Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Forslag til 10xZoom digital kamera til ca.~
Fra : Nybegynder

Dato : 23-05-04 16:45

Hej I Gruppen.

Jeg er rimelig nybegynder der gerne vil købe en digital kamera med 10 x
optisk zoom.

Pris som jeg vil begynde med er ca. 3000 kr.

Har I et godt forslag til hvad man evt. kan købe.

Hilsen - Nybegynderen.

Fra : Peter Holm

Dato : 23-05-04 16:51

Nybegynder wrote:
> Hej I Gruppen.
>

> Jeg er rimelig nybegynder der gerne vil købe en digital kamera med 10
> x optisk zoom.
>
> Pris som jeg vil begynde med er ca. 3000 kr.

min kammerat har lige købt FijiFinepix s5000z og er ovenud tilfreds med alle
aspekter af kameraet.
Skal måske nævnes, at han er førstegangskøber.
Det kan fåes i tyskland til 2950,- incl porto og 128mb hukommelseskort.
http://www.technikdirekt.de/
Det får også meget pæn omtale:
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Fujifilm/fuji_finepixs5000.asp

Mvh
Peter

Fra : HCS [4000]

Dato : 23-05-04 16:54

Jeg tror du skal lidt højere op i pris for at få opfyldt dit ønske.
Se www.kamerahuset.dk med et Powershot S1 IS - Tysk manual til 3995.- kr.

Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*
-----

Fra : Kim Schulz

Dato : 23-05-04 17:42

On Sun, 23 May 2004 17:53:57 +0200
"HCS [4000]" <hcstune-no-spam@yahoo.dk> wrote:
> Jeg tror du skal lidt højere op i pris for at få opfyldt dit ønske.
> Se www.kamerahuset.dk med et Powershot S1 IS - Tysk manual til 3995.-
> kr.

skal der ikke være dansk manual med når det sælges fra danmark?

--
Kim Schulz | Linux - Your Choice! Your Opinion! Your life!
Geek by nature |

Fra : Kim Schulz

Dato : 23-05-04 17:48

On Sun, 23 May 2004 17:44:51 +0200
"Nybegynder" <nybegynder@hotmail.com> wrote:
> [...]
> x optisk zoom.
>
> Pris som jeg vil begynde med er ca. 3000 kr.
>

> Har I et godt forslag til hvad man evt. kan købe.

jeg har lige bestilt et FujiFilm FinePix S5000Z inkl. taske, tripod,
128mb XD kort og lader for lige under 3000kr inkl forsendelse.
Går og venter på at det kommer.

Alternativt så kan du besøge den lokale Aldi og se om de stadig har det
Traveler kamera de havde i forrige uge (den nærmeste her i Aalborg har
et par stykker). Det er ikke mærkevare men jeg synes det var rigtigt
godt til prisen (2200kr inkl. et hav af udstyr).

--
Kim Schulz | Stop Software patents before it is too late!
Geek by nature |

Fra : Lars Strange

Dato : 23-05-04 17:51

"Nybegynder" <nybegynder@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg er rimelig nybegynder der gerne vil købe en digital kamera med 10 x
> optisk zoom.
>
> Pris som jeg vil begynde med er ca. 3000 kr.

Jeg har haft et Olympus C-760 i nogle uger nu og er ganske godt tilfreds med
mit køb. Kameraet står til ca. 2800kr. Til nogle hundrede kroner mere kan
man få et Olympus C-765, der har 4 megapixels mod 760'erens 3.2.

Ca. det samme koster et Fuji S5000 som jeg også havde kik på.
Specifikationerne på de to kameraer er næsten ens og i sidste ende er det
nok mere et spørgsmål om smag og behag - og ikke specifikationer - hvis man
skal vælge blandt de to kameraer.

Reviews;
C-765: http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/c765uz.html
S5000: http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/fuji_s5000.html

/Lars

Fra : Rasmus Bojsen

Dato : 23-05-04 19:09

> [...]

>optisk zoom.
>
>Pris som jeg vil begynde med er ca. 3000 kr.
>

>Har I et godt forslag til hvad man evt. kan købe.

Jeg har købt et Kodak DX 6490 hos Technikdirekt.de - det fungere
ganske fint.
Prisen er ca. 3000 kr.

mvh.
Rasmus Bojsen
Sydjylland.
bojsen@vejen-net.dk

Fra : TommyBoy

Dato : 25-05-04 20:28

Har selv haft kig på Minolta dimage Z2. Lækkert, lynhurtig autofokus, 10x
zoom, 4 MP. Koster 3002 kr. på www.pixmania.com

MVH Tommy

Fra : Henning

Dato : 25-05-04 20:57

"TommyBoy" <tommyhj@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Har selv haft kig på Minolta dimage Z2. Lækkert, lynhurtig autofokus, 10x
> zoom, 4 MP. Koster 3002 kr. på www.pixmania.com

- 110 kr. via kode fra digitalfoto.

mvh Henning

Fra : Erik Aalund

Dato : 26-05-04 15:18

Du kunne evt. lede efter en nyere brugt Olympus c-2100 uz....

Et rigtigt godt kamera.
Hilsen
Erik