Foto
IBM760 5420
Teil 3020
finepix 5000 evt.
Fra : Kim Schulz

Dato : 21-05-04 19:44

hejsa
Jeg står og skal bruge et kamera til ca 3000kr hvor der er kraftig zoom
og hvor der samtidig er god optik.
Nogen har nævnt camedia kameraerne men jeg synes simpelthen de er så
ringe designet (sådan generelt) og jeg finder dem ikke ret holdbare.
Selv har jeg kigget på Fuji Finepix S5000 som jeg synes er ganske robust
og de billeder jeg har set taget med det har virket meget fornuftige.
Jeg har fundet det hos pixmania.com til 3000kr inkl 128mb XD-picture
kort. Er der ting som taler direkte imod dette kamera (jeg har set et
par anmeldelser som sagde at billederne ikke var de bedste) eller er det
værd at købe? evt. nogen der ved om man kan få det billigere andre
steder - f.eks. fra tyskland?

--
Kim Schulz | Keen of Fundanemt? Want to share experieces with
Geek by nature | other users? join The Fundanemt User Group NOW!

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 22-05-04 04:23

On Fri, 21 May 2004 20:44:26 +0200, Kim Schulz wrote:

> Jeg står og skal bruge et kamera til ca 3000kr hvor der er kraftig zoom
> og hvor der samtidig er god optik.

Jeg synes, at du skal overveje at hæve budgettet til 4500 kr. Det
giver dig en hel del mere, at være imellem, f.eks. Canon's S1 IS
(det har jeg købt) og Panasonics (meeeget interessante) FZ10.

> Nogen har nævnt camedia kameraerne men jeg synes simpelthen de er så
> ringe designet (sådan generelt) og jeg finder dem ikke ret holdbare.

Mit eget D400 fra omkring 1997 har taget mange gode billeder,
aldrig haft nogen defekter og er stadigvæk i perfekt stand,
såøh.. Jeg ved dog ikke om Camediaerne er blevet ringere med
årene.

> [...]
> Jeg har fundet det hos pixmania.com til 3000kr inkl 128mb XD-picture
> kort. Er der ting som taler direkte imod dette kamera

Jeg kender ikke kameraet, men foretrækker selv kameraer, som kan
bruge CF-kort som hukommelse. Det lader til at være det mest
udbredte (= billigst) og giver mulighed for at bruge microdrives.

> værd at købe? evt. nogen der ved om man kan få det billigere andre
> steder - f.eks. fra tyskland?

Der er som regel pænt meget at spare på
http://www.technikdirekt.de/ eller http://www.ny-camera.com/
(også tysk). Jeg har selv gode erfaringer med sidstnævnte -
førstnævnte bliver anbefalet af mange her i gruppen.

--
Stig
(remove the 'no's to send me mail)

Fra : Else og JC

Dato : 22-05-04 07:07

> Der er som regel pænt meget at spare på
> http://www.technikdirekt.de/

jeg har netop indkøbt et Finepix s5000 incl 128mb kort - det kostede 2950,-
incl porto.

Det er ikke testet, da det ikke var til mig selv.

Mvh
Peter

Fra : Kim Schulz

Dato : 22-05-04 07:16

On Sat, 22 May 2004 08:06:55 +0200
"Else og JC" <else-jc@mail.tele.dk> wrote:

> jeg har netop indkøbt et Finepix s5000 incl 128mb kort - det kostede
> 2950,- incl porto.
>
> Det er ikke testet, da det ikke var til mig selv.

Hvorfra var det? jeg har som sagt selv fundet det til 2999kr + porto
inkl. de 128mb hukommelse. Ikke at de 100 kr gør den store forskel ud
over at jeg så overholder det budget jeg har fået pålagt.

--
Kim Schulz | Need a Content Management System for your website? Go
Geek by nature | get Fundanemt at : http://www.fundanemt.com New

Fra : Helge Olsen

Dato : 22-05-04 13:26

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> wrote in message
> [...]
> Selv har jeg kigget på Fuji Finepix S5000 som jeg synes er ganske robust
> og de billeder jeg har set taget med det har virket meget fornuftige.

Hei.

Jeg har et S5000 som jeg er meget godt fornøyd med. Jeg er ingen "proff"
fotograf, men tar ganske mange bilder og liker å leke med innstillinger og
lignende. I mine øyne var dette det beste kameraet i klassen når jeg kjøpte
(januar; lang zoom, innstillingsmuligheter osv). Jeg bruker RAW på 95% av
mine bilder da jeg ikke liker den harde jpegkomprimeringen i kameraet, selv
om den ikke er så problematisk for print.

Alt i alt er jeg meget fornøyd med kameraet, prisen tatt i betraktning. Men
det "krever" at du er villig til å jobbe litt med bildene hvis de primært
skal brukes til print. For utskrift opp til 20x30 er det ikke veldig
vanskelig å lage gode nok bilder i kameraet. Kun cropping til 3x2-format og
print i vei.

Lykke til med nytt kamera!

Mvh
Helge