Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 28-135 f/3.5-5.6 IS USM ?
Fra : Ishoey

Dato : 23-05-04 06:31

Hej!

Canon 28-135 f/3.5-5.6 IS USM

Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med dette ovenstående objektiv?

På forhånd tak

Hilsen Poul

Fra : Bent F.

Dato : 23-05-04 06:39

Ishoey wrote:
> Hej!
>
> Canon 28-135 f/3.5-5.6 IS USM
>
> Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med dette ovenstående
> objektiv?
>
> På forhånd tak
>
> Hilsen Poul

Jeg har det monteret som universalobjektiv, og er meget tilfreds med det.

vh
Bent Fer

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-04 07:07

Du får vist kun positive svar - for det er klart Canons bedste (skarpeste)
ikke "L" zoom objektiv. Det er skarpt og AF er hurtigt, og der er næsten
ingen barrel distortion og ingen achromstisk afbøjning, så det kan kun
anbefales.

Fik jeg nævnt at mit er til salg? - Jeg vil have et L objektiv

--Michael

Fra : Ishoey

Dato : 23-05-04 08:54

Hej Michael

Hvad skal du have for den?

Hilsen Poul

Fra : Mic Holm

Dato : 23-05-04 16:30

Ehhhmmmm - 3200 på næste Mandag? - Jeg skal fotografere et bryllup på
lørdag, og er ikke sikker på at jeg kan nå at købe et L objektiv inden da.

Fra : Ishoey

Dato : 24-05-04 16:25

Hej Michael

Hvor gammelt er det?

Hvor er du fra?

Hilsen
Poul

Fra : Mic Holm

Dato : 24-05-04 19:03

Mail mig på manmaaikkespammemighvismanbrugerdenneadresse at gizwiz punkt dk

Fra : Mogens Hansen

Dato : 23-05-04 10:28

> [...]
> Hej!
>
> Canon 28-135 f/3.5-5.6 IS USM
>
> Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med dette ovenstående

Jeg har brugt sådan et objektiv på en Canon 10D.
Det er mit klare indtryk at skarpheden er vældig god, det er godt at arbejde
med og IS funktionen er imponerende.

Til gengæld er 28 mm ikke tilstrækkelig vidvinkel til at det for mig kan
fungere som "standard objektiv". Desuden er lysstyrken ikke speciel god. Men
begge disse forhold fremgår tydeligt af objektivets specifikation.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Deaster

Dato : 23-05-04 11:06

Ishoey wrote:

> Hej!
>
> Canon 28-135 f/3.5-5.6 IS USM
>
> Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med dette ovenstående
> objektiv?

Jeg har det siddende på mit 10D som primært objektiv, er rigtigt glad
for det, og det ret lækkert med IS, kan faktisk i de fleste tilfælde få
fornuftige billeder ned til 1/4-1/6 s.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 23-05-04 18:05

In article <40b036fd$0$505$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Ishoey wrote:
> Hej!
>
> Canon 28-135 f/3.5-5.6 IS USM
>
> Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med dette ovenstående objektiv?

Kan lige så godt sige "Me too" til de andres indlæg. Det er mit standard-
objektiv. Rimeligt skarpt, god IS. Meget lidt CA. Dog ikke helt
L / EX kvalitet.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260