Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
D70 - autofokusindstilling
Fra : Martin Madsen

Dato : 23-05-04 13:44

Hej Gruppe.

Et hurtigt spørgsmål ang. Nikon D70:
Skal man ind i brugermenuen for at skifte mellem de forskellige
autofokus-metoder, eller er der en genvej som ved indstilling af iso,
hvidbalance, eksponeringskompensation osv?

Mvh. Martin.

Fra : Kenneth K.

Dato : 23-05-04 15:04

On Sun, 23 May 2004 14:44:23 +0200, Martin Madsen <youngstar@mail.dk>
wrote:

> [...]
> autofokus-metoder, eller er der en genvej som ved indstilling af iso,
> hvidbalance, eksponeringskompensation osv?

Der er desværre ingen genvej, så du skal ind i menuen.

Mvh,
Kenneth

Fra : Anders Trolle

Dato : 23-05-04 15:08

For programmerne P, A, S og M tror jeg kun du kan vælge dem via
brugermenuen. Men for portræt, sport, landskab osv. følger autofokus-metoden
det prædefinerede program. Det er en af grundene til at jeg somme tider i en
snæver vending bruger disse.

/Anders

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-04 20:59

"Martin Madsen" <youngstar@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> autofokus-metoder, eller er der en genvej som ved indstilling af iso,
> hvidbalance, eksponeringskompensation osv?

Jeg har en gang for alle valgt single focus og A, som den foretrukne
indstilling. Naturligvis center.
Ønsker jeg så noget ander har jeg det i programvalget auto osv, for her
virker menuindstillingerne ikke.

Derved er er der den ønskede shortcut.

Gert