Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 70-200/2.8L IS USM i sort ?
Fra : C.Stensgaard

Dato : 23-05-04 22:19

Kort og godt - findes den kun i hvid eller har Canon også lavet en sort ?

Fra : Ole C

Dato : 23-05-04 23:46

"C.Stensgaard" <kamisu@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Kort og godt - findes den kun i hvid eller har Canon også lavet en sort ?

Kun hvid (råhvid) - Hvilket er kendetegnende for de "fleste" L objektiver.

Mvh Ole
www.condrup.dk

Fra : Jan F.

Dato : 24-05-04 16:01

"Ole C" <contact@REMOVETHIScondrup.dk> skrev i en meddelelse

> Kun hvid (råhvid) - Hvilket er kendetegnende for de "fleste" L
objektiver.

De "fleste" er heldigvis sorte
De hvide er ofte store objektiver og jeg har læst et sted at årsagen skulle
være at de sorte er mere modtagelige for lys/varme og som bekendt udvider
matrialer sig i varme og det er åbenbart mere kritisk for de længere
brændvidder.

--

Jan F.

Fra : Jan F.

Dato : 24-05-04 16:08

> objektiver.
> >
> De "fleste" er heldigvis sorte

Ups, den står 19-19

Jan F.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 24-05-04 17:33

In article <c8sust$6eo$1@news.net.uni-c.dk>, Jan F. wrote:
> [...]
> være at de sorte er mere modtagelige for lys/varme og som bekendt udvider
> matrialer sig i varme og det er åbenbart mere kritisk for de længere

Hvid afgiver til gengæld varmen langsommere. Men man er netop
interesseret i langsomme temperaturændringer/optiske ændringer.
Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : Alex W

Dato : 24-05-04 08:52

"C.Stensgaard" <kamisu@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Kort og godt - findes den kun i hvid eller har Canon også lavet en sort ?

Canon har i sin tid lavet en 80-200 f.2.8 i sort Det var/er en L optik.

/Alex

Fra : C.Stensgaard

Dato : 25-05-04 07:22

Tak for svarene - det kunne jeg bruge til noget.

Spørgsmålet oprindelse kom da jeg så at et tysk site reklamerede med omtalte
objektiv i sort....Det kunne jeg ikke helt forstå, for jeg mente KUN det er
produceret i hvid.

Men tak for svarene endnu en gang.
Claus Stensgaard