Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
512MB Microdrive...ibrugtagning? [Haster!]
Fra : NIL

Dato : 24-05-04 10:38

Hej alle...

Jeg har netop fået et "Hitachi Microdrive 512MB type II CF+" ind ad døren,
og så blev jeg sørme alligevel i tvivl om,
hvad jeg skal gøre inden jeg skyder nogle billeder. Kamera er Nikon D1.

Er det bare "i-med-kortet-og skyd" eller er skal kortet først formateres i
kameraet?
Jeg vil jo nødig gøre noget forkert, som kan give problemer!

Helst et hurtigt svar - da det kribler i fingrene for at afprøve det!

Med venlig hilsen
NIL

Fra : Claus Smith

Dato : 24-05-04 10:41

Det burde være ligesom med et alm. CF kort at du blot sætter det i kameraet
og så er det ellers bare ud i samfundet og få brugt det :)

Claus Smith

Fra : NIL

Dato : 24-05-04 11:01

"Claus Smith" <pigefotografenX@Xpigefotografen.dk> skrev i en meddelelse

> Det burde være ligesom med et alm. CF kort at du blot sætter det i
kameraet
> og så er det ellers bare ud i samfundet og få brugt det :)
>
> Claus Smith

Halløjsa...tak for meget hurtigt svar...til Claus og Bo Br!

Men Claus...altså ikke noget med "to-knaps" formattering først?

Hilsen
NIL

Fra : Claus Smith

Dato : 24-05-04 11:08

> Men Claus...altså ikke noget med "to-knaps" formattering først?

Det burde den ikke, men hvis det ikke opføre sig som dit CF kort, så skal
det nok til.

Claus Smith

Fra : NIL

Dato : 24-05-04 11:12

> Det burde den ikke, men hvis det ikke opføre sig som dit CF kort, så skal
> det nok til.
>
> Claus Smith

Tak, Claus...jeg vil prøve om det virker!

Hilsen
NIL

Fra : Bo Br

Dato : 24-05-04 10:52

"NIL" <nilau4@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og så blev jeg sørme alligevel i tvivl om,
> hvad jeg skal gøre inden jeg skyder nogle billeder. Kamera er Nikon D1.

Bare i med det og ladkameraet formatere det. Så er det tid til at skyde

Mvh. Bo Br

Fra : NIL

Dato : 24-05-04 18:55

"Bo Br" <fjern "NOSPAM"dbobrNOSPAM@pc.dk> skrev i en meddelelse

> "NIL" <nilau4@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Bare i med det og ladkameraet formatere det. Så er det tid til at skyde

> Mvh. Bo Br

Tak for rådene...

Der var absolut ingen problemer med at få kortet til at fungere. Den eneste
forskel jeg kan konstatere, i forhold til tidligere, er at der nu er plads
til langt flere billeder!

Hilsner
fra
NIL

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 24-05-04 21:53

> Der var absolut ingen problemer med at få kortet til at fungere. Den
eneste
> forskel jeg kan konstatere, i forhold til tidligere, er at der nu er plads
> til langt flere billeder!

Vel i forhold til et kort med laver kapasitet?!?!?
Og så er det vel ikke mærkeligt...

--
J@bbe
Kvinder:er jo psykopater

Fra : NIL

Dato : 25-05-04 01:21

"jabbe(4k)" <jabbe@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> eneste
>
> Vel i forhold til et kort med laver kapasitet?!?!?
> Og så er det vel ikke mærkeligt...
>
> --
> J@bbe

Nej - ikke spor mærkeligt, men en go' fornemmelse!
Jeg skal helt klart ha' ét mere på 512MB eller måske ét på 1GB...eller...?

Hilsen
NIL

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 25-05-04 15:25

On Tue, 25 May 2004 02:21:14 +0200, NIL wrote:

> Nej - ikke spor mærkeligt, men en go' fornemmelse!
> Jeg skal helt klart ha' ét mere på 512MB eller måske ét på 1GB...eller...?

.... en Muvo med 4gb ?

--
Stig
(remove the 'no's to send me mail)

Fra : HKJ

Dato : 25-05-04 15:44

"Stig H. Jacobsen" <usenet_dk2@nonogothix.dk> wrote in message

> ... en Muvo med 4gb ?

Det er ihvertfald en billig måde at få masser af plads på og det virker
fint.

Fra : Deaster

Dato : 25-05-04 15:59

HKJ wrote:

> "Stig H. Jacobsen" <usenet_dk2@nonogothix.dk> wrote in message
> 1GB...eller...?

> Det er ihvertfald en billig måde at få masser af plads på og det
> virker fint.

Jepski, det er dog ikke hamrende hurtigt.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : HKJ

Dato : 25-05-04 17:09

"Deaster" <nospam@deaster.dk> wrote in message

> Jepski, det er dog ikke hamrende hurtigt.

Jeg har lagt mærke til at bufferen bliver tømt lidt langsommere, når jeg
bruger microdrevet, men det har indtil videre ikke generet mig.

Men det er nu meget sjovt at se på:
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-6816

og så sammenligne med Canon 10D og 300D, selv det hurtigste flashkort på
Canon er langsommere end Microdrive på D70

Fra : Deaster

Dato : 25-05-04 17:18

HKJ wrote:

> [...]
>
> og så sammenligne med Canon 10D og 300D, selv det hurtigste flashkort
> på Canon er langsommere end Microdrive på D70

Ja man må godt nok sige at Nikon har fået lavet et uhyggeligt hurtigt
interface, det gad jeg godt have på mit 10D.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : NIL

Dato : 25-05-04 23:52

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> "Stig H. Jacobsen" <usenet_dk2@nonogothix.dk> wrote in message
> 1GB...eller...?

> Det er ihvertfald en billig måde at få masser af plads på og det virker
> fint.

Hej!

Mon sådan et 4GB-kort kan bruges i et Nikon D1?? - Eller er det snarere 2GB,
som er det maksimale?

mvh.
NIL