liste over stjålne effekter,
hvor det kamera/serienummer som de oplyser allerede er meldt stjålent...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-05-04 14:12

> Benny Mortensen wrote:
>
> kameraer er på top-5 listen og det der stjæles mest af, og at der er
> jo nogen som køber disse stjålne kameraer.

Med det antal kameraer der dukker op igen, er det vist meget meget få, og
slet ikke i den prisklasse hvor de fleste kameraer figurerer, og da slet
ikke analoge kamerahuse, som idag sjældent repareres. Så dem der opdages på
værksteder, må jo være dem, som folk som dig, interesserer sig for, og ikke
den almindelige borger.

> [...]
> kameraet vidre, så glemmer de ofte, at de selv købte det af en gut,
> der kunne skaffe lidt af hvert til en billig penge.

Et kamera køler ikke af.... Det vil altid være lige varmt. Det er kun
første køber, som har en chance for at vide, at det er varmt. Ham som du
eventuelt ville købe et varmt kamera af, er netop en person, som du stoler
på. Han vil forlange den pris, som et sådan kamera normalt ville koste, og
vil sælge i god tro, lige så vel som du forhåbentligt køber i god tro. Du
har muligheden for at få det slået op i koster bogen. Men husk at notere
dato, for påbegyndt forhandling, opslag i kosterbog, og dato for endeligt
køb. Desværre viser det sig ofte, at tyven er ejeren, som måske lige har
haft indbrud i bilen, eller fået bilen stjålet, som øjner chancen for at få
kameraet betalt 2 gange.
Men at apparatet bliver taget i forvaring, indtil en løsning er fundet, er
der ikke noget at indvende imod. Det skulle lige være, at Politiet måske
heller ikke altid opfører sig som de burde. De har da i hvert fald, efter
min bedste overbevisning, stjålet en skærm fra mig, så de hører bestemt ikke
hjemme i den automatisk troværdige afdeling selv.

Ja som nævnt i andet indlæg. Det er ikke en garanti, at fordi du køber nyt,
at du ikke køber stjålet udstyr, eller udstyr, som af en eller anden
ubegribelig grund er meldt stjålet. Her bliver det så ofte meget mere
spændende, at være den person, som i tidernes morgen meldte apparatet
stjålet. Pludseligt kan det nu faktisk bevises, at vedkommende aldrig har
ejet pågældende apparat, og den egentlige ejer stadig er i besiddelse af
det, og altid har været det. Det giver en pokkers troværdighed overfor
forsikringen, at kunne oplyse et serie nummer.

M.V.H.....Benny..

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 24-05-04 21:43

Klaphatten L Langgaard har udgydet flg.:

> Du er snot dum, tror du at 30% af det udstyr der sælges i
> dk.marked.privat.foto er stjålet, det er dine "venner" og "fotograf"
> kolleger du angriber.

Internettet er andet og mere end news:dk.marked.privat.foto - der
findes i hundredevis af on-line markedspladser og kramboder...

Og dem der laver villaindbrud, de stjæler ikke kameraer for selv at
fotografere med dem, de sælger det billigt for skaffe penge til
narko, og når et stålent kamera har skiftet ejer et par gange, så
kan det være svært at gennemskue, at det er en varm hælervare.

Og tænk så lige over, hvorfor en alm. familieforsikring har en
begrænset dækning af fotoudstyr, og hvorfor en specialforsikring af
fotoudstyr koster en bondegård...

PS: Pas på at dit blodtryk ikke bliver alt for højt...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Børge Larsen

Dato : 25-05-04 11:53

Det er sandelig en diskussion der vedkommer foto.
Kunne i der gerne vil høres ikke finde et sted hvor andre ikke generes, tak.

Fra : C.Stensgaard

Dato : 25-05-04 12:43

Yep intet med foto.dk at gøre.

Men for at runde det af, så har Langgaard eksisteret meget længe, og det er
faktisk nemt at afgøre om en kunde vil forsøge at afsætte stjålne varer. Man
ringer til politiet og oplyser købers navn og sælgers navn - kvier sælger
sig fra dette, er der ugler i mosen.

Og du får ikke en forklaring ud af E.BbeZen endsige en undskyldning -
ignorer manden. Han suser rundt ene og alene for at lave rav i den. Han har
intet andet at give sig til.

SNIP> Det er sandelig en diskussion der vedkommer foto.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 25-05-04 13:16

C.Stensgaard wrote:

> Yep intet med foto.dk at gøre.

Tja Leif langgaard må vel mene, at emnet er on-topic, for ellers
havde han vel ikke startet denne tråd...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : lehd

Dato : 25-05-04 15:25

> Tja Leif langgaard må vel mene, at emnet er on-topic, for ellers
> havde han vel ikke startet denne tråd...!

Nej, men I burde da for længst have ændret trådens emne ! det har ikke
meget med fotobasen og Rene' Asmussen at gøre

--
mvh Kirsten Lehd
Admin for www.vejlenser.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 25-05-04 17:40

lehd wrote:

> Nej, men I burde da for længst have ændret trådens emne ! det har ikke
> meget med fotobasen og Rene' Asmussen at gøre

Det må du snakke med langgaard om, han har lavet tråden...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 25-05-04 18:41

> Det må du snakke med langgaard om, han har lavet tråden...!

Du har lavet 7 (syv) indlæg i denne OT tråd, godt gået !

Jeg lavede tråden for at få dig til at svare på om du har konkrete eksempler
på at jeg har formidlet stjålet fotoudstyr.
Hvis du har, så kom med dem, så vi kan komme videre, hvis ikke, så er det
ubehøvlet af dig at kæde min side sammen med salg af stjålet udstyr.

Bare svar ja eller nej !

Ps: Langgaard skrives med stort L.

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Lars Espen Hanssen

Dato : 26-05-04 13:05

Kjære Langgaard og Ebbesen,
Kan Dere være så snill å ringe til hverandre med telefonen?? Bli enige pr.
telefon, og la oss andre slippe dette tullet!!

Tusen Takk!

Lars E. Hanssen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 26-05-04 13:48

Lars Espen Hanssen wrote:

> Tusen Takk!

Hvis du ikke har noget relevant at tilføre til denne tråd, så vil
det være smart, hvis du blander dig udenom - tusind tak...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Lars Espen Hanssen

Dato : 26-05-04 13:55

> Hvis du ikke har noget relevant at tilføre til denne tråd, så vil
> det være smart, hvis du blander dig udenom - tusind tak...!

Beklager så mye Nils! Var ikke meningen å blande meg inn!

Lars

Fra : Børge Larsen

Dato : 26-05-04 15:20

God idé, det er jo barnligt det der forgår, måske bliver de voksne engang???

Fra : Ole C

Dato : 25-05-04 14:41

DØØØ TRÅD ! DØØØ!!!!!

OT OT OT OT OT OT OT OT OT OT OT OT OT - OLD NEWS !!!

TA' DET I PRIVATEN !!!

TAK !