Ambulancefører frikendes
Fra : phk

Dato : 02-06-04 19:51

Gad vide hvorfor de skriver det på den måde - det er da ambulanceføreren der
har ansvaret ...??!!!

Teksttv tv2 side 136

En ambulance under udrykning væltede i
formiddags, da den blev torpederet af
en bilist i Hvidovre. Fem er kvæstet.

Uheldet skete i krydset Gammel Køge
Landevej - Avedøre Havnevej, hvor ambu-
lancen med udrykningsblinkene tændt og
sirenen i gang kørte over for rødt med
en patient.

En bilist overså ambulancen og kørte
ind i siden på udrykningskøretøjet, der
væltede om på siden.

Alle de implicerede slap uden alvorlige
kvæstelser.

Fra : Søren Blom

Dato : 02-06-04 20:08

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev
> Gad vide hvorfor de skriver det på den måde - det er da ambulanceføreren
der
> har ansvaret ...??!!!
>
> Teksttv tv2 side 136

Tja, man har som føre af sit køretøj også pligt til at være opmærksom på
trafikken, uanset om du har grønt i en trafikkryds eller ej.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Søren Christensen

Dato : 02-06-04 20:35

> "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev
> der

> Tja, man har som føre af sit køretøj også pligt til at være opmærksom på
> trafikken, uanset om du har grønt i en trafikkryds eller ej.

Ja men udryknings køretøjer skal bremse så langt ned og se at folk har set
dem inden de køre over for rødt.
Det var hva jeg har lært da jeg skulle køre udryknings køretøjer. Og at man
selv havde ansvaret når man kørte over for rødt.

Venligst

Fra : Roberto Saldo

Dato : 03-06-04 07:05

Søren Blom wrote:
> "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev

> der

> Tja, man har som føre af sit køretøj også pligt til at være opmærksom på
> trafikken, uanset om du har grønt i en trafikkryds eller ej.

Hmmm jeg tror sgutte jeg ville kunne nå at reagere hvis en ambulance
kom bragende ud foran mig og jeg havde grønt.
Vi kender jo ikke hastighederne det foregik med.

--
Roberto Saldo

Fra : Steffler @ Home

Dato : 02-06-04 20:21

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message
> Gad vide hvorfor de skriver det på den måde - det er da ambulanceføreren
der
> har ansvaret ...??!!!

Er du sikker ?... Det var ikke det jeg lærte da jeg lærte at køre
med udrykning hos beredskapskorpset.. Man skal stadig være
opmærksom, men der ER altså en grund til at udrykningskøretøjer
både lyser og larmer....

Og gider du ikke svare UNDER det du svarer på ?...

/S

Fra : phk

Dato : 02-06-04 20:47

"Steffler @ Home" <steffen.hansen@notdba.dk> skrev i en meddelelse
> "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message

> der
>
> Er du sikker ?... Det var ikke det jeg lærte da jeg lærte at køre
> med udrykning hos beredskapskorpset..

Så har du lært noget forkert.

> Man skal stadig være
> opmærksom, men der ER altså en grund til at udrykningskøretøjer
> både lyser og larmer....

Det er der nok men der er altså ikke meget at gøre hvis et udrykningskøretøj
pludselig dukker op fra en sidegade ..

> Og gider du ikke svare UNDER det du svarer på ?...

Jo da. Men jeg svarede ikke på noget. Jeg skrev min besked. Vil du også
bestemme hvordan den skal se ud? ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-06-04 20:42

> Gad vide hvorfor de skriver det på den måde - det er da ambulanceføreren
> [...]
Hjælp mig lige- for jeg må være blevet blind.
Hvor står det henne, at ambulanceføreren frikendes. Som jeg læser det,
beskrives der helt konkret en uheldssituation. Der står intet om skyld.

Kurt

Fra : Troja

Dato : 02-06-04 21:15

Kurt B. Andersen wrote:
> Hjælp mig lige- for jeg må være blevet blind.
> Hvor står det henne, at ambulanceføreren frikendes. Som jeg læser det,
> beskrives der helt konkret en uheldssituation. Der står intet om
> skyld.

Bare rolig Kurt du er ikke blevet blind, du kan bare ikke se det... for det
står der ikke en dyt om, de har ej heller i nogen af de nyhedsudsendelser
jeg har set, nævnt noget om skyld eller ikke skyld, men blot omtalt det som
en hændeligt uheld.

En ting undrer dog mig, de sagde at det var en ambulance der kørte
sygetransport med en patient... er sygetransport = udrykning ? jeg mener jo
bare at Falck også kører sygetransport og det sker da uden udrykning.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-06-04 21:52

"Troja" <askFJERN@DETTEme.notvalid.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
jo
> bare at Falck også kører sygetransport og det sker da uden udrykning.

Hvad ved en journalist om sygetransport m.m.?
De roder rundt i begreber som bonden roder i sin jord.
Tyverier omtales som røverier og jeg skal gi´ dig skal jeg.
Men det var da rart at vide, at jeg stadig kan se lidt

Kurt

Fra : phk

Dato : 03-06-04 05:30

> [...]

> står der ikke en dyt om, de har ej heller i nogen af de nyhedsudsendelser
> jeg har set, nævnt noget om skyld eller ikke skyld, men blot omtalt det

Der står "en bilist overså ambulancen" ... og da det er ambulanceføreren der
har ansvaret for at køre ind i en lysregulering for rødt lys mener jeg det
er forkert at skrive det på den måde.

Det svarer til at en bilist overså en anden bilist, der kørte ud for
ubetinget vigepligt.

--
Per, Esbjerg

Fra : _Carsten_

Dato : 04-06-04 00:14

> [...]
jo
> bare at Falck også kører sygetransport og det sker da uden udrykning.

En sygetransport er også transport af alvorlige syge mellem sygehuse.

Carsten