Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad skal man gå efter hvis man vil tage '~
Fra : peet_dk

Dato : 22-05-04 17:52

Tænker mere når man eks. læse om forskellige cam's:

http://www.dpreview.com/news/0402/04021211oly410stylus.asp

IXUS 430 http://www.dpreview.com/news/0402/04020906canon3ucs.asp

(bare nogle eksempler)

Hvilken værdi skal man så gå efter for at finde det der er bedst til at tage
billeder af, eks. En fugl der sidder på fuglekassen i 2sek før den flyver
ind med maden til ungerne i kassen. Eller en der danser mærkeligt til en
fest og man vil tage billede før han opdager osv. osv.

--
peet_dk was here
http://www.peet.dk

Fra : Bo Bjerre

Dato : 22-05-04 19:44

"peet_dk" <no@spam.com> wrote in message

> [...]
> ind med maden til ungerne i kassen. Eller en der danser mærkeligt til en
> fest og man vil tage billede før han opdager osv. osv.

Tjah... Måske ikke det svar, du forventer: et "rigtigt" kamera med film og
manuel fokus, tilsat en hurtig flash, og for at sætte lidt extra fut i det:
en hurtig film (400ASA)

Bo //

Fra : peet_dk

Dato : 22-05-04 20:18

digital kamera

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 22-05-04 20:34

peet_dk wrote:

> [...]
> ind med maden til ungerne i kassen. Eller en der danser mærkeligt til en
> fest og man vil tage billede før han opdager osv. osv.

Der findes ikke noget kamera, heller ikke analogt eller manuelt som
kan focusere og indstille tid/blænde på no time.

Alle de foto's der ser ud som om de er "skudt" af Luky Luke, der som
bekendt er hurtigere end hans egen skygge, er i virkelighedden
velforberedte fotos, hvor fotgrafen har været forudseende og på
forkant med begivenheddernes gang.

Du skal frem for alt vælge et digicam der kan indstilles manuelt,
for så kan du forlods indstille alting, og så trykke på knappen i
det rette øjeblik.

Se flg. foto's, det er lavet med et Fuji FinePix 6900 + en extern
Metz Mecablitz, og det er velforberedte billeder...

http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_musvit-07.html
http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_musvit-05.html

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Bo Bjerre

Dato : 23-05-04 09:48

> Der findes ikke noget kamera, heller ikke analogt eller manuelt som
> kan focusere og indstille tid/blænde på no time.
Se, det er rigtigt, og derfor bruger jeg manuel fokus, vælger blænden
(=dybdeskarpheden) og lader kamerahuset om lukkeren.

> [...]
> bekendt er hurtigere end hans egen skygge, er i virkelighedden
> velforberedte fotos, hvor fotgrafen har været forudseende og på

Osse godt formuleret: Forberedelse er vigtigt.

Bo //

Fra : Johnt

Dato : 22-05-04 23:33

"peet_dk" <no@spam.com> skrev i en meddelelse
> Tænker mere når man eks. læse om forskellige cam's:

> [...]
Du kan se sammenligning af hastighed her:

http://akamera.dk/tester/hurtighet.html

Hilsen

Johnt

Fra : Thomas Rybak

Dato : 23-05-04 09:08

Du skal nok kigge efter et digitalt spejlrefleks hvis du vil have det
hurtigste af det hurtigste...

Mvh Thomas