Manglende synsindkaldelse
Fra : Jesper

Dato : 02-06-04 13:25

Hej.

Da jeg købte min nuværende bil hos en forhandler for godt 2 år siden,
blev bilen leveret nysynet. Den er synet sidste gang d. 22 maj 2002.

Jeg har stadig ikke modtaget en ny synsindkaldelse. Er det nu, at jeg
skal begynde at blive nervøs og selv kontakte bilinspektionen?

--
Mvh. Jesper

Fra : Roberto Saldo

Dato : 02-06-04 13:29

Jesper wrote:
> [...]
>
> Jeg har stadig ikke modtaget en ny synsindkaldelse. Er det nu, at jeg
> skal begynde at blive nervøs og selv kontakte bilinspektionen?

Hvorfor det?
De kan godt være lidt forsinkede.

--
Roberto Saldo

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 02-06-04 13:32

"Jesper @tdcadsl.dk>" <"JesperM<remove> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har stadig ikke modtaget en ny synsindkaldelse. Er det nu, at jeg
> skal begynde at blive nervøs og selv kontakte bilinspektionen?

Næh - den skal nok komme - min kom også en 3-4 uger efter 2 års dagen for
sidste syn. Jeg havde dog forinden ringet og bestilt en tid selv idet det
skulle passe med ferien - damen sagde dog at den nok skulle komme, og det
gjorde den altså også.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Mads Breddam

Dato : 02-06-04 13:32

> [...]
>
> Jeg har stadig ikke modtaget en ny synsindkaldelse. Er det nu, at jeg
> skal begynde at blive nervøs og selv kontakte bilinspektionen?

Jeg gætter på at den kommer på et eller andet tidspunkt. Vores gamle Kadett
kørte i hvert fald 2½ år før der kom en indkaldelse.

--
Mvh.:
Mads Breddam

"Jeg bryder mig ikke om fanatisme, - kun når man er forelsket." Kim Larsen,
musiker.

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-04 13:43

"Jesper @tdcadsl.dk>" <"JesperM<remove> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har stadig ikke modtaget en ny synsindkaldelse. Er det nu, at jeg
> skal begynde at blive nervøs og selv kontakte bilinspektionen?

Min bil er indregget første gang 6/4-1994... Jeg fik først synsindkaldelsen
i maj måned... Så du behøver ikke være nervøs :)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94 <- it's back!

Fra : Emil Jensen

Dato : 02-06-04 14:21

> [...]
>
> Jeg har stadig ikke modtaget en ny synsindkaldelse. Er det nu, at jeg
> skal begynde at blive nervøs og selv kontakte bilinspektionen?

Min bil er sidst synet d. 16 maj 2002, og jeg har lige modtaget
synsindkaldelsen (d. 28 maj). Så din er også på trapperne, hvis du bor i
samme område som mig, København.

Forresten, fik en tid til d. 30 juni, så hvis din kommer i denne her eller
næste uge, skal du nok lægge 1-2 uger til...

Mvh

Emil

Fra : Jesper

Dato : 02-06-04 16:55

Hej.

Emil Jensen wrote:

> Min bil er sidst synet d. 16 maj 2002, og jeg har lige modtaget
> synsindkaldelsen (d. 28 maj). Så din er også på trapperne, hvis du bor i
> samme område som mig, København.

Det gør jeg

> Forresten, fik en tid til d. 30 juni, så hvis din kommer i denne her eller
> næste uge, skal du nok lægge 1-2 uger til...

Fint. Tak for info til alle. Så kan jeg nok regne ud, at den snart kommer ind
ad døren.

--
Mvh. Jesper

Fra : Jan Vennike

Dato : 02-06-04 17:07

> [...]
>
> Jeg har stadig ikke modtaget en ny synsindkaldelse. Er det nu, at jeg
> skal begynde at blive nervøs og selv kontakte bilinspektionen?

Min VW Caravelle er sidst synet i marts 2002 og indkaldelsen til næste
omgang gemmeleg - øhhhh syn er først kommet her i pinsen.

Så de er nok lidt forsinkede.

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 02-06-04 20:32

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse

> Min VW Caravelle er sidst synet i marts 2002 og indkaldelsen til næste
> omgang gemmeleg - øhhhh syn er først kommet her i pinsen.
>
> Så de er nok lidt forsinkede.

Et eksempel,

Du køber en bil ved en forhandler, og betinger dig at bilen skal leveres
nysynet.

Bilen falder i periodisk syn inden for de næste 6 mdr.

Hvis du i forbindelse med købet betinger dig at forhandler når han henter
plader, markerer i feltet for ændring af fremtidig synsdato. vil dit næste
periodiske syn blive beregnet ud bilens første registreringdato.

Altså 2 år + det antal måneder der er frem til det normale periodiske syn.

Resultat op til 2½ år til næste syn.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Jan Vennike

Dato : 03-06-04 04:42

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> periodiske syn blive beregnet ud bilens første registreringdato.
>
> Altså 2 år + det antal måneder der er frem til det normale periodiske syn.

Nu kørte jeg den selv igennem syn for 2 år siden, da den sidst blev
indkaldt, så SBI ER forsinkede