Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Valg af format?
Fra : Anne Marie

Dato : 22-05-04 17:15

Hej.

Jeg er ikke sikker på dette er det rigtige forum, men har ikke kunne finde
andre, så håber i kan og vil hjælpe, eller sende mig videre til rette sted

Jeg er i gang med at lave en elevhåndbog, hvori der skal indgå et
billedregister, og den skal afleveres til trykkeri på CD-Rom.

Nogle billeder har jeg på mail i "jpeg" format - andre som alm. pasfotos.
Dem scanner jeg på hp psc 750 og så kommer de i "bitmap" format.

Gør det nogen forskel, at de ikke er af ens format?? Kan jeg i så fald selv
ændre dem?? Og hvordan??

Hvor små bør billederne være i byte, for det ser pænt ud på papir? Billeder
bliver trykt i ca. pasfotostørrelse.

Mange hilsner fra Anne Marie Thomsen

Fra : Morten Lind

Dato : 22-05-04 19:08

Anne Marie <yrkamht@mail.dk(fjernyrk)> wrote:

> [...]
> ændre dem?? Og hvordan??
>
> Hvor små bør billederne være i byte, for det ser pænt ud på papir? Billeder

Hej Anne.....
Spørg i dk.edb.grafik......
De laver ikke andet derovre Der får du professionelle svar om ændring
fra RGB til CMYK, outputopløsning og meget mere.....
M.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 22-05-04 20:38

Anne Marie wrote:

> Hvor små bør billederne være i byte, for det ser pænt ud på papir? Billeder
> bliver trykt i ca. pasfotostørrelse.

Det afhænger af trykmetoden, læs her om de forskellige trykmetoders
krav til opløsning...

http://www.photo-gallery.dk/side-07.htm

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen