Her er Renaults nye satsning....
Fra : Henrik B.

Dato : 02-06-04 14:32

Var der nogen der sagde Koreaner-design?

http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=251237

Den franske bilproducent håber at ny billig familiebil kan nå 700.000
solgte modeller om året

Af mwr - 14:10 - 2. jun. 2004

Med en beskeden pris på 35.000 kroner - og ja det er desværre før
eventuelt danske afgifter kommer inde over - har Renaults nye familiebil
"Logan" i hvert fald en kvalitet; prisen.

Onsdag blev den præsenteret for pressen, og forventningerne er store
hos den franske bilproducent. Målet er et årligt bilsalg over fire millioner
i 2010 og det skal "Logan" hjælpe med til. Ambitionen er 700.000 solgte
enheder af den nye familiebil om året, hvilket i så fald vil gøre den til en
succes, der kan løfte arven efter Megane-modellen.

- Man kan jo håbe, at 700.000 vil vise sig som et konservativt tal,
erklærede Renaults bestyrelsesformand Louis Schweitzer under præsentationen
på bilproducentens designcenter uden for Paris.

Den nye bil ventes ude i 30 lande inden for de næste år og herefter
store dele af resten af verden. I første omgang bliver de bygget i Rumænien,
men fra næste år følger en ny fabrik i Rusland, så Marokko, Colombia, Iran
og formentligt Kina. Ambitionen er at skabe en bil, der kan sælges over hele
kloden.

- Vi har indset, at hvis vi skal nå målet om fire millioner solgte
biler per år i 2010, så er vi nødt til at ekspandere uden for vesteuropa....
vi skal ud og opsøge væksten, forklarede Schweitzer.

Den nye Logan skulle være konstrueret, så den kan klare ekstreme
klimaforhold og dårlige veje, lyder det i præsentationsmaterialet. Den vil i
første omgang ikke blive solgt i Vesteuropa ...

Fra : bme

Dato : 02-06-04 14:44

> Var der nogen der sagde Koreaner-design?

nej da

> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=251237

Du får kigget noget på ekstrabladet idag.

> Med en beskeden pris på 35.000 kroner - og ja det er desværre før
> eventuelt danske afgifter kommer inde over -

grrrrrrr - man føler sig sgu lidt snydt når man bor i lille dannevang

/bo
som kunne have fået tre renolter, sidst han smed penge efter een.

Fra : Peter G C

Dato : 02-06-04 19:01

> Var der nogen der sagde Koreaner-design?

Ja, suk

Men alting har en forklaring:

> Den vil i
> første omgang ikke blive solgt i Vesteuropa ...

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 02-06-04 19:19

Selv med mit forhold til Renault, kan jeg ikke se noget kønt i den bil. Lad
os håbe, at logo'et bliver mindre end på den andre modeller

MVH Klaus
(med 3 meget forskellige Renault'er i indkørslen)

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-04 20:04

> Den nye Logan skulle være konstrueret, så den kan klare ekstreme
> klimaforhold og dårlige veje, lyder det i præsentationsmaterialet. Den vil
> første omgang ikke blive solgt i Vesteuropa ...

Fint så slipper "vi" da for at skulle plages med alle børnesygdomme og at
"skulle være...." desværre ikke holdt alligevel.

--
Tom