Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon Coolpix 3700 / Minolta Dimage 400
Fra : Svend

Dato : 22-05-04 17:54

Efter at have læst en del tests er jeg nået frem til at enten Nikon Coolpix
3700 eller Minolta Dimage 400 må være kameraet for mig. Er der nogle, der
har praktiske erfaringer med et af disse kameraer - gode som dårlige? Eller
evt. (meget) tunge argumenter for at det er et forkert valg i denne klasse?

Vh Svend

Fra : MP Jakobsen

Dato : 23-05-04 11:21

On Sat, 22 May 2004 18:53:47 +0200, Svend wrote:

> [...]
> evt. (meget) tunge argumenter for at det er et forkert valg i denne klasse?

Jeg har for nyligt købt et Nikon 3700. Det er jeg glad for. Det er rart at
have et så lille kamera - jeg tager det meget oftere med mig, end jeg
gjorde med mit gamle, store analoge kamera.

Du skal dog være opmærksom på at de færreste kameraer i denne prisklasse
klare dårlig belysning særlig godt. Og så er mit Nikon meget glad for at
bruge blitz hele tiden. Men billederne bliver temmelig gode, synes jeg.
Jeg valgt nikon pga. den rigtige balance mellem størrelse og ydelse.
Kameraet har en god form, i forhold til at komme den i lommen, men tager
samtidig tilstrækkeligt gode billeder til prisen.

Jeg købte mit på www.pixmania.com for 2100,- + 150,- i porto. Og så købte
jeg et 256mb kort fra en anden dansk net-butik og endte med at betale ca.
2800,- for hele baduljen, hvilket svarer til vejl. pris for kameraet i
danmark. Vær dog opmærksom på at Pixmania bruger et fragtfirma (DHL) som
kun levere i arbejdstiden.

MP

Fra : Svend

Dato : 23-05-04 16:43

> Og så er mit Nikon meget glad for at bruge blitz hele tiden

Tak for det fine svar.
Jeg går da ud fra, at det er muligt at tvinge blitzen fra manuelt, eller
hva?

Vh Svend

Fra : MP Jakobsen

Dato : 23-05-04 22:22

On Sun, 23 May 2004 17:42:33 +0200, Svend wrote:

> Tak for det fine svar.
> Jeg går da ud fra, at det er muligt at tvinge blitzen fra manuelt, eller
> hva?
>
> Vh Svend

Ja, helt uden problemer. Der er endda en funktion der tager 10 billeder
hurtigt i træk (uden blitz), og så vælger den automatisk det billede der er
skarpest.

MP