polering
Fra : Ib N.

Dato : 02-06-04 19:14

Hej! Jeg skal til at polere min bil for første gang. Er der nogen der kan
anbefale et produkt, som kan købes i storkøbenhavn? Er der ellers andre ting
jeg skal tage højde for, fx for at få noget af det af, hvis det kommer på de
forkerte steder? Bilen er ikke ny, men ser pæn ud (fra 1996) i
agatgråmetallic. Som sagt er det første gang jeg skal polere, og er der
nogen der kan give nogle tips/tricks/fif ville det også være helt kanon!
bilen: http://dejavu.dk/bil.jpg

Ib Nielsen

Ved henvendelse på e-mail bedes du fjerne de 2 '_' i e-mail adressen

Fra : Henrik

Dato : 02-06-04 20:00

Hej,

Du kan læse lidt om et rigtig godt produkt her på denne side:
http://hcracing.dk/group.asp?group=962

Henrik.

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.199.200.146)

Fra : Ib N.

Dato : 02-06-04 20:32

"Henrik" <hach@private.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Du kan læse lidt om et rigtig godt produkt her på denne side:
> http://hcracing.dk/group.asp?group=962
>
> Henrik.

Jo tak, det kan være hvis der ikke kommer nogen der kender til noget her i
storkøbenhavn, da det er her jeg søger lige i første omgang

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 03-06-04 10:12

Henrik wrote:
> Hej,
>
> Du kan læse lidt om et rigtig godt produkt her på denne side:
> http://hcracing.dk/group.asp?group=962
>
> Henrik.

Er det ikke snart på tide du fortæller os hvilken forbindelse du har til
hcracing?

Jeg nægter simpelthen at tro på at du bare helt tilfældigt har prøvet stort
set alle deres produkter uden ellers at have nogen tilknytning til foretagendet!

/Jakob

Fra : Olesen

Dato : 02-06-04 21:15

"Ib N." <i_b_n@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ting
> jeg skal tage højde for, fx for at få noget af det af, hvis det kommer på

Det er såmænd ganske simpelt.
Vask bilen, manuelt eller automatvask,
men sørg for den er helt ren.

Kør så i garage hvor det ikke støver
med sandkorn.

Du bør som førstegang polerer købe et
produkt som er let slibende. Både
Turtle og Sonax (og sikkert andre)
har produkter som er let slibende som
renser lakken mens du polerer.

Skift klude ofte, -en pakke
med 10 engangsklude for 15,-
er helt fine til formålet. Vasker
du dem først er det perfekt, men
ikke nødvendigt.

Opskriften er simpel..smør på,
cirkelbevægelser. Lad tørre og
polêr så det indtørrede produkt
godt ned i lakken. Resten gir' sig selv.

Jo oftere du polerer, jo nemmere blir'
det. 3 gange årligt er et must. Du vil
se, det faktisk er et hyggearbejde
som du ser frem til. På med en go'
CD imens..)

I min verden er der 2 slags produkter:

1) Den 'almindelige' som vi kender, Sonax, Turtle mv.
-kræver lidt arbejde 2-3 gange årligt, men er en fornøjelse
at arbejde med.
2) UltraGloss..som ikke er en voks som vi kender det,
men en kemisk sammensætning af ting, som du smører på, og
som så hærder op til en glasagtig overflade. Det kan se
godt ud, endog iflg. flere bruger her i gruppen, i temmelig lang
tid, og du slipper for at polere i op til 18 måneder...
Een af UG's store fordele er den, at den lægger sig
nede i alle småridser som blir' fyldt med masse. Vaskeridser
og småridser gøres så næsten usynlige.
Behandling af lakskader med lakstift sku'
heller ikke være optimal efterflg., men er lakken perfekt
inden påførelse, så sku' det gå. Dog skal man
være omhyggelig med påføringen, da hærdet UG
på plast osv. IKKE kan fjernes uden at slibe.
Vær omhyggelig omkring badges, låse, og andre
detaljer påmonteret 'lakken'.

Uanset hvad du vælger, så er her et par link:

http://www.rallycenteret.dk/bilpleje/a1.html

http://www.liquidglass-bilpleje.dk/
http://www.liquidglass-bilpleje.dk/forsegle.htm
http://www.liquidglass.com/FAQ.htm

http://www.ultraglozz.com/UGSP.htm

http://www.sonax.dk/pdf/MOTOR-laktest.pdf

http://www.vantage.dk/meguiars.htm

http://www.vantage.dk/voks.htm

Fra : Ib N.

Dato : 02-06-04 21:40

> [...]
> være omhyggelig med påføringen, da hærdet UG
> på plast osv. IKKE kan fjernes uden at slibe.
> Vær omhyggelig omkring badges, låse, og andre

Mange tak, kanon guide det er lige hvad jeg havde brug for!
Jeg tror jeg starter med noget turtle eller sonax, som du skriver.

Endnu en gang mange tak for hjælpen, jeg vil begynde i morgen aften!

Fra : Olesen

Dato : 03-06-04 09:18

> Mange tak, kanon guide det er lige hvad jeg havde brug for!
> Jeg tror jeg starter med noget turtle eller sonax, som du skriver.
>
> Endnu en gang mange tak for hjælpen, jeg vil begynde i morgen aften!

Når du så er færdig, regn med 2.5 til 3 timers intensiv arbejde, *S*,
så kan du passende slutte af med en gang SUVO 500 på spray.

Det er en tynd, fin, gennemsigtig letkrybende antirustolie,
som du kan gi' i alle hjørner, bag lister mv...

Fra : Henrik

Dato : 03-06-04 00:14

http://www.hagmans.se/html/vax.html