Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
bedøm lige et par billeder
Fra : Stefan

Dato : 23-05-04 19:42

Hej
Har lagt et par billeder på dk.binaer, dem som gider, kan da lige kikke
forbi og se hvad jeg har fanget med en Canon 300D og et Sigma 70-300
objektiv. Jeg har kun lavet det mindre,,ikke noget andet..

mvh
Stefan

Fra : KNL DtP

Dato : 23-05-04 19:58

"Stefan" <Corvetten@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Har lagt et par billeder på dk.binaer, dem som gider, kan da lige kikke
> forbi og se hvad jeg har fanget med en Canon 300D og et Sigma 70-300
> objektiv. Jeg har kun lavet det mindre,,ikke noget andet..

Gode motiver. Flotte farver og fin eksponering. Desværre ser det ud til, at
billederne er en smule rystede. Hvilken lukketid har du benyttet?

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Stefan

Dato : 23-05-04 20:13

de er taget fra 1/50 til 1/250 bl.a. med ISO 1600 og 800
Billederne er formindsket med 60%, de er mere skarpe i orginal, syntes jeg
selv da

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 24-05-04 17:31

In article <c8qsvj$ih4$1@news.net.uni-c.dk>, Stefan wrote:
> de er taget fra 1/50 til 1/250 bl.a. med ISO 1600 og 800
> Billederne er formindsket med 60%, de er mere skarpe i orginal, syntes jeg
> selv da

Nu gider jeg ikke binære grupper, og har ikke set dine billeder.

Hvis du mindsker størrelsen med bicubic sharper i Photoshop, så bliver
de en del skarpere ved at blive mindre.

For at bedømme dit udstyr, så er det bedre med 100% udsnit. For at
bedømme dine evner skal det være billedet når det er færdigbehandlet.

For at undgå rystede billeder skal man som tommelfingerregel have
en lukketid der er hurtigere en 1/den effektive brændvidde.

Dvs ved 300mm på objektivet skal du have en lukketid på 1/(300*1.6) =
1/480s eller hurtigere. Så må du skrue på ISO til du når det, eller
anvende stativ.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260